CCola Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Hei! Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare, men jeg sliter med at jeg mister connection når jeg kobler til spill o.l. Meen, det er kun når det er flere maskiner koblet til routeren. Routeren er en D-Link DIR 330. Noen som har erfaringer med denne? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Hvor lenge er tilkoblingen borte? Hvis du kjører et ping-tog samtidig som dere spiller, kan du se om det er mange pakker som mistes? (request timed out) Lenke til kommentar
CCola Skrevet 17. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2011 Det er akkurat det, det er i noen få sekunder på intervaller mellom 10minutter og en time. Trenger kun å ha en bærbar stående på rommet feks for at det skal interruptes.. Jeg prøvde å kjøre traceroute mens jeg spilte, men jeg skjønte egentlig lite av det.. Lenke til kommentar
thyes Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Jeg har et lignende problem, mister nettet helt plutselig til random tidspunkt. Det syke er at jeg kan ha nettilgang i et spill, mens dama sitter å surfer på sofaen og mister nettet. På samme måte kan jeg ha nett på Spotify o.l., men ikke komme inn på nettsider. Fikser det ved å nappe ut TP kabelen og plugge den inn igjen, men sykt irriterende er det :/ Lenke til kommentar
nolongeravailable Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 (endret) -snip- Endret 26. april 2016 av coyote93 Lenke til kommentar
CCola Skrevet 18. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2011 Altså, det er kun på spill jeg "detter" ut av nettet på. Iallfall der jeg merker det. Det er kun et sekund eller 2, men det er ganske irriterende siden jeg spiller online da, og faller feks ut av queue på diverse spill når det intreffer (HON). Båndbredde skal det være nok av. Den PC'en som bruker å stå på er den bærbare som står på rommet, som ikke gjør noe annet enn det å være på nettet.. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Hvilken ISP har du og hvor lang er lease-tiden på IP-addressene som blir delt ut? Forsvinner problemet om du setter en statisk IP-adresse? Lenke til kommentar
CCola Skrevet 18. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2011 Har CanalDigital. Hvordan sjekker jeg hvor lang leasetid IP-addressene har? Oog hvordan setter jeg statisk IP-addresse? Kan foråvidt google, men du virket så snill Takk for svar btw! Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Hvis du synes jeg virker snill så har du ikke lest signaturen min. Google er din venn. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Ethernet adapter Local Area Connection: Connection-specific DNS Suffix . : tregt.net Description . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8168D/8111D Family PCI-E Gigab it Ethernet NIC (NDIS 6.20) Physical Address. . . . . . . . . : 6C-F0-49-72-EF-88 DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 10.50.50.227(Preferred) Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Lease Obtained. . . . . . . . . . : 19. februar 2011 09:28:07 Lease Expires . . . . . . . . . . : 20. februar 2011 03:28:07 Default Gateway . . . . . . . . . : 10.50.50.10 DHCP Server . . . . . . . . . . . : 10.50.50.10 DNS Servers . . . . . . . . . . . : 10.50.50.10 NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Enabled Som du ser her så er lease-tiden min på 18 timer. Jeg har sett at Nextgentel opererte med en lease-tid på 30 sekunder og når maskinen var for opptatt til å klare å fornye IP-addressen på 7,5 sekunder hvert 15. sekund så fikk man en drop i linjen på noen sekunder. Siden du mister linjen i timesvis så ville jeg funnet web-grensesnittet til routeren din og sett hva den sier om signalstyrke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå