Qumad Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Jeg ønsker og kjøpe verneklær for bruk av motorsag til min far og lurer i den forbindelse på hva jeg skal gå for. Hva er bra og hvor får man mest for pengene. Ser at noen selger diverse pakker (bukse hjelm og hansker) også men jeg vet ikke hva som er bra eller billig. Har lest en debatt på gardsdrift.no hvor det kommer litt forkjellige påstander påde vedr. pris og merker. Hører gjerne fra dere her om dere har noen erfaringer med de forskjellige typene som er på markedet. Jeg har sett at både Felleskjøpet og Jula(?) hadde vernebukser til motorsaget i Verneklasse 1 men ingen av dem informerer om hva det betyr, er verneklasse 1 det beste? Eller går skalaen til 6 hvor 1 er lavest? Hvordan er denne rangeringen og hvordan er forskjelden mellom den ene og den andre klassen? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Jeg har sett at både Felleskjøpet og Jula(?) hadde vernebukser til motorsaget i Verneklasse 1 men ingen av dem informerer om hva det betyr, er verneklasse 1 det beste? Eller går skalaen til 6 hvor 1 er lavest? Hvordan er denne rangeringen og hvordan er forskjelden mellom den ene og den andre klassen? Skalaen går fra 0 til 3 (best), og baserer seg på kjedehastigheten. Selv de beste buksene fra Stihl (som er et bra merke) er bare godkjent i klasse 1, så det er nok det som gjelder de aller fleste som selges i Norge. Kanskje de billigste fra andre billigmerker bare er i klasse 0. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå