Gå til innhold

[Løst] Noen ser endelig ut til å lage ett MMO_RPG_FPS spill.

Gjest Slettet+513

Anbefalte innlegg

La oss si jeg har mye fritid. jeg har ikke skapt Destiny nei. Heldigvis. Vil ikke ta på meg noen ære for noe som helst. Virket bare så rart at noen kom med en ide akkuratt nå til ett Rom Rpg-Fps mmo spill.

Endrer Topicen :)

Hvorfor er det rart?

Tror du at det finnes en sjangs for at de har brukt ett translate program for og lese på ett norsk diskusjonforum, og stjele ideen til ett Rom RPG-FPS mmo spill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513

Har skrevet på engelske forum også på engelsk. blant annet forum for spill ideer. Modifkasjons forum osv. diskutert osv.

Men skal legge meg nå god natt :p

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Tror ikke bungies tolkning av en MMO RPG FPS er lik min tolkning.

Til J-nome: Planetside har ingen rollespill elementer og går heller ikke på CryEngine 3. Det er en MMoFPS.

Går ikke til sak mot at noen engasjerer seg i en sjanger som så vidt har våknet. MMORPGFPS Tror jeg vil ta av. For noen kommer vel til å kopiere Bungie også.

Men det kommer til å flomme over av dårlige spill. Linære historier vil ødelegge hele dritten.

Edit:

Har startet opp Modprosjektet og venter nå bare på at Crysis 2 skal komme ut,

Foreløpig navn er Nemesis: Twilight Of Stars.

Skal lage en egen tråd når modden har kommet i alpha stage. Flere har meldt sin interesse for modden allerede.

Modden vil ikke være super-stor og vil primært vise teknologien bak spillet og kun inneholde ship to ship combat. I Stargate stil.

Spillet vil ikke være for 14 åringer og vil inneholde mørk og blodig realisme. Primært blir det en Star Trek StarGate fan tributt.

Spillet vil fungere nogenlunde slik i denne stargate scenen og bruke CryEngine 3.

www.youtube.com/watch?v=fSIpQHwxkvA&hd=1

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Lurer litt på hva din definisjon av rpg er?

Det finens forøvrig drøssevis av mmorpg som er fps spill. Det som er litt synd at de fleste av dem lever ikke veldig lenge.

Du sier også du skal modde om Crysis 2 til et mmo spill, er det i det heletatt mulig? Vil ikke det si at du faktisk blir nødt til å kjøpe Cryengine? Begynner nesten å tro at du troller, siden du ikke svarer på noen av spørsmålene du får, men heller velger å svare på noe helt annet og random.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Modden blir ikke ett MMO spill. Men mer som ett mini spill.

Selvfølgelig om spillet blir populært og jeg får investorer vil CryEngine 3 bli lisensiert og jeg vil få spillet utviklet til det fulle.

Ja det er mulig å bruke Cryengine 3 for motoren har også støtte for RPG elementer.

Modden blir ikke en tiendedel så stor som spillet jeg har planlagt. Om jeg får tak i investorer selvfølgelig så blir det fullt spill i MMO stil. Så i starten må man nøye seg med at det er en liten mod og vanlig multiplayer.

NPC og boter tar over der det mangler spillere så det aldri er tomme servere.

Du har forøvrig muligheten til å velge hvilken jobb du skal ha ombord i skipet. Men du starter i bunn.Seriøst. Det er RPG element. Toppen er kaptein. Senere vil muligheten for å bli admiral lagt til. Alt handler om sammarbeid.

Spillet vil aldri være helt ferdigutviklet heller, for små elementer kan bli lagt til hele tiden i updates og nye elementer.

CryEngine 3 har ingen Geometri begrensning så detaljene på skipene blir 100%.

Verdenrommet i modden blir ganske stort. Det blir som en crysis level bare forstørret hundre eller mer ganger og vil derfor ta stor disk plass. Texturene vil også ta en del plass. Som stilen man bruker i GTA 4. Vil man da ikke trenge å laste inn når du kommer til nye områder. Alt blir texture streaming og dynamisk.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Sorry, men lo godt av denne tråden. OP, du kan da umulig være seriøs? Har du den fjerneste anelse om hvor vanskelig det er å lage selv et lite spill? Og sett at du faktisk klarer å snekre sammen et MMO og får folk til å spille det. Hvordan har du tenkt å vedlikeholde det? Om jeg var deg ville jeg begynt på noe mye mindre og gitt oss noe å forholde oss til. Lag et lite spill som viser at du er seriøs. Det trenger ikke være så stort, bare nok til å gi oss noe spillbart. Da skal vi kanskje ta deg seriøst.

Og du vet Bungie ladge Halo-spillene, en serie FPS-spill som foregår i sci-fi miljøer (aka verdensrommet) og er svært populære i multiplayer. Nå da Halo er over jobber de med et online FPS sci-fi. Hm... joda, de har sikkert stjålet idéen din. Det kan jo ikke tenkes at de fortsetter med det de gjør best. :p

Btw,

Men jeg vil pushe på og prøve å få folk til å bli med på Nemesis: Twilight Of the Stars prosjektet. - Vil at det ikke skal være veldig likt nåværende TV serier eller spill.

Resident Evil: Nemesis? Sword of the stars? Og tar jeg ikke feil er det noen filmer og bøker i en serie kalt Twilight... ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Brukte helt tilfeldige ord utenom twilight. Det overrasket meg ikke at flere av ordene er brukt før. Det jeg beskriver er ett drømmespill ja.

Høres kanskje sykt ut men det kan hende jeg får tak i pengene til prosjektet.

Men det vil som alt ta litt tid. En god stund for å si det sånn.. noe jeg sier usikkert.

Grafikken er sikkert blitt utdatert før jeg er ferdig.

Har beregnet en lang utviklingstid.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...