Rampage Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Jeg beskrev flere spillfunksjoner sammen. men det er ikke viktig nå. jeg har ett prosjekt å gjøre. Jeg snakket om de du påstå å ha "påvirket". Fra artikkelen: "Det meldes at spillet angivelig skal hete Destiny, og være et skytespill i verdensrommet. Sistnevnte kunne nok hvem som helst ha gjettet seg til, ettersom de også startet sin utviklingskarriere med et tilsvarende spill. Mer overraskende er det kanskje at det skal være snakk om et massivt onlinespill. Kotakus kilde sier at det skal kunne sammenlignes med et World of Warcraft i verdensrommet." En helt generic beskrivelse, er ikke sikkert ideen er i nærheten av din engang, det eneste ditt prosjekt og dette prosjektet har til felles er at det er et MMO FPS-RPG-spill plassert i verdensrommet. For å ikke nevne at det du tror er hovedkoblingen er at spillet skal angivelig hete Destiny, noe du har tatt fra en TV-serie. Hva får deg til å tro at det er du som har inspirert de og ikke TV-serien som selv er opphavet til din inspirasjon? Endret 17. februar 2011 av Rampage Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Vel jeg tror ingenting jeg er ikke synsk. Var bare litt rart at de annonserte det bare noen måneder etter jeg snakket om det på nettet. Hovedinspirasjon kommer fra Star Trek og Stargate. Men uten de kjedelige elementene. Inspirert av at man blander sjangere og er inspirert av dårlige romspill som ikke gjenspeiler TV-Serier nøyaktig slik de skal være. Modden vil fremmdeles hete "Destiny" og vil putte deg i spillet som commandør. Selve modden vil være svært begrenset i forhold til hva jeg har av ideer men vil føles ut som Star Trek bridge commander med forskjell at man kan gå rundt å gjøre ting. Så i starten vil det ene skipet være fokuset mitt. Men jeg vil pushe på og prøve å få folk til å bli med på Nemesis: Twilight Of the Stars prosjektet. - Vil at det ikke skal være veldig likt nåværende TV serier eller spill. Det er viktig å legge merke til at Modden "Destiny" er svært begrenset og ikke er likt "Nemesis". Destiny er Modden. Nemesis er spillet. Endret 17. februar 2011 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Vel jeg tror ingenting jeg er ikke synsk. Var bare litt rart at de annonserte det bare noen måneder etter jeg snakket om det på nettet. Vel, annonseringer pleier gjerne å komme LENGE etter at spillets grunnidè er blitt unnfanget og redegjort for og at de har faktisk planer om å starte på det, så gudene veit hvor lenge det har vært på skrivebordet eller i idèfasen. Jeg har jo også gitt eksempler på faktiske spill i produksjon og ferdigstillte som tilsvarer mye av ditt konsept, og disse har vært i produksjon/planlagt siden 2005/2006. Et annet eksempel, dog i et litt annet univers er jo Star Wars: Old Republic, som også inneholder svært mange av elementene du snakker om. For å ikke nevne at det tross alt finnes et fireflyspill (pen and paper) som tar for seg akkurat det totalt samme konseptet som du snakker om, bare at det selvfølgelig ikke er visualisert som et dataspill. Kort sagt, konseptet ditt er hentet fra eksisterende spill, 100% inspirert av flere TV-serier som sikkert har inspirert mange andre, prosjektet ditt er skamambisiøst og hvis du får det til så hatten av til deg. Men du har ikke inspirert noen, du har blitt inspirert av akkurat det samme som mest sannsynligvis inspirerte disse til å lage det spillet de holder på med: en betydelig mengde av sci-fispill og serier. Og jeg må også spør, har du noen grunnlag for å tro at prosjektet ditt er gjennomførbart? Har du moddet og utviklet på det nivået? Endret 17. februar 2011 av Rampage Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Hvordan kan jeg ha hentet konseptet fra spill som ikke finnes? Hvor mange MMO-RPG-FPS spill finnes det? Har for det meste spillt de spilla jeg har ramset opp og ikke flere. Ingen av de gjorde meg fornøyd og føltes så begrensete. ingen av dem kan sammenlignes gameplaymessig heller. Har egne penger jeg kan bruke men ikke nok til å realisere "Nemesis" Håper på å få med folk på "Destiny" modden i starten så får jeg se hvor populært det blir. Satser på ett personlig og unikt design som ikke ofrer noe. Blir ikke noen main story, man lager sin egen etter hva man gjør i spillet eller treffer på eller bruker tiden på Battlefront aktig online morro. It is the small things that change, you can shape the Universe. Endret 17. februar 2011 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Hvordan kan jeg ha hentet konseptet fra spill som ikke finnes? Hvor mange MMO-RPG-FPS spill finnes det? Star Wars Galaxies, Star Wars: Old Republic. Ja, de er ikke First Person Shooters, du har ikke revolusjonert en idè ved å ta eksisterende konsepter og plassert de i førsteperson. Som sagt, hele konseptet er hentet fra eksisterende spill og eksisterende univers (TV-serier), eneste som er annerledes med din idè er at det er FPS og jeg linket til to spill på forrige side som var akkurat slik: Parkan II is a 3D space simulator combined with first person action planet side. In the game players will get an opportunity to explore a vast universe, visit different planets, their satellites, huge space stations and immense space destroyers. Be it in the cockpit of the spaceship, inside a tank or just with a laser rifle in hand, gamers will have to fight against multiple enemies in outer space, on planets' surface, inside military bases or even on the debris of some ancient civilizations. Open ended game play provides players the ability to choose their own destiny, to become a merchant or a colonizer, a mercenary or a pirate. As players advance through the game, they'll be able to upgrade spaceships and ground vehicles with new types of weapons and military equipment. Gamers can capture planets or even whole star systems, build up their own empire, command armies of warbots and change the face of the universe. http://pc.ign.com/objects/679/679525.html It is set in a futuristic sci-fi environment where many political factions are engaged in an intergalactic war. The player will be able to explore a multitude of planets, travel through outer space to complete missions, obtain information, and buy weapons and supplies in a free-roaming environment. "The game blends role-playing engagement and dynamic FPS-style action in a completely open world". [1] It is described as a "mix of RPG, FPS, and space simulation" http://en.wikipedia.org/wiki/Precursors_%28video_game%29 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Ingen av de spillene har realistiske slag. Brukbare konsoller eller kommando over egen marine. Som sagt satser jeg på realisme og ingen lyd i selve verdensrommet. Ingen lasere. Begrenset Ammunisjon, Begrenset Supplies, Mulighet for å alliere seg og treffe random raser. Re-supply krever enten kolonier eller trading. Men å komme seg rundt i spillet vil gå ganske raskt. På grunn av FTL motorer. Endret 17. februar 2011 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) ingen av de spillene har realistiske slag. Hva mener du? At de ikke er superrealistisk slik du foreslår? Da har du bare lagt til et hardcore-element som blir tilnærmet umulig å gjenskape uten at spillet blir et helvete for folk å spille, som forøvrig ikke er særlig nytt, det er bare noe utviklere unngår fordi man har gått bort fra det å straffe spillerne sine. Når spillet er tilgivende så er folk villig til å spille det mer. Som sagt, konseptet ditt er generisk, men du har lagt til elementer jeg kan garantere at man ikke kommer til å se i spillet du refererer til i førstepost, grunnen er at det rett og slett er for brukerfiendtlig. Ideen har vært tenkt millionvis av ganger, både av vanlige scifi-nerds og utviklere, men et slikt spill blir for brukerfiendtlig og det er så ambisiøst at selv de beste utviklerene i verden ville brukt årevis på det (vil jeg anta). Endret 17. februar 2011 av Rampage Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Blir ikke noe helvete å spille. Det kan jeg garantere. Skipene har jo feks skjold og respawn er fullt mulig. Selve våpnene blir heller ikke overkill. Med mindre man er generelt dårlig på strategi eller aiming. Man vil ha ganske mange sjanser på å løse "situasjoner" så lenge man reagerer. Skipene blir også sektor basert slik at for å drepe alle på ett skip må man tilintetgjøre alle sektorene på skipet. Men først må du kollapse sjoldet fienden har. Du kan også borde og ta over det fientlige skipet og enten selge det til rompirater eller ødeleggge/ ta over om du ikke har brukt din Admiral grense. (Forutsetter Admiral Rangen) Endret 17. februar 2011 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Blir ikke noe helvete å spille. Det kan jeg garantere. Skipene har jo feks skjold og respawn er fullt mulig. Selve vånene blir heller ikke overkill. Med mindre man er generalt dårlig på strategi eller aiming. La meg ta noen kron-eksempler på lite tilgivende (brukerfiendtlige) spillelementer: - Hvert eneste skip blir designet med PhysX i tankene. (hver eneste vegg kan sprenges vekk for å drepe fientlig crew hvis skjoldene er nede) - Forseglingsdører vil automatisk lukke og stenge seksjoner som det har blitt hull i. (Mannskepet blir ikke tatt hensyn til om de ikke er raske nok) Rang er alt i dette spillet og trosser man kapteinen keller overorndet kan man enten bli nedgradert i rang eller sperret inne i briggen. - Myrder du andre spillere på ditt lag blir det luftlåsen på deg eller stort tap av XP og du må starte helt på nytt på ett nytt skip styrt av NPC eller en annen spiller. (Tvangskutt ut av en livbåt) - Grafikken blir fotobasert så det nytter ikke med en 5 år gammel pc. (særdeles brukerfiendtlig for størstedelen av gamermassen) - Dør man så må man vente til en medic henter deg, medicene kan ikke drepes fordi de er hologrammer. - Alle kuler teller, blir man truffet i skulderen må man stanse blødningen. I hodet så må man gjennopplives i sickbay. Er man i fillebiter blir man rekonstruert. Men det tar sin tid og dette for at spillere i dette spillet faktisk skal føle frykt for å dø for mye ettersom om hvis det skjer 10 ganger så er det game over. blir skipet ødelagt er det også game over med en gang. Det er rett og slett spillelementer som er svært lite tilgivende, langt mindre tilgivende enn EVE Online og EVE har en av de hardeste læringskurvene der ute og det åpner for epic griefing mellom spillere (som selvfølgelig er en del av spillet, men likefullt et helvete for de som blir utsatt for det). Ideen er noe vi alle har tenkt, men som ingen utviklere vil ta tak i fordi den hardcore-brukermassen er tilnærmet ikke-eksisterende. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Det var faktisk tidligere ideer til spillet og ikke noe som behøver å bli tatt med. Alt etter hva som passer. Alle mariner vil ha basic medic skill til gjennoppliving. Men bare en medic class kan helbrede deg totalt med mindre du dør og respawner i med-bay. (innerste rommet i skipet.) Mine nåværende planer avviker fra de gamle planene flere steder der jeg ser ting ikke blir mulig eller dumt. Blir ikke brukerfientlig. Endret 17. februar 2011 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Det var faktisk tidligere ideer til spillet og ikke noe som behøver å bli tatt med. Alt etter hva som passer. Og jeg bare påpeker at de er svært brukerfiendtlige, vil du ha det realistisk, blir det brukerfiendtlig. Læringskurven på spillet du foreslår blir helt legendarisk hard, for å trekke paralleller til EVE: Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Kan du spille Crysis og bruke abilities er det nok, da alle kommandoer og slikt blir lett tilgjengelig i ett scriptet meny system. (Trykk bare på feks C) Resten er Right mouse click to shoot, E to drive or heal, access doors, action, consoles. Left mouse to Aim. Press F to Heal. Boter vil for det meste avgjøre beste handling på egen hånd. Tab = Stats Endret 17. februar 2011 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Kan du spille Crysis og bruke abilities er det nok, da alle kommandoer og slikt blir lett tilgjengelig i ett scriptet meny system. (Trykk bare på C) Resten er Right click to shoot, F to drive or heal. Left to Aim. Så nå har det gått fra å være et legendarisk sandkassespill til å være et generic crysis-shooter? Hvordan skal handel og diplomati fungere? Hvordan skal fiksing av skip fungere? Hvordan skal konseptene om hullskade i enkelte seksjoner fungere, hvordan fikse det? Hvordan ha nok materialer til å fikse det? Alle skal ha ulike roller og man kan bli plassert i briggen osv osv. Et lite skriptet meny-system kommer til å bli jævlig avansert hvis man skal detaljstyre skipene sine. Har du noen bestemte planer for hvordan det skal gjennomføres? For å være ærlig så virker det som du har giga-ambisjoner, men vet ikke helt om det faktisk er gjennomførbart, du bare antar at det finnes noen kodere og utviklere som kan klare å skape visjonen din. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 (endret) Starten vil ha en Tutorial. De fleste handlinger som diplomati kan man få tilgang til gjennom konsoller basert på hvor du er i skipets mange seksjoner, vil ulike muligheter i konsoll menyene åpne seg. Det vil ikke bli basert på physX skademodellering og alle seksjoner vil ha egen helsemåler som igjen drar ned en større helsemåler for selve skipet. Alle seksjoner vil ha drøssevis av hitboxes. Når du ikke er i nærheten av en konsoll er menyen © ordrer til feks boter i selve skipet. Har ikke avgjort hvordan jeg skal gjære alt men det skal bli oversiktlig. Bare det å ødelegge hver eneste seksjon eller ødelegge godt beskyttede Engine Coren kan ødelegge skipene totalt. Hver skip vi ha to mindre Marine Assault Frigates og ett titall fightere i hangarene. Endret 18. februar 2011 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Starten vil ha en Tutorial. De fleste handlinger som diplomati kan man få tilgang til gjennom konsoller. Basert på hvor du er i skipets mange seksjoner vil ulike muligheter i konsoll menyene åpne seg. Ja, du sier alt dette, men du sier ingenting om hvordan du faktisk vil gjennomføre det. Først snakker du om enkle skriptede menyer, men dette systemet du presenterer kommer jo til å bli skamavansert, jeg mener skikkelig avansert, hvor man må skaffe riktige ressurser til å fikse ting, skaffe riktige ressurser til alt som foregår og ha tilnærmet fullstendig interaktiv kontroll over skipet der alle hendelser er dynamiske. Du snakker om å møte andre raser, kolonisere osv, dette kommer jo til å kreve et helt sinnsykt avansert system (forutsatt at det skal gjøres bra). EVE online har forøvrig en tutorial, den er så skamavansert og så mye å sette seg inn i at jeg ikke har kommet gjennom hele de gangene jeg har prøvd, det ser konge ut, men konseptet er så avansert at det nesten er en deltidsjobb. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 (endret) Jepp er mening at det skal føles annerledes enn andre spill som bare repeterer. Allianser kan feks gi deg tilgang til gratis repair plattformer. De har feks små boter som kan reparere skipet ditt. Seksjon for seksjon (Automatisk) Litt avansert blir det men hovedsaklig en tributt til fans av serier som StarGate og Star Trek. Er litt teit at jeg sitter å ramser opp ting men det er noen av tingene jeg vil ha med. Som sagt en hobby i starten. Kontrollsystemet blir enkelt og lett å lære. Kolonisering blir (tror jeg) ganske simplifisert. Go Rogue eller feks bli med i kriger du ikke startet, Allianser mot allienser vil skape ganske store space battles. FTL Charge up time på 15 minutter hindrer deg i å bruke hit and run taktikk med de store skipene. Ett slag kan variere fra (20 til 30 minutter) 10 Om du har flaks. En time om Du er med i store slag. Mister du skipet(-ne)ditt/dine vil du respawne på hjemmplaneten hvor du får nytt skip. I ett alliert skip om de ikke er beseiret ennå. Endret 18. februar 2011 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Jaja, jeg bare mener at prosjektet er særdeles ambisiøst uten et massivt utviklerteam bak det og grunnen til at ingen utviklere og utgivere vil plukke opp et slikt prosjekt er at det ikke eksisterer en målgruppe stor nok til å rettferdiggjøre produktet, ihvertfall ikke tilsynelatende. Som sagt, og som var hovedpoenget mitt: Konseptet ditt er hentet fra allerede-eksisterende konsepter og gjennomføringen er så ambisiøs og sandkasselignende at sci-fi-geeks flest har sikkert tenkt akkurat den samme tanken, men det er lite vits å begynne med et så stort prosjekt uten å ha solide ressurser (både finansmessig og kunnskapsmessig) og det er derfor man ikke ser så omfattende spill som gjennomførbart. Dog finnes mange spill som ligner, jeg har allerede remset opp særdeles mange av de, men ditt spill tar det hakket lenger. (ihvertfall er det tanken). Det gjør ikke "FPS-RPG MMO in space" til noe særdeles nytt konsept/ny idè ei heller er bruken av Destiny (ditt screenshot fra en tv-serie) noe du kan ta på deg æren av å ha skapt... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 (endret) La oss si jeg har mye fritid. jeg har ikke skapt Destiny nei. Heldigvis. Vil ikke ta på meg noen ære for noe som helst. Virket bare så rart at noen kom med en ide akkuratt nå til ett Rom Rpg-Fps mmo spill. Endrer Topicen Endret 18. februar 2011 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 La oss si jeg har mye fritid. jeg har ikke skapt Destiny nei. Heldigvis. Vil ikke ta på meg noen ære for noe som helst. Virket bare så rart at noen kom med en ide akkuratt nå til ett Rom Rpg-Fps mmo spill. Endrer Topicen Er vel ikke så veldig rart med tanke på at slike spill allerede eksisterer (dog ikke i omfanget du snakker om) og at idèen har vært der ihvertfall det siste tiåret, problemet er bare gjennomføringen og målgruppen. Du har mye fritid, vel, det finnes store team som ville brukt årevis på et slikt prosjekt og du estimerer 2-4 år? Da har du legendariske egenskaper innenfor koding, design, modellering, animasjon med mer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 (endret) Koding og konsept design ivertfall. Men vanligvis opererer jeg med større teams. Som alle er tilfeldige frivilige. Har vært med på to konsepter tidligere, det ikke ble mye av. (lite folk) og at CryEngine 2 var vanskelig å jobbe med. ellers enn dette Source engine og Lua.scripts til Operation flashpoint dragon rising. lagde vel sånn sirka 8 modda oppdrag der som heter Blood And Tears(bare 5/10 av oppdraga i betaen). Filnavnet: http://operationflas..._CAMPIGN;107997 oppdraga var vanskelige men siden jeg mista kildekodene så ble det aldri mer enn Beta 2.1 -..- Bare 1505 downloads men har 8.5 rating. Selv om det var beta. De ble fort forlatt. for å si det slik. Føltes så begrenset men ble imponert av mulighetene i CryEngine 3 demostrasjonen. Veldig imponert. Er lei meg for skrivefeil. Endret 18. februar 2011 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå