Gjest Slettet+513 Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Jeg kom over artikkelen om http://www.gamer.no/...-verdensrommet/ De har kopiert min Spillide og grunnen til at jeg tror det er at det har angivelig samme navn. Destiny er navnet. Massivt Online Spill. (navnet inspirert av SGU tv serien) Jeg har ikke noe imot at noen kopierer ideer til spill. Det er rett og slett en kopiering av Modprosjektet jeg har til Crysis 2. http://www.diskusjon...owtopic=1232546 Det er FPS og Rollespill i verdensrommet. Har ikke engang rukket å lage en alpha fordi jeg ikke ennå har fått tak i Crysis 2. Jeg har som sagt ikke noe imot å bli kopiert men jeg undrer. Greit nok så lenge de gjør konseptet skikkelig. Men det tror jeg ikke. Handlingen ville foregå på ett stort romskip som heter Destiny og basert på SGU som jeg skrev i det gamle Posten er det en endret versjon av det opprinnelige prosjektet. Modden skulle være inspirasjon for utviklere til å velge den opprinnelige versjonen til ett fullt spill. Kanskje jeg har nådd frem før jeg fikk begynnt ? Endret 18. februar 2011 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Skytespel i rommet er litt vagt for å stjele din idé synest eg. Ellers ser eg ikkje den store samanhengen, i tråden din står det navnet er Blackhole, ikkje Destiny. At nokon har plukka opp navnet frå diskusjon.no tvilar eg på, men du har kanskje skrive om dette andre stader? Kanskje der du har brukt navnet "Destiny"? Endret 17. februar 2011 av Zeph Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Prosjetnavnet er Blackhole, ikke spillnavnet. Men se grundig etter. Jeg har nederst på det forumet ett bilde fra DESTINY. Mass Online RPG-FPS spill. Rart det er så likt. Men det var jo det jeg prøvde å oppnå. Jeg klager ikke. Jeg liker ideen. Svar: Ja jeg har postet ideen mange andre steder. Er litt opprømt over at de kanskje velger den. Håper det og at de vil gå for min ide om å bruke CryEngine 3, siden det vil fungere på alle spilleplattformer og skalere bra. Hensikten var oppmerksomhet rundt konseptet til min spillide. men nå vil jeg pause utviklingen av modden til Crysis 2 til jeg vet mer om deres "Destiny" prosjekt. Endret 17. februar 2011 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Mass Effect er ett skytespill i rommet, men det er neppe hentet fra din spillidë. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Mass Effect kan ikke sammenlignes med en Mass Online RPG-FPS. Mass Effect er ikke FPS og heller ikke Online. Ideene er veldig forkjellig. Endret 17. februar 2011 av Slettet+513 Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Du kødder no, sant? 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Du kødder no, sant? Hvorfor skulle jeg kødde. Ideen min er gammel. Men ikke sammenlign med Mass Effect. Konseptene er veldig forkjellig. Hvis man gidder å lese alt jeg har skrevet i den gamle posten slipper jeg å svare på så mye. Endret 17. februar 2011 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Men det er mest sannsynlig at de har tatt ideer fra Mass Effect og videreutviklet det. Endret 17. februar 2011 av Samegerilja Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Men det er mest sannsynlig at de har tatt ideer fra Mass Effect og videreutviklet det. Om det er tilfelle vil jeg fortsette med å utvikle Blackhole prosjektet. Det er de små tingene i det store som teller for ideen min. Er så møkklei gjentagende spill. Derfor kom jeg på en slik ide om en ONLINE RPG-FPS. Hvorpå det ikke er noen ende på ting. Endret 17. februar 2011 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Spillideen er så grenseløst generic at hvem som helst kan "kopiere" den. For å ikke nevne at din idè basicly bare er rip-off av en tv-serie og kombinasjon av allerede-eksisterende spill. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Spillideen er så grenseløst generic at hvem som helst kan "kopiere" den. For å ikke nevne at din idè basicly bare er rip-off av en tv-serie og kombinasjon av allerede-eksisterende spill. Vel jeg er ikke lagd av penger så ideen ble modifisert til en MOD for Crysis 2 som heter Destiny. Det orginale konseptet er at du kan være kaptein på ditt eget valgte skip. Oppleve hendelser og situasjoner likt det i Star Trek og commandere med ett crew som bemanner skipet. Ideen min er 100% inspirert av Stargate og Star Trek Tv seriene med en tvist av Mass Online del og FPS-RPG deler. Alt er dynamisk så ingen gjennomspilling er lik den forrige på noen måte. Om man klarer da siden det er ufattelig gøy å gå til angrep på andres Online romskip og borde dem. Stort fokus i spillet er blant annet skadedynamikk, blastdoors og slikt som fungerer. Klasser som gjør forkjellige oppgaver i skipet osv. Gå opp i rang og tjene penger på kolonier osv. Har ikke rippet ideen fra noe eksisterende spill. Blackhole har ingen scriptede events. Alt du opplever er tilfeldig. Alt er dynamisk i ideen min. For jeg er møkklei scripta events. Endret 17. februar 2011 av Slettet+513 Lenke til kommentar
dextercf Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Dette er teit! Skal jeg si at folk har stjålet min idè fordi jeg har i snart 10 år har lurt på (online og IRL) hvorfor det ikke finnes ett eneste håndball spill? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Jeg postet min Ide online og detaljert ned til hver lille varslingslampe. Men som sagt jeg har ikke noe imot ett lignende spill. Men hva er sjansen ? Er stor mulighet for at spillet de lager blir skrap. Fortsetter utviklinga av Modden likevel. Om jeg vinner en milliard i lotto blir det uavnhengig eller om de fatter interesse. Når det gjelder Mass Effect så er jeg en fan av den serien, det er derfor Blackhole prosjektet ikke ligner eller noengang skal gjøre det. Endret 17. februar 2011 av Slettet+513 Lenke til kommentar
chokke Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Skjønner ikke hva 'WoW i verdensrommet' vil si engang. Er det et generisk MMO på et generisk område som har teksturer som et romskip? Eller er det Star Trek Online? Hvordan sammenlignes det med EVE? Må innrømme at den ideen din høres grusomt kjedelig ut hvis en skal tilbringe lang tid som en eller annen kjedelig rolle i et romskip som reiser igjennom rommet inntil det skjer noe. Sorry, mac. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Som sagt blir opplevelsen mer likt en Star Trek Epiosode eller Stargate episode men kan være mye mer dramtisk og actionfyllt. Retter Ideen mot den voksne gruppen som vokste opp med slike tv serier. Gameplaymessig er det likheter til: (Men inspirasjon er fra Tv episodene til Stargate og Star Trek) - Star Trek Bridge commander - Star Wars Battlefront 2 - Battlefield serien - Orion serien på PC - Silent Hunter serien. - Små deler av Mass Effect (Kvalitets delen) Det vil nok føles som en slags blanding av disse spillseriene men vil spilles som om du var tilstede i en tv episode. Spillet vil føles atmosfærisk som den seriøse delen av SGU men stadig ha Action og mer makabre deler. Så om deres Destiny faktisk ligner Wow blir deres dårligere. Nye random events kan legges inn hele tiden i updates slik at spillet kan spilles i det uendelige offline eller online. ++ man står igjen med en slags actionfylt tv serie basert pc spill uten noen "siste episode". Singelplayer delen vil ha en Galaxy generator med hundrevis av valgmuligheter. Lag raser, utstyr klassene og jobb deg opp fra lærling til kaptein til admiral som kan ha opp til to skip under commando. Finnes ingen lignende spill. (Ja jeg har spillt Star Trek online og spillet var utrolig urealistisk) Men opplevelsen i blackhole prosjektet blir mer likt som om du gikk i skoene til Kaptain Kirk i Star Trek the Movie. (Eksempel) Takket være CryEngine 3. Endret 17. februar 2011 av Slettet+513 Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Det du kallar "ONLINE RPG-FPS" er så generisk at kven som helst kunne komme på det. At du skriv om at du har "tatt inspirasjon" frå seks andre spel gjer det ikkje meir unikt. Edit: Kjip skrivefeil. Endret 17. februar 2011 av Dermuszdel Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Bungie har lang erfaring med både sci-fi historier og online-skytespill, så et MMO-skytespill i rommet høres ut som noe Bungie kunne ha funnet på på egen hånd. Bungie annonserte for øvrig samarbeidet med Activision i april i fjor, noe som betyr at prosjektet trolig har vært under utvikling siden 2009. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Ok like lenge kanskje, fikk ideen da jeg hørte om Crysis 2 på sommeren 2009. Hovedsaklig på grunn av at jeg leste meg opp på CryEngine 3 senere at jeg så muligheten for noe stort. CryEngine 2 holdt ikke mål for meg. Men uansett er det samma for meg om de har lest ideen min eller ikke, det er på tide at ett godt nytt romspill kommer. Btw. Fortsetter med Blackhole prosjektet. Det har jeg bestemt meg for. Siden jeg har bestemt meg blir Prosjektet fra nå av kallt for Edit: Nemesis: Twilight Of Stars Endret 17. februar 2011 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Spillideen er så grenseløst generic at hvem som helst kan "kopiere" den. For å ikke nevne at din idè basicly bare er rip-off av en tv-serie og kombinasjon av allerede-eksisterende spill. Vel jeg er ikke lagd av penger så ideen ble modifisert til en MOD for Crysis 2 som heter Destiny. Det orginale konseptet er at du kan være kaptein på ditt eget valgte skip. Oppleve hendelser og situasjoner likt det i Star Trek og commandere med ett crew som bemanner skipet. Ideen min er 100% inspirert av Stargate og Star Trek Tv seriene med en tvist av Mass Online del og FPS-RPG deler. Alt er dynamisk så ingen gjennomspilling er lik den forrige på noen måte. Om man klarer da siden det er ufattelig gøy å gå til angrep på andres Online romskip og borde dem. Stort fokus i spillet er blant annet skadedynamikk, blastdoors og slikt som fungerer. Klasser som gjør forkjellige oppgaver i skipet osv. Gå opp i rang og tjene penger på kolonier osv. Har ikke rippet ideen fra noe eksisterende spill. Blackhole har ingen scriptede events. Alt du opplever er tilfeldig. Alt er dynamisk i ideen min. For jeg er møkklei scripta events. Mao en fin blanding av Mass Effect, Eve Online, Freelancer, KOTOR, Star Wars Galaxies, Freeport og TV-serier (som du selv sier at har inspirert deg 100%). Ingenting revolusjonerende og det er sikkert hundretusenvis av mennesker som har tenkt tanken før deg. Jeg har sett for meg akkurat det samme spillet selv, men har ikke vilje eller kunnskap til å lage et spill. Nå skal det også sies at artikkelen du linket til beskrev ingenting i detaljer. Forøvrig: http://en.wikipedia.org/wiki/Precursors_%28video_game%29 http://pc.ign.com/objects/679/679525.html Du har også GIGANTISKE planer som jeg antar du under ingen omstendigheter klarer å fikse selv, du beskriver helt sinnsvake elementer i spillet, som selv de største utviklerne vil ha problemer med å skape og du søker folk til å jobbe frivillig med det. Ikke for å være slem, men det er et fantasiprosjekt, så du bør egentlig bare være glad for at noen har tenkt i samme baner (selv om jeg tviler på at "WoW i verdensrommet" er i nærheten av det du la fram). Endret 17. februar 2011 av Rampage Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Jeg beskrev flere spillfunksjoner sammen. men det er ikke viktig nå. jeg har ett prosjekt å gjøre. Utviklingstiden er Done When Done. Eller til CryEngine 4 skulle komme ut. DVS.. lang tid. Kanskje 5 år eller mer. Tid eller millioner koder er ikke viktig, gameplayet er viktig. Det vil i tiden være min eneste Hobby-..- Motivasjon? Dårlige romspill. (Utenom Mass Effect) SGU Endret 17. februar 2011 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå