promotheus Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Hei Vurderer å bygge hus, mer spesifikt dette http://www.hibahus.no/index.asp?menuID=4846&menuPage=5&docID=5687 Noen som kan si meg hva man må påregne til totalpris? Byggesettet koster omlag en million, mye av arbeidet vil bli gjort selv, men tenkte på å få reisverket opp med hjelp. Hvilke avgifter og utlegg må påregnes? Tomt har vi. Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Nå har jeg ikke alle detaljene da det er lenge siden jeg selv undersøkte dette - men sånn grovt så hadde vi følgende budsjett. Tilknytningsavgifter og andre kommunale avgifter = 100-150' Opparbeidelse av tomt - asfalt - støp av 100 Kvm såle - grøft vann/avløp - plen - = 300' ++ Innvendige/utvendige kostnader på hus - gulv/maling/oppgradering utover standard levering - fagmenn = 300' + noe jeg sikkert har glemt. Her var tanken å gjøre mye selv. Tomten var litt over ett mål, og huset hadde en total BOA på ca 180 Kvm. Endret 17. februar 2011 av C-angel Lenke til kommentar
promotheus Skrevet 18. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2011 Fin oversikt dette, gir meg en god pekepinn på hva som kommer oppå alt. Virker veldig rimelig med byggesett til 1.000.000, men det kommer en del oppå, ser jeg. Takker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå