Gå til innhold

Kjøper PC i deler. Må jeg kjøpe windows i tillegg?

Nikai

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

nettopp kjøpt meg en del deler til en byggepc.

Hvordan gjør jeg med Windows? Er dette noe jeg må kjøpe i tillegg ?

Du kan bruke den gamle lisensen på en gammel PC som ikke er i bruk. hvis ikke så må du kjøpe ny lisens ja :) Evt så har du jo Linux (Ubuntu) til nød. Til informasjon så burde du gjøre emnetittelen mer beskrivende neste gang du oppretter en tråd. Er enklere for folk å hjelpe deg da :)

Lenke til kommentar

Ja, du må kjøpe det utenom. Men du kan kjøpe "billigversjoner" også kjent som OEM-versjon hvis du bestiller det sammen med delene.

Flytter forøvrig denne over til en annen kategori som passer bedre og gjør emnetittelen din litt bedre. Et lite tips er at man skal kunne se hva tråden handler om uten å gå inn på den.

Lars

edit: Du kan selvsagt også gå for et gratis operativsystem som linux. Selv har jeg akkurat forkastet windows og gått over til Ubuntu på laptopen. Jeg har aldri brukt linux før og det tok meg ca. en halv dag å få teken på det. Kommer ikke til å innstallere windows på den igjen.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har man en windows XP, window 2000 lisens liggende, så kan man vurdere kjøpe oppgraderingversjon.

Likevel kan det bli litt stress å installere, men er fysisk mulig.

Nå vet jeg ikke om det er lov å kjøpe retail lisenser brukt, men er vel ikke direkte ulovlig heller.

Man kan vel kanskje få tak i XP eller vista til en billig penge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...