Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kommer ikke videre etter bios-oppstart.

Anbefalte innlegg

Hei.

Nå begynner PC'n å tuller fælt.

Kom hjem fra en helge-ferie, og skulle skru på pc'n

Ingen av lysene (harddiske, power) kom på, kom ikke til bios eller noen ting, men viftene sto på full guffe og skjermen var helt svart.

Åpna kabinettet og fant ingenting som kunne være feil.

Nappa litt i kabler å sånt.

Skrudde den på igjen og da gikk den på som normalt, kom gjennom bios, men frøs når jeg kom til windows oppstarten.

Etter det kommer jeg ikke videre. Har prøvd med repair oppstart, men da henger den når det står: windows is loading files.

Tok da i Windows 7 cd'n og starta opp med cdn.

Jeg trykker på en tast når det står at jeg skal trykke en tast for å starta fra cd'rom.

Men da står det: windows is loading files. Og når den er fullført så restarter pc'n seg, og ingenting skjer. Jeg kommer gjennom bios, men får ikke menyen fra cd'n.

Prøvde en gang til å starte fra cd'rommen men når har den hengt seg når det står windows is loading files.

Og vis jeg bare lar datamaskinen starte normalt etter har cd'n har lasta filene så restarter den bare når jeg velger normal oppstart.

Når jeg er inne i bios så finner den alle harddiskene, får ingen error i oppstart.

Den har fungert heilt normalt før, ingen tegn til dårlig eller ustabil harddisk. Den kunne stå på døgne rundt med spilling og "idle" uten problem.

Windows harddisken er ikke så gammel heller, byttet den ut etter den andre tok kvelden.

Jeg har enda "media" harddiskene som er sikkert 5 år gamle.

Noen som har en idee hva som er problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...