Gå til innhold

Anbefaling skjermkort - litt spesielt krav

EkanTrike

Anbefalte innlegg

Har per i dag en HTPC med Silverstone LC16M kabinett, dette byr på litt plass problemer til skjermkortet. Det står per i dag et HD2600XT skjermkort i denne. Men da jeg har oppgradert alt det andre ønsker jeg nytt skjermkort, slikt at jeg kanskje kan spille litt spill på denne.

Men det er dette med plassen da.

Legger ved link til kabinettet, ligger flere bilder der av insiden:

http://www.silverstonetek.com/products/p_spec.php?pno=lc16m&area=usa

Skjermkortet som står i per i dag, 2600XT silent (vifteløst):

http://www.slashgear.com/sapphire-introduces-the-silent-hd-2600-xt-ultimate-edition-255435/

Takker for anbefalinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde kanskje hjulpet litt om du fysisk målte plassen du har tilgjengelig. HD 5750 kunne vært et alternativ, men jeg vet ikke hvilke krav eller budsjett du stiller.

Skulle helst ha målt. Men det er trangt der den står også. Men det bør ikke være lengre helst litt kortere enn bredden på et ATX kort.

Prismessigt så tenker jeg 1000-2000kr, om billigere så gjør ikke det så mye.

Men en ting er sikkert GTX260 kortet jeg har liggende var ALT for stort.

Endret av EkanTrike
Lenke til kommentar

Flekisibelt kabinett.

Eneste som stopper deg i GPU power er varme og strøm.

Ser du kan mounte vanlig ATX strømforsyning så det går greit det også.

Så spørsmålet er bare hvor mye varme du kan ventilere, og hvor mye power du vil ha under panseret.

Lenke til kommentar

Flekisibelt kabinett.

Eneste som stopper deg i GPU power er varme og strøm.

Ser du kan mounte vanlig ATX strømforsyning så det går greit det også.

Så spørsmålet er bare hvor mye varme du kan ventilere, og hvor mye power du vil ha under panseret.

Joda men problemet er DVD spilleren som er i veien. Men nå har jeg målt 21 er absolutt maksimum helst 20.

Jeg kjører i dag i5 750 med vannavkjøling på denne med oc på 4,4ghz. Har en 450 watt strømforsyning i den og 2 disker som kjøres i raid. Så skulle hatt noe som kunne matche dette litt? Sånn at jeg kanskje kunne spilt litt råe spill om jeg ønsker.

Hovedmålet må å finne et kort som er dobbelt så bra som HD2600XT kortet som står i og minst like bra som GTX260 kortet jeg har liggende, 260 kortet vett jeg at jeg klarer ganske pen grafikk på de fleste spill :)

Endret av EkanTrike
Lenke til kommentar

http://www.dustinhome.no/pd_5010468948.aspx skal være 187 mm iflg prisjakt.no. Ikke helt på nivå med GTX 260 kanskje, men ikke langt unna heller. Størrelsen er en ganske kinkig faktor her altså.

<= 200 mm

<= 210 mm

hvis du tør å gamle på det ville jeg forsøkt dette, ellers HD 5770

Det der var jo en bra side! Takk for den. Ser jeg får jo GTX 460 som er rundt 20cm! det burde gå, et slikt kort er vel strengt tatt bedre enn GTX260?

Hva er i grunn best om dagen mellom Nvidia og AMD? Med tanke på filmavspilling osv? og spilling sånn sett?

Hva er hovedforskjell mellom GTX460 og GTS450?

Endret av EkanTrike
Lenke til kommentar

ATi har fordelene med flere skjermer, profiler, film bruk og strømforbruk.

Så skal du bytte mellom flere skjermer som PC og TV så er definitivt ATi å foretrekke.

Det står kun på 1 skjerm enhet og det er TVen. Ikke noe bytte der.

Men vett du forskjellen på 450 GTS og 460GTX?

Lenke til kommentar

GTS 450 er dårligere enn GTX 260, GTX 460 er bedre enn GTX 260.

perfrel.gif

Her har du forøvrig en komplett oversikt over Tomshardware sitt generelle skjermkorthierarki fra Nvidia TNT/Ati Rage og frem til i dag. Jo høyere opp på listen, jo bedre (gruppevis).

Endret av srbz
Lenke til kommentar

GTS 450 er dårligere enn GTX 260, GTX 460 er bedre enn GTX 260.

perfrel.gif

Her har du forøvrig en komplett oversikt over Tomshardware sitt generelle skjermkorthierarki fra Nvidia TNT/Ati Rage og frem til i dag. Jo høyere opp på listen, jo bedre (gruppevis).

Ok takk for den. Så bra ut.

Ser at dette kortet her skal gå i maskinen GTX 460

http://www.pixmania.com/no/no/6553113/art/msi/geforce-gtx-460-cyclone-o.html?srcid=4037

20cm dette. Og dette er til å med bedre enn GTX 260 kortet også.

Men hvordan er det med pixmania? kommer det moms og toll på dette?

Lenke til kommentar

Pixmania kan du forvente å få en momsing ja pluss dårlig retur om du får problemer.

Er en grunn til at de som norsk websjappe burde kastes ut.

Ok. Litt gambling dette da. Men dette er det eneste GTX460 kortet jeg finner som er 20cm langt. og når jeg måler så er det ganske hårfint over 20cm..

Lenke til kommentar

Har målt og det er nesten 21cm. men da er den borti ledningen til dvd spilleren.

Som dere ser på bildet. Selve kortet er 17cm langt.

Men når det måles skjermkort er det da målt med eller uten den "hykken" på enden hvor en skrur kortet fast? eller er det selve kortet? Jeg har målt 17cm og da er det selve kortet. Hykken på 1cm kommer jo da utenom. Men som dere ser så er det kjøleren her som gjør at hele kortet blir lengre enn 17cm.

IMG_20110218_160230.jpg

IMG_20110218_160158.jpg

IMG_20110218_160109.jpg

Lenke til kommentar

Hm, godt spørsmål. Kanskje du kan få en pekepinn ved å måle de andre kortene du har og sammenlikne med oppgitte mål på nettet? Ellers har du jo 14 dager angrerett da ved kjøp på nett, så i værste fall må du ta retur på kortet hvis det er for langt.

God ide. Men jeg klarer ikke finne det. Klarer å finne på det på gainward sine sider, men det står ikke oppgitt lengde.

Gainward GTX260 1792MB GS

http://www.gainward.com/main/vgapro.php?id=201

Måler det til 268mm her vertfall, et beist av et skjermkort...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...