medlem-124997 Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Jeg HATER HTC Desire. Den dritbrae telefonen min har gjort det igjen. Svineriet går i lås og skrur seg random av når VIKTIGE folk ringer meg, og når jeg skrur den på igjen (etter seff å møysommelig ha måttet røske ut batteriet, og deretter ventet i opptill flere minutter på at den skal skru seg på igjen) så viser den ikke hvem det var som ringte meg i telefonlista si en gang. Jeg kan heller ikke skrive meldinger på den når jeg er kald på fingrene (som man jo gjerne er på denne tiden av året) da jeg må trykke fire til fem ganger på hver bokstav for at faenskapet registrerer hva jeg vil. Man har ikke SJANS i havet til å skrive en RASK melding på driten uten å måtte gå tilbake 13 ganger i meldingen fordi ordlista ikke plasserer normale ord som "buss" først, men heller ord som "buaa" i meldingen, noe som jo blir feil. Mine nærmeste har etterhvert blitt vante til meldinger som ser ut som om de er skrevet av en sveisblind innvandrer rett og slett fordi jeg ikke gidder å gå tilbake å endre annenhvert ord lenger. De bruker gjerne opptill flere minutter for å tyde meldingen min, og det er slett ikke uvanlig at jeg får svar som "...Hæ?" når jeg prøver å få kontakt med dem. Needless to say: Lange SMS'er har jeg slutta med. Apropos lange SMS'er! Den har en ekstremt irritrende vane å ikke klare å sende meldinger som er mer enn 6 linjer lange pga en "generisk nettverksfeil", selv når jeg for en gangs skyld har 4 hakk dekning. (Dekningen tror jeg faktisk ikke er telefonens skyld, men Netcoms) Den har også for vane og gjøre om SMS'er til MMS'er når jeg for en gangs skyld GIDDER sende en lengre melding med faenskapet (og også dette irriterer meg), OG, den har selvfølgelig ALDRI batteri. Jeg må passe på å lade den annenhver natt. Og det enda jeg har stilt på alt som står i min makt for å spare på batteriet. Drar jeg feks på helgebesøk til mamma, og har glemt å legge lader i bilen, ja da er jeg rævkjørt med en gang. Kameraet fikk en ripe i seg allerede første dag (telefonen må da tåle å ligge på et bord?!?!) og den velger med jevne mellomrom å ikke varsle med lyd når jeg får melding, bare med vibrering. (Dette til tross for at lydstyrke står på fullt) Lever sitt eget liv denne "fantastiske" telefonen altså. Når jeg går inn i inboxen å trykker på det øverste navnet på displayet (navnet blir merket med grønt og alt er bare fryd og gammen) for å sende denne personen ei melding, så HOPPER helveteskapet ned til navnet som er NEDERST på skjermen UTEN at jeg tar på skjermen, og går inn på den slik at når jeg skal begynne å skrive så er jeg feks inne på meldingene fra MAMMA, og ikke kjæresten min. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har oppdaget RETT før jeg skal trykke "send" at denne meldingen, den går til mamma. Heldigvis har mitt årvåkne blikk forhindret mang en utrivelig situasjon. *trekke pusten* Hadde jeg kunnet gjort sommerens mobilkjøp om igjen så hadde jeg ikke villet hatt dette SVINERIET av en telefon om jeg hadde fått den KASTA etter meg med bruksanvisning og bæresele! Er det min det er noe feil med eller er ALLE HTCene sånn?? I såfall MÅ jo dette være en telefon som til tusen er blitt hypet opp av massene.. Da butikken prakket den på meg var jo HTC Desire for telefonentusiastene den Twilight er for fjortissene. Håper at Netcom spanderer på meg en annen tlf til sommeren, og at jeg da får gjort det jeg har drømt om siden Juni 2010 - Slenge mobilen min ned i asfalten så hardt jeg bare klarer... Regner jo med å bli slakt her nå fordi jeg var så raus og kritisere denne "SuperTelefonen" men det får til helvete bare stå til. Måtte bare få dette ut av systemet. Takk. 2 Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Har hatt min i et års tid og er storfornøyd. Jeg er hyppig ute på sjøen i forbindelse med jobb i havbruksnæringen, og telefonen fungerer knirkefritt uansett vær og vind - eller kalde fingre for den saks skyld. Høres ut som du har en defekt telefon. Dette er den beste telefonen jeg har hatt med god margin. Endret 17. februar 2011 av Muffinman Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 17. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2011 Har du Telenor eller Netcom? Hadde aldri problemer med dekning når jeg hadde Telenor. (Bytta til Netcom når jeg fikk telefonen) Lenke til kommentar
Torhaccc Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Er nok en defekt telefon du har fått. Har hatt min i rundt 1 år og aldri opplevd problemene du skriver om, tvert om er Desire en fantastisk telefon. Mine 2 brødre har også Desire og er strålende fornøyd. Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 17. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2011 Feks det å hoppe ut fra en person i inboxen og inn på en annen er noe den har gjort hele tiden. Først tenkte jeg at jeg bare kom borti med hånda nederst på skjermen eller noe, men det har jeg i ettertid funnet ut at jeg ikke gjør. Telefonen hopper slik helt utav det blå.. Nå har jeg jo alt slitt med telefonen i et halvt år og gidder ikke å levere den inn for så å gå uten telefon i 4 uker... Da sliter jeg heller med den et halvt år til og satser på at Netcom gir meg et nytt tilbud til sommeren.. Ble jævelig forbanna av at den innimellom skrur seg av når noen ringer. Da gjør ikke telefon telefon's jobb! Kjenner det svir litt nå at jeg kasta de gamle mobilene som var liggende rundt omkring tidligere.. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Har du Telenor eller Netcom? Hadde aldri problemer med dekning når jeg hadde Telenor. (Bytta til Netcom når jeg fikk telefonen) Har Chess. Ikke sikker, men mener de kanskje bruker Netcom sitt nett. Ellers er det jo litt spesielt at du sitter og skjærer tenner over en telefon som, i følge deg selv, ikke er brukbar istedet for å sende den inn til reparasjon/bytte. 4 uker uten telefon må vel være bedre enn 4 måneder til uten telefon som virker? Endret 17. februar 2011 av Muffinman Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Prøv en fabrikkreset og se om det hjelper. Regner med at du allerede har siste programvareversjon. Er jo ikke noe problem å komme seg til butikken den er kjøpt osv. og sende den inn på service. Kan også sjekke om den har blitt utsatt for en fuktskade, da kan slikt som dette skje. På batteriet er det en hvit "lapp" som blir rød/rosa ved væskepåvirkning. Har denne telefonen selv. Er den beste jeg har hatt noensinne, aldri hatt så lite feil med den. Virker som om du har et defekt produkt ja, opplever ikke det du sier. Dekning kan også være forårsaket av et gammelt simkort. Hvis det er gammelt, bør du nok bytte til et nytt et. Lenke til kommentar
Kaim Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Har du Telenor eller Netcom? Hadde aldri problemer med dekning når jeg hadde Telenor. (Bytta til Netcom når jeg fikk telefonen) Har Chess. Ikke sikker, men mener de kanskje bruker Netcom sitt nett. Jeg bruker Talkmore, som jeg tror går under Telenor. Uansett, jeg har tre andre venner med Desire+Telenor, og vi sliter alle med bedriten dekning til alle døgnets tider, no matter where. Det samme gjelder en annen venn av meg med Desire+Netcom. Jeg begynner å tro at dårlig dekning er noe som følger med denne telefonen. Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Jeg bruker Talkmore, som jeg tror går under Telenor. Uansett, jeg har tre andre venner med Desire+Telenor, og vi sliter alle med bedriten dekning til alle døgnets tider, no matter where. Det samme gjelder en annen venn av meg med Desire+Netcom. Jeg begynner å tro at dårlig dekning er noe som følger med denne telefonen. Jeg får dårlig dekning til tider, men det er pga at der jeg bor er det mye mur i huset. Ute i midtbyen (Trondheim) så er ikke det noe verdens problem. hvis du har dårlig dekning 24/7 ville jeg sjekka om simkortet er gammelt. hvis det er relativt nytt ville jeg tatt kontakt med butikken der telefonen er kjøpt for en evt service. Endret 17. februar 2011 av Stratosphere Lenke til kommentar
WoopWoop2 Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Opplevde det med at meldingen ble sendt til den nederste på lista en del ganger jeg også, men vips, skiftet til Handcent Sms og problemet var løst! I det siste har den vært litt treig, men tror det skyldes maaaaaaaaange melding og unødvenige apps .. Lenke til kommentar
Kaim Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Jeg bruker Talkmore, som jeg tror går under Telenor. Uansett, jeg har tre andre venner med Desire+Telenor, og vi sliter alle med bedriten dekning til alle døgnets tider, no matter where. Det samme gjelder en annen venn av meg med Desire+Netcom. Jeg begynner å tro at dårlig dekning er noe som følger med denne telefonen. Jeg får dårlig dekning til tider, men det er pga at der jeg bor er det mye mur i huset. Ute i midtbyen (Trondheim) så er ikke det noe verdens problem. hvis du har dårlig dekning 24/7 ville jeg sjekka om simkortet er gammelt. hvis det er relativt nytt ville jeg tatt kontakt med butikken der telefonen er kjøpt for en evt service. Har det virkelig noe å si hvor gammelt SIM kortet er? Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 17. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2011 Nytt simkort fikk jeg jo når jeg bytta til Netcom. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Da butikken prakket den på meg var jo HTC Desire for telefonentusiastene den Twilight er for fjortissene. :-D Det med at SMS av og til sendes til feil kontakt er visst et kjent problem med Android. Litt usikker på versjon og om det er løst, men det var en del medieomtale om dette problemet for noen måneder siden. Du kan jo sjekke her og se om du finner noen løsninger: http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=1233 Lenke til kommentar
Bmx123 Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Du har nok fått deg en velkjent mandagsprodukt.. Lenke til kommentar
jwa Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Er nok mandagsprodukt ja, har hatt Desire fra den kom ut, nå har vi Desire, Desire HD og Desire Z i huset her. Alle fungerer utmerket, ikke hatt noen problemer med noen av dem. Send den til service. Lenke til kommentar
Xzii Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Min hadde problemer med hyppige restarter, gjerne under tung bruk. Da måtte jeg ta ut batteriet, vente til den ble kald også starte på nytt igjen. Enden på visa var at jeg sendte den på service slik at de kunne bytte hovedkort på den. Kom tilbake, og vært helt konge etterpå. Anbefaler deg å sende den inn. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 (endret) Jeg begynner å tro at dårlig dekning er noe som følger med denne telefonen. Trodde det var iphone som slet med dette. Jeg har ikke opplevd dette med min, og jeg har en håndfull bekjente med Desire som heller ikke har dette problemet. Endret 19. februar 2011 av Muffinman Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Har det virkelig noe å si hvor gammelt SIM kortet er? Jepp, ihvertfall det jeg opplever blant telefoner som har dårlig samtalekvalitet/dekning. Bytter man telefon ofte så er simkortet nesten til slitedel å regne. Er sjeldent at det er simkortet det er noe feil med, men så lenge det er en mulighet så skal man ikke utelukke den. Lenke til kommentar
Shablagoy Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Personlig angrer jeg mer og mer på dagen da jeg byttet inn min iPhone 3GS for Desire HD (i stedet for iPhone 4). Ingen dårlig telefon, men allikevel noen store svakheter som trekker veldig ned. Blir nok byttet ut så fort iPhone 5 kommer. Det er visstnok "ubegrunnet populært" å ha/like iPhone og Apple, men her på forumet føler jeg det er tilsvarende "ubegrunnet populært" å mislike iPhone og alt som har med Apple å gjøre. Telefonen har selvfølgelig sine svakheter den også, men den totale brukeropplevelsen er for meg langt bedre med iPhone. Kanskje er Desire (eller Android generelt) et bedre valg for de litt mer "avanserte" brukerne (som det vel er rimelig å anta at det er et flertall av her på forumet), men for de "vanlige" brukerne vil jeg påstå at iPhone er det bedre valget. Disse ord er ikke basert på noen vitenskapelig forskning, bare mine egne meninger og erfaringer. Nå finnes det selvfølgelig også andre telefoner enn disse to, og også utvilsomt bedre alternativer, avhengig av bruksområder. Jeg nevner Desire og iPhone ganske enkelt fordi jeg har inntrykk av at disse er de største konkurrentene (her på forumet i det minste), samt at det er de telefonene jeg har best erfaring med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå