Xilence Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Hei. Jeg har et litt rart problem angående min pc og routeren på nettet her. Hvis min pc kobles til routeren, blir nettet redusert fra 12mbps til 1.5mbps på alle pc-er som er tilkoblet routeren. Kobler jeg min pc direkte til modemet, og resten av pc-ene på routeren, får alle 12mbps. Har prøvd med en annen router og resultatet er det samme. Noen som har noen ideer om hva som er feilen? Tusen takk for all svar. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Min gjetning: Modemet har problemer med tcpip protokollen, spesielt den delen som addresserer spesifikt hvilken maskin hver pakke er knyttet til. [edit] Etter nærmere ettertanke - et modem burde jo egentlig ikke ha noe med tcpip å gjøre i det hele tatt, bare konvertere de elektriske signalene fra ett medium til et annet. Endret 17. februar 2011 av geir__hk Lenke til kommentar
Xilence Skrevet 17. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2011 Min gjetning: Modemet har problemer med tcpip protokollen, spesielt den delen som addresserer spesifikt hvilken maskin hver pakke er knyttet til. [edit] Etter nærmere ettertanke - et modem burde jo egentlig ikke ha noe med tcpip å gjøre i det hele tatt, bare konvertere de elektriske signalene fra ett medium til et annet. Rett meg om jeg tar feil, men er det ikke routerens jobb? Tror det må være noe med pc-en min siden hastigheten blir trukket ned når den kobles til routeren. Kobler jeg noe annet til utenom min pc, er hastigheten på topp Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Alt funker fint så lenge den ene PC'en ikke er tilkoblet ruteren. Du har også testet med en annen ruter. Rent logisk må feilen ligge på den ene PC'en. Jeg vil tatt en reinstallasjon, oppdatert nettverkskortdriverne og prøvd igjen. Eventuelt først testet med å kun oppdatere driverne først Lenke til kommentar
Xilence Skrevet 17. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Alt funker fint så lenge den ene PC'en ikke er tilkoblet ruteren. Du har også testet med en annen ruter. Rent logisk må feilen ligge på den ene PC'en. Jeg vil tatt en reinstallasjon, oppdatert nettverkskortdriverne og prøvd igjen. Eventuelt først testet med å kun oppdatere driverne først Ja, det er det mest logiske. Driveren har jeg reinstallert og oppdatert tidligere i dag uten hell. Har også prøvd å deaktivere statisk ip. Mistenker det kanskje kan være noe feil i en av kablene som går til routeren eller noe med nettverkskortet. Noen som har andre ideer? Endret 17. februar 2011 av MorQueZ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå