Gå til innhold

Hvordan spille av ISO-fil


Ilcapo93

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en kompis som bruker å laste ned haugevis med filmer og fikk denne filmen av han som tilfeldigvis er en ISO-fil som jeg har et lite problem med.

Problemet mitt oppstår ved at jeg ikke har peiling på hvordan man spiller av denne typen...

Fant opp ei side på nettet som sa at man kan spille det av på VLC men det funker ikke :thumbdown:

 

Noen som kan hjelpe meg? :new_woot:

Takk på forhånd for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Har en kompis som bruker å laste ned haugevis med filmer og fikk denne filmen av han som tilfeldigvis er en ISO-fil som jeg har et lite problem med.

Problemet mitt oppstår ved at jeg ikke har peiling på hvordan man spiller av denne typen...

Fant opp ei side på nettet som sa at man kan spille det av på VLC men det funker ikke :thumbdown:

 

Noen som kan hjelpe meg? :new_woot:

Takk på forhånd for alle svar

En ISO-fil slik jeg har forstått det er egentlig en dvd-plate som er pakket sammen til en fil. Det du trenger for å pakke ut dvd-platen er enten et brenneprogram som Nero. Da kan du pakke ut og brenne ISO-filen til dvd dersom du ønsker det. Det letteste er å skaffe et program som Daemon tools, da kan du lage en virtuell dvd-rom og pakke ut og lese ISO-filen via den.

Lenke til kommentar

ISO filer er en 'kopi' av en CD/DVD. Man skal ikke spille av en ISO fil, man må åpne den og så spille av innholdet.

 

Jeg bruker DAEMON Tools Lite. Man bruker dette programmet til å 'mounte' ISO filen slik at den får en bokstav. Så finner du antagelig en fil der som kan spilles i VLC.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...