Ilcapo93 Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Hei! Har en kompis som bruker å laste ned haugevis med filmer og fikk denne filmen av han som tilfeldigvis er en ISO-fil som jeg har et lite problem med. Problemet mitt oppstår ved at jeg ikke har peiling på hvordan man spiller av denne typen... Fant opp ei side på nettet som sa at man kan spille det av på VLC men det funker ikke Noen som kan hjelpe meg? Takk på forhånd for alle svar Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Hei! Har en kompis som bruker å laste ned haugevis med filmer og fikk denne filmen av han som tilfeldigvis er en ISO-fil som jeg har et lite problem med. Problemet mitt oppstår ved at jeg ikke har peiling på hvordan man spiller av denne typen... Fant opp ei side på nettet som sa at man kan spille det av på VLC men det funker ikke Noen som kan hjelpe meg? Takk på forhånd for alle svar En ISO-fil slik jeg har forstått det er egentlig en dvd-plate som er pakket sammen til en fil. Det du trenger for å pakke ut dvd-platen er enten et brenneprogram som Nero. Da kan du pakke ut og brenne ISO-filen til dvd dersom du ønsker det. Det letteste er å skaffe et program som Daemon tools, da kan du lage en virtuell dvd-rom og pakke ut og lese ISO-filen via den. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 ISO filer er en 'kopi' av en CD/DVD. Man skal ikke spille av en ISO fil, man må åpne den og så spille av innholdet. Jeg bruker DAEMON Tools Lite. Man bruker dette programmet til å 'mounte' ISO filen slik at den får en bokstav. Så finner du antagelig en fil der som kan spilles i VLC. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Er ganske sikker på at VLC kan spille av .ISO direkte uten om å pakke ut og\eller mounte og alt mulig tull. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Er ganske sikker på at VLC kan spille av .ISO direkte uten om å pakke ut og\eller mounte og alt mulig tull. Kan bekrefte dette. XBMC klarer det også. Lenke til kommentar
Ilcapo93 Skrevet 17. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2011 merkelig, for jeg har prøvd å spille av 2 forskjellige ISO filer uten at det virker... Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Media --> Open disc --> browse --> Magi! Lenke til kommentar
nolongeravailable Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 (endret) -snip- Endret 26. april 2016 av coyote93 Lenke til kommentar
Montag Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Som nevnt over er det ikke noe problem å spille av .iso filer i VLC. Høyreklikk på iso-filen, velg så "Åpne med", spesifiser VLC og vips så åpenbarer filens innhold seg for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå