Luraguttn Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Har satt opp en web server, og hat satt opp nameservere. ns1.pxd.no ns2.pxd.no ns1.pxd.no linker til serveren, men skal fyre opp flerne domener på denne serveren, har lest på apache sine nettside og gjort slik de vil jeg skal gjøre men nada. http.vhost filen min ser slikt ut. NameVirtualHost *:80 <VirtualHost *:80> ServerName pxd.no ServerAlias pxd.no *.pxd.no DocumentRoot c:/xampp/htdocs </VirtualHost> <VirtualHost *:80> ServerName www.mittsavn.com DocumentRoot c:/xampp/htdocs/mittsavn </VirtualHost> slikt ser det jeg har endret ut, men det vil ikke fungere. noen her som har feilen, evnt har lyst og ta teamviewer på serveren for og ta en titt`? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Ingen nameserver svarer på ns1.pxd.no eller ns2.pxd.no: ~$ nslookup pxd.no ns1.pxd.no ;; connection timed out; no servers could be reached $ nslookup pxd.no ns2.pxd.no ;; connection timed out; no servers could be reached ns1.pxd.no og ns2.pxd.no resolver til samme IP: $ nslookup ns1.pxd.no Server: 192.168.0.1 Address: 192.168.0.1#53 Non-authoritative answer: Name: ns1.pxd.no Address: 81.166.158.114 $ nslookup ns2.pxd.no Server: 192.168.0.1 Address: 192.168.0.1#53 Non-authoritative answer: Name: ns2.pxd.no Address: 81.166.158.114 nameservere for domenet er ns1.proisp.no og ns2.proisp.no : $ dig pxd.no ns ;; QUESTION SECTION: ;pxd.no. IN NS ;; ANSWER SECTION: pxd.no. 3342 IN NS ns1.proisp.no. pxd.no. 3342 IN NS ns2.proisp.no. Her ser det jo ikke ut som du har satt opp noen nameservere i det hele tatt? Lenke til kommentar
Luraguttn Skrevet 17. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2011 Pxd.no skal overflyttes men er for øyeblikket lokalisert på ProISP. Fikk vite at for og sette opp nameserver skulle dette forwardes med A, noe jeg gjorde. Så det er nameserver som er problemet? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Du har ikke satt opp noen nameserver (og jeg tviler på at du trenger det). Det du har gjort er at du har lagt to A-records i DNS (på DNS-serveren til ProISP, som peker ns1.pxd.no og ns2.pxd.no på IPen din. Dette er meningsløst. Hvis du skal kjøre nameserver (DNS) selv, må du slik det her er lagt opp ha 2 servere. Begge må kjøre DNS-serverprogramvare, og være konfigurert som henholdsvis primær- og sekundærserver. Sålenge du har mulighet til å konfigurere DNS-innstillinger hos ProISP, vil jeg tro at du overhodet ikke har behov for dette. Slik du har tenkt tror jeg det er dette du er ute etter: Du har nå dette: $ dig ns1.pxd.no ;; QUESTION SECTION: ;ns1.pxd.no. IN A ;; ANSWER SECTION: ns1.pxd.no. 3379 IN A 81.166.158.114 Det du er ute etter er å sette A-recorden til "pxd.no." til IPen du skal bruke. Glem ns1 og ns2 osv. Edit: Hvis du mot formodning skal ha opp egne nameservere på domenet, må du få pekt NS-recordene på dine egne nameservere. Endret 17. februar 2011 av Sokkalf™ Lenke til kommentar
Luraguttn Skrevet 17. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2011 Du har ikke satt opp noen nameserver (og jeg tviler på at du trenger det). Det du har gjort er at du har lagt to A-records i DNS (på DNS-serveren til ProISP, som peker ns1.pxd.no og ns2.pxd.no på IPen din. Dette er meningsløst. Hvis du skal kjøre nameserver (DNS) selv, må du slik det her er lagt opp ha 2 servere. Begge må kjøre DNS-serverprogramvare, og være konfigurert som henholdsvis primær- og sekundærserver. Sålenge du har mulighet til å konfigurere DNS-innstillinger hos ProISP, vil jeg tro at du overhodet ikke har behov for dette. Slik du har tenkt tror jeg det er dette du er ute etter: Du har nå dette: $ dig ns1.pxd.no ;; QUESTION SECTION: ;ns1.pxd.no. IN A ;; ANSWER SECTION: ns1.pxd.no. 3379 IN A 81.166.158.114 Det du er ute etter er å sette A-recorden til "pxd.no." til IPen du skal bruke. Glem ns1 og ns2 osv. Edit: Hvis du mot formodning skal ha opp egne nameservere på domenet, må du få pekt NS-recordene på dine egne nameservere. Okey, så nameserver er det som hindrer mittsavn.com og komme seg til serveren ? Lenke til kommentar
khansencc Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Du må fortsette å bruke proisp.no sine navneservere så endrer du A-record'en for domenet ditt hos proisp til å peke mot din server sin ip adresse. Da ville alle tjenester peke til din server. Skal du kun ha websiden på din server så må du endre mx til f.eks mail.dittdomene.no og sette opp en A record til proisp sine servere f.eks. Har du faste ip adresser på dine servere og ønsker å sette dem som navneservere kan du be proisp om å sette domenet ditt opp med "child nameserver" til å peke mot ip adressene dine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå