DoNotCoverMyComputerFan Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Hallo! Lurer på hvor mye 740'n bruker med A motor? på langkjøring og grise kjøring:) regner med at det er noen som veit detta her: ) Lenke til kommentar
daruu Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 (endret) Vil tippe du skal slite med å få den under litern. Om den er i særdeles bra stand kanskje, men ellers vil jeg tippe mellom 1.2-1.5l på mila på blandet kjøring. Edit: Da med litt "grisekjøring" inkludert Endret 18. februar 2011 av daruu Lenke til kommentar
DoNotCoverMyComputerFan Skrevet 19. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2011 takk takk Lenke til kommentar
Mattii5 Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Vil tippe du skal slite med å få den under litern. Om den er i særdeles bra stand kanskje, men ellers vil jeg tippe mellom 1.2-1.5l på mila på blandet kjøring. Edit: Da med litt "grisekjøring" inkludert Du har nok ikke kjørt noen Volvo 240 om du tror dette. Min gamle Volvo 240 B230A klarte jeg å få ned på 0,8-0,9 på blandet kjøring. Grisekjøring ble fort 1,1 -> 1,2 - 1,5 er MYE mer enn hva en B230A motor i bra stand bruker. Lenke til kommentar
Persn Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Etter egen erfaring og etter hva jeg har hørt av andres erfaringer så vil jeg tro at den skal ligge på 0.9 på mila med rolig kjøring. Hvis dette var motoren som hadde innsprøytning da, det er viktig og merke seg siden det utgjør en grei forskjell på drivstofforbruket i disse volvoene. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 (endret) Vil tippe du skal slite med å få den under litern. Om den er i særdeles bra stand kanskje, men ellers vil jeg tippe mellom 1.2-1.5l på mila på blandet kjøring. Edit: Da med litt "grisekjøring" inkludert Du har nok ikke kjørt noen Volvo 240 om du tror dette. Min gamle Volvo 240 B230A klarte jeg å få ned på 0,8-0,9 på blandet kjøring. Grisekjøring ble fort 1,1 -> 1,2 - 1,5 er MYE mer enn hva en B230A motor i bra stand bruker. Grisekjøring + volvo med gasser + snø = ett slikt forbruk. På sommeren, eller ved vanlig bruk, er det nok mulig å komme ned på ett slikt forbruk du nevner, om man har en frisk motor og "riktig" girkasse/utveksling. Endret 17. juni 2011 av daruu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå