Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Volvo 740 b230a

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil tippe du skal slite med å få den under litern.

Om den er i særdeles bra stand kanskje, men ellers vil jeg tippe mellom 1.2-1.5l på mila på blandet kjøring.

Edit: Da med litt "grisekjøring" inkludert

Endret av daruu
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Om den er i særdeles bra stand kanskje, men ellers vil jeg tippe mellom 1.2-1.5l på mila på blandet kjøring.

Du har nok ikke kjørt noen Volvo 240 om du tror dette. Min gamle Volvo 240 B230A klarte jeg å få ned på 0,8-0,9 på blandet kjøring. Grisekjøring ble fort 1,1 ->

1,2 - 1,5 er MYE mer enn hva en B230A motor i bra stand bruker.

Lenke til kommentar

Etter egen erfaring og etter hva jeg har hørt av andres erfaringer så vil jeg tro at den skal ligge på 0.9 på mila med rolig kjøring.

Hvis dette var motoren som hadde innsprøytning da, det er viktig og merke seg siden det utgjør en grei forskjell på drivstofforbruket i disse volvoene.

Lenke til kommentar

Du har nok ikke kjørt noen Volvo 240 om du tror dette. Min gamle Volvo 240 B230A klarte jeg å få ned på 0,8-0,9 på blandet kjøring. Grisekjøring ble fort 1,1 ->

1,2 - 1,5 er MYE mer enn hva en B230A motor i bra stand bruker.

Grisekjøring + volvo med gasser + snø = ett slikt forbruk.

På sommeren, eller ved vanlig bruk, er det nok mulig å komme ned på ett slikt forbruk du nevner, om man har en frisk motor og "riktig" girkasse/utveksling.

Endret av daruu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...