Gavekort Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Heisann! Har en HP Compaq 6715b som mer eller mindre støver ned. Så tenkte jeg å bruke den til noe nyttig. Men jeg har dårlig fantasi, så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre foruten en SFTP-server. Maskinen har en helt grei CPU, derfor hadde det ikke skadet å utnytte den litt. Webserver, filserver, NAS, brannmur, mediaserver er ikke top prioritert, med mindre det finnes noe virkelig kult der ute. Så noen ideer? Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Det mest åpenbare er SSH server og et torrent-boks oppsett med rTorrent/wTorrent Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 17. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2011 Ikke dumt! SSH-tilgang liker jeg! Jeg har også satt opp en Rainbowtable-generator og Folding@home på den. Lenke til kommentar
reminett Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) Filserver med ZFS og Raidz(2). Sjef Endret 7. mars 2011 av reminett Lenke til kommentar
panzermann Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Jeg skriver disse ord på en 6715b og jeg bruker den til alt: surfing, nettbank, skrive bok (har skrevet masteroppgave på den), lytte til musikk, redigere øvingsopptak i Audacity, se film mm. Jeg har 2 gig ram og satte inn en 320 gig 7200 rpm HD for en pris på snaue 800 spenn og har en maskin som funker utmerket til hverdagsbruk :-) Bruker et eksernt Logitech-tastatur og en laptop "riser" fra Clas Oholsno. Da går det an å jobbe seriøst lenge på den. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 Mediacenter Ingen dum idé! Skal muligens prøve dette. Filserver med ZFS og Raidz(2). Sjef Vanskelig å putte RAID i en laptop! Men filserver har jeg over SFTP! Minecraft Driftet en stor Minecraft-server før, men er både lei av server-klienten og spillet. Jeg skriver disse ord på en 6715b og jeg bruker den til alt: surfing, nettbank, skrive bok (har skrevet masteroppgave på den), lytte til musikk, redigere øvingsopptak i Audacity, se film mm. Jeg har 2 gig ram og satte inn en 320 gig 7200 rpm HD for en pris på snaue 800 spenn og har en maskin som funker utmerket til hverdagsbruk :-) Bruker et eksernt Logitech-tastatur og en laptop "riser" fra Clas Oholsno. Da går det an å jobbe seriøst lenge på den. Absolutt! Det er en flott laptop, men tenkte å gi den en permisjon når jeg har allerede har en skolelaptop som jeg må bruke. Derfor skal den stå som en server inntil videre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå