Gå til innhold

- Android 2.4 ligner Honeycomb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

virker som at + tegnet bare blir fjernet med nr som er hentet fra Facebook. hater dette selv. du kan ikke forandre på nr heller siden det kommer fra facebook. da må jeg skrive ned nr for å så lage en egen kontakt. så fjerner jeg linken til facebook på det gamle nr uten + tegn. ev slett facebook kontakten.

Lenke til kommentar

med å ringe en kollega der jeg fikk nr gjennom facebook gjorde at jeg ikke fikk + tegn foran nummeret. da gikk samtalen til en tannlege. han fikk mangen telefoner den dagen for å si det sånn. jeg og flere andre ringte han med Android telefoner. utrulig at iphone brukere har byttet til android. jeg ble helt sjokket at noen kolleger hadde gjort det. det hadde jeg ikke forventet.

Lenke til kommentar

Litt offtopic, men viktig!!

Er det flere enn meg som har den stoore facebookbugen? får ikke til å se vennelisten, og "Chatelisten".... :( svæært irriterende. Får ikke til å se hvem som snakker til meg, eller noe. Står ikke noe. Har og prøvd å avinstallere facebookappen, og installert ny...Får samme problemet.

Denne bugen kom bare av seg selv...

På forhånd takk!

Lenke til kommentar

Det jeg lurer litt på er om det finnes en telefon som er såpass generisk at man bare kan hive inn nye versjoner av android for smartmobiler ettersom de kommer. Eller må android skreddersys til hver eneste telefon slik at man må vente på at produsenten slipper oppdateringen om i det hele tatt?

Selvfølgelig måtte den generiske telefonen hatt gode specs og være billig. Tenker på noe lignende Huaweu U8000 eller hva den het. Men vet ikke om en gang den vil støtte det.

Det hadde nå vært ideelt å kunne kjøpe telefon som ren hardware og hive inn Android versjonen du vil ha.

Lenke til kommentar

Det jeg lurer litt på er om det finnes en telefon som er såpass generisk at man bare kan hive inn nye versjoner av android for smartmobiler ettersom de kommer. Eller må android skreddersys til hver eneste telefon slik at man må vente på at produsenten slipper oppdateringen om i det hele tatt?

Selvfølgelig måtte den generiske telefonen hatt gode specs og være billig. Tenker på noe lignende Huaweu U8000 eller hva den het. Men vet ikke om en gang den vil støtte det.

Det hadde nå vært ideelt å kunne kjøpe telefon som ren hardware og hive inn Android versjonen du vil ha.

Det gjør det vettu. Google sin egen Nexus One, også Nexus S(?) som den nye heter. Nexus One begynner vel å bli litt gammel nå (HTC som produserte den), men den nye er Samsung telefon laget på bestilling fra Google. Den er som du sier "generisk" sånn at du kan bruke ren Android fra Google etterhvert som de kommer. I alle fall afaik.

Lenke til kommentar

GPU-akselerasjon! Er surt å ikke få utnyttet maskinvaren til det maksimale idag! Hjelper ikke å spy ut 8 GHz CPU og 64 GB RAM når GPUen ikke støttes. Fiks ASAP. Men med tanke på at Honeycomb har GPU-akselerasjon, så tipper jeg at vi får det også på mobilene :)

Lenke til kommentar

Det gjør det vettu. Google sin egen Nexus One, også Nexus S(?) som den nye heter. Nexus One begynner vel å bli litt gammel nå (HTC som produserte den), men den nye er Samsung telefon laget på bestilling fra Google. Den er som du sier "generisk" sånn at du kan bruke ren Android fra Google etterhvert som de kommer. I alle fall afaik.

Bortsett fra at visse telefonspesifikke (og muligens proprietære), moduler, drivere etc. mangler i AOSP og må fåes fra Google i en oppdatering. At disse tingene mangler fører til visse mangler som dårligere ytelse på visse punkter og manglende hardware-akselerasjon av interface/video etc.

Lenke til kommentar

Versjonene av android må skreddersys til en viss grad (legge inn rette drivere) uansett hvor generisk telefonen er. Så nei du må nok vente på produsenten uansett, med mindre du gidder å roote telefonen, da kan du få inn nesten hva du vil. Men det er en ganske klar sammenheng mellom de telefonene med minst tilpasset programvare og de som oppdateres oftest.

GPU-akselerasjon! Er surt å ikke få utnyttet maskinvaren til det maksimale idag! Hjelper ikke å spy ut 8 GHz CPU og 64 GB RAM når GPUen ikke støttes. Fiks ASAP. Men med tanke på at Honeycomb har GPU-akselerasjon, så tipper jeg at vi får det også på mobilene :)

Gingerbread har vel GPU aks. allerede, og du kan ihvertfall være sikker på at de ikke får til noe 3d menyer uten det.

Og hvis dette blir halvparten så flott som 3.0 ser ut tror jeg apple skal få noe å tenke på her...

Lenke til kommentar

3D driter jeg langt i for å si det mildt. Så lenge vi får GPU-akselerasjon, slik at alt flyter bra så er jeg storfornøyd! Er du sikker på at dette er i Gingerbread? Syns jeg leste at dette kommer i 2.4, da Google vil "smelte sammen" 3.0 og 2.4 slik at det blir mindre "fragmentering" mellom tablet og telefon.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...