Gå til innhold

Kort for digitalisering av video - forslag?

Anbefalte innlegg

Har behov for å digitalisere en del analog video, men har ikke analog inngang på skjermkortet mitt. Synes at det er alt for tidlig å bytte ut kortet enda da det holder i massevis til spillene jeg spiller. Skulle i så fall gått for et AIW-kort, men som sagt, det er for tidlig.

Jeg har ikke analog inngang på dv-kameraet mitt.

Da lurer jeg på om noen kan tipse meg billigste måte å få en slik inngang på PC`en min. Finnes det et enkeltstående kort med muligheten, eller kanskje et rimelig PCI skjermkort med analog-inn er løsningen?

Forslag mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg sjekket litt rundt, bl.a. mailet med Komplett, og de fleste TV-kort har muligheten for dette. Men komplett mener at jeg kanskje vil bli misfornøyd med kvaliteten.

Dette synes jeg er rart, for jeg har lest at et godt tv-kort har bedre kvalitet på analog-inngangen enn f.eks et skjermkort med en slik (jfr AIW). En vhs-video har jo heller ikke allverdens kvalitet bildemessig.

Etter et søk på "tv-kort" på forumet, samt lesing av diverse tester har jeg kommet fram til at enkelte brukere har litt krøll med Terratec sine kort, mens Hercules, Pinnacle og Haupage for stort sett gode omtaler.

Har sett meg ut dette:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=6&s=pl

Dette er valgt grunnet gode specs samt god bundle. Spesielt det faktum at det følger med programvare for direkte brenning til dvd veier tungt.

Noen innvendinger? Bør jeg gå for et annet kort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...