Gå til innhold

Første utkast til design på CodeHouse, hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Nå har jeg laget første utkast til design på siden min, som jeg har bestemt meg for å kalle for CodeHouse.

Og da vil jeg gjerne ha tilbakemeldinger på den!

Gi gjerne en karakter fra 1 til 10, der 10 er høyest.

Takker for svar!

Siden finner dere her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunne tenkt meg noe "avgrensing" mot sidene.. En eller annen form for grense tror jeg hadde gjort seg bra.

Den var kanskje litt mørk. Hva om bakgrunnen hadde vært lysere der skrifta er, også kunne den vært mørkere på høyre- og venstresiden?

Karakter 5/10

Lenke til kommentar
Kunne tenkt meg noe "avgrensing" mot sidene.. En eller annen form for grense tror jeg hadde gjort seg bra.

Den var kanskje litt mørk. Hva om bakgrunnen hadde vært lysere der skrifta er, også kunne den vært mørkere på høyre- og venstresiden?

Karakter 5/10

Takk for tilbakemedlingen, men hva mener du med "avgrensing" mot sidene?

Lenke til kommentar

"Innholdsfeltet" på siden har samme farge som bakrunnen, slik at siden på en måte fortsetter ut i det uendelige i bredde, om du skjønner. Litt vanskelig å forklare... Ikke noe stor ting heller!

Ellers en fin side. Som jeg sa, kanskje litt mørk, men absolutt fin!

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemedlingen, men hva mener du med "avgrensing" mot sidene?

En border på venstre og høyre side regner jeg med at han mente.

Takk!

Det var det jeg mente ja. Har sittet lenge med noe script, så det går litt surr i hodet. Tenkt mye og hardt!

Lenke til kommentar

Jaja, selv om det er en stund siden du postet dette så vil jeg gjerne også bidra litt ;)

Som Mikka nevnte her var den for mørkt, så mer ut som en counter strike klan side liksom, med typografien og fargevalgene. Knappene passet ikke med resten av siden, mulig det har noe å gjøre med fargevalget og/eller skrifttypen men jeg syns knappene burde være mer leselige og oversiktlige enn det de er nå.

Logoen var rett og slett kjedelig, jeg skjønner hvorfor du bruker den skrifttypen, men jeg syns ikke at den passet der, ihvertfall ikke som logo hos "norges nye nettsted for programmerere". Du har to "kolonner" på en måte: "Siste nyheter" og "Siste artikler", hva med å ha en slags svak bakgrunnsfarge eller noe annet bak de kolonnene? Eller rett og slett dele opp siden slik at du får to ekstra kolonner? På den måten kan men se mye enklere hva som er hva.

Alt i alt syns jeg at det var et tappert forsøk, det var ikke direkte dårlig, men designet kunne ha vært så mye bedre. Hvertfall med tanke på hva siden skal ha som tema, altså bli "norges nye nettsted for programmerere". Det er en lang vei å gå :p men siden skal jo ikke lanserers før 1. Februar 2004, så du har god tid! ;)

Terningkast: 3

Lenke til kommentar

nå har jo egentlig de tingene jeg så blitt nevnt allerede så da bare lurer jeg på en ting: Hvorfor skal du lage en side om programmering, det kommer jo minst 2 nye sider om programmering bare på dette forumet hver uke, men stort sett så blir det ikke noe mer av noen av dem fordi det allerede finnes store sider om temaet med veldig mange besøkende.

Så finn på noe litt mer spesifikt som du ikke har sett så mange sider om.

Lenke til kommentar

er enig med at du bør ha noen borders å sidene, også hvis du skal ha mørkeblått og orange bør du også ha lyseblått en plass...for og få kontrast..Hvis ikke blir siden veldig dyster..

Syns fonten du brukte på menyen passer bedre til headeren.... blir litt for mye av samme font...

men d er no min mening

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...