Raad Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Jeg har skiftet hovedkort i maskinen pga. alvorlig produksjonsfeil, og selvfølgelig var det et nytt problem som ventet meg. Jeg får beskjed om "unidentified network - no network" når jeg kobler maskinen til nett via ethernet kabel. Jeg satt i tre timer i går, hvor jeg prøvde å løse problemet, og søkte rundt på nett etter løsning - uten å lykkes. Jeg har ingen anelse om hva som er feil, og hvordan dette løses. Det er kun ethernet det er et problem med, og kun denne maskinen. Akkurat nå bruker jeg et trådløst nettverkskort. Hovedkortet er MSI X58M med integrert Realtek RTL8168C nettverkskort. Jeg bruker Windows 7, 64 bit. Jeg har fått feilmelding om ugyldig IP addresse. En annen ting jeg stusset på, var at arkitekturen ble identifisert som amd64. Driveren er oppdatert, og det samme er Windows 7. Nettverkskortert fungerer ikke med windows sin driver heller. Noen som har peiling på dette? Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Lyser det der du kobler nettverkskabelen til PC-en? Kan du fortelle litt om hvordan nettverket er satt opp (dynamisk/statisk IP, navn på ruter osv.)? Har du noen andre PC'er som er tilkoblet samme nett? Hvis ja, har de samme problem? Om du har en PC tilgjengelig ville jeg forsøkt å koble den til samme plass og med samme kabel som PC-en som ikke kommer på nett. Kan du åpne cmd (windowstast+r, skriv cmd), kjøre ipconfig, og poste resultatet her? Du kopierer ved å høyreklikke i vinduet og velge "merk", merke teksten og trykke enter. Om du har en 169.254.*.* IP adresse så er maskinen satt til å motta IP-adresse automatisk (Dynamisk-IP/DHCP), men den får ikke tildelt IP-adresse. Om den har en annen IP-adresse kan problemet være f.eks. at den har lik IP-adresse som en annen maskin i nettet. amd64, x64 og x86_64 er forskjellige navn på den samme arkitekturen. Intel vil vanligvis ikke kalle det amd64. Lenke til kommentar
Raad Skrevet 23. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2011 Endelig Lyser det der du kobler nettverkskabelen til PC-en? Ja. Kan du fortelle litt om hvordan nettverket er satt opp (dynamisk/statisk IP, navn på ruter osv.)? En kombinasjon av kablet og trådløst nettverk. Rutermodem fra Inteno, med programvare modifsert av internettleverandøren. Den mangler en del avanserte innstillinger i forhold til manualen fra produsenten. Er ikke helt sikker på oppsettet. Tror det er dynamisk IP. Har du noen andre PC'er som er tilkoblet samme nett? Hvis ja, har de samme problem? Om du har en PC tilgjengelig ville jeg forsøkt å koble den til samme plass og med samme kabel som PC-en som ikke kommer på nett. Ingen problemer med de andre PC'ene. Har for øyeblikket en bærbar PC koblet på kabelen. Om du har en 169.254.*.* IP adresse så er maskinen satt til å motta IP-adresse automatisk (Dynamisk-IP/DHCP), men den får ikke tildelt IP-adresse. Om den har en annen IP-adresse kan problemet være f.eks. at den har lik IP-adresse som en annen maskin i nettet. Den adressen ser kjent ut. Jeg skal se litt nærmere på det, og få postet mer informasjon straks. Lenke til kommentar
Raad Skrevet 23. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2011 (endret) Microsoft Windows [Version 6.1.7600]Copyright © 2009 Microsoft Corporation. All rights reserved. C:\Users\Sensurert>ipconfig /all Windows IP Configuration Host Name . . . . . . . . . . . . : Sensurert Primary Dns Suffix . . . . . . . : Node Type . . . . . . . . . . . . : Hybrid IP Routing Enabled. . . . . . . . : No WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No Ethernet adapter Local Area Connection: Connection-specific DNS Suffix . : Description . . . . . . . . . . . : Realtek PCIe GBE Family Controller Physical Address. . . . . . . . . : 6C-62-6D-88-2C-7A DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::1c86:d888:609b:f8a2%11(Preferred) Autoconfiguration IPv4 Address. . : 169.254.248.162(Preferred) Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0 Default Gateway . . . . . . . . . : DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 208429677 DHCPv6 Client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-14-EE-57-BB-6C-62-6D-88-2C-7A DNS Servers . . . . . . . . . . . : fec0:0:0:ffff::1%1 fec0:0:0:ffff::2%1 fec0:0:0:ffff::3%1 NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Enabled Tunnel adapter isatap.{12977EF6-9711-4A9B-B0E5-F9FA301DADEF}: Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected Connection-specific DNS Suffix . : Description . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP Adapter Physical Address. . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0 DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : No Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes Der var den IP adressen, ja. Subnet mask er feil, og gateway mangler i tillegg. Windows Network Diagnostics Publisher details Issues found "Local Area Connection" doesn't have a valid IP configuration"Local Area Connection" doesn't have a valid IP configuration Detected Issues found Detection details 6 "Local Area Connection" doesn't have a valid IP configuration Detected Detection details Diagnostics Information (Network Adapter) Details about network adapter diagnosis: Network adapter Local Area Connection driver information: Description . . . . . . . . . . : Realtek PCIe GBE Family Controller Manufacturer . . . . . . . . . : Realtek Provider . . . . . . . . . . . : Microsoft Version . . . . . . . . . . . : 7.2.1127.2008 Inf File Name . . . . . . . . . : C:\Windows\INF\netrtx64.inf Inf File Date . . . . . . . . . : 13. juli 2009 20:37:30 Section Name . . . . . . . . . : RTL8168C.ndi Hardware ID . . . . . . . . . . : pci\ven_10ec&dev_8168&rev_02 Instance Status Flags . . . . . : 0x180200a Device Manager Status Code . . : 0 IfType . . . . . . . . . . . . : 6 Physical Media Type . . . . . . : 14 Network Diagnostics Log File Name: 6950B880-54E5-426C-8129-CC58A15A4EA2.Diagnose.Admin.0.etl Collection information Computer Name: Sensurert Windows Version: 6.1 Architecture: amd64 Time: Wednesday, February 23, 2011 6:28:31 AM Publisher details Windows Network Diagnostics Detects problems with network connectivity. Package Version: 1.0 Publisher: Microsoft Windows Jeg vet ikke om jeg tolker dette feil, men dette er en Intel maskin, ikke AMD. Endret 23. februar 2011 av Raad Lenke til kommentar
Raad Skrevet 27. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2011 Det verste er at det trådløse nettverkskortet tar opp PCI-E sloten til lydkortet mitt, så inntil at jeg får en løsning på dette problemet, så må jeg bruke det integrerte lydkortet som gir markant dårligere lyd. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Prøv å legg inn chipsetdriver for hk: http://downloadnew.org/drivers/motherboard/msi-x58m-intel-chipset-driver-9111012-106473.html Lenke til kommentar
Raad Skrevet 27. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2011 Alt er oppdatert, ink. BIOS. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Om du ikke har gjort det før, så prøv å koble nettverkskabelen til en annen PC, for å utelukke feil på kabel eller router. Grunnen til at den rapporterer AMD64 er at det er AMD som oppfant x64. Så den vil rapportere arkitekturen AMD64 selv om du har en Intel CPU Lenke til kommentar
Raad Skrevet 28. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2011 Aha. Det er godt å høre i alle fall. Det er ingen feil på modemruteren eller kabelen. Det er 5 andre maskiner i nettverket, og det har vært mange flere innom. Det har ikke vært noe problem med noen av dem. Det trådløse nettverkskortet sviktet i går, da jeg drev å skiftet mellom ethernet og trådløs tilkobling. Det gikk plutselig ikke raskere enn 40 kB/s, og det sank gradvis. Jeg sitter nå på en bærbar PC. Dette er et jævla mareritt. Lenke til kommentar
Raad Skrevet 28. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2011 Det trådløse kortert fungerer delvis igjen. Dvs. at jeg får halvparten av hastigheten som fiberlinjen min er god for. Jeg får full hastighet på den bærbare. Jeg må finne en løsning på ethernet problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå