K N Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Kjøpte mobilt bredbånd fra ICE på Mandag, og er ikke helt fornøyd med resultatet. Det står at man kan få 3 Mbit\s ish, men jeg opplever jo max 1 Mbit. Jeg har kontaktet ICE og fått beskjed om at routeren er koblet et punkt som er sør for oss. (Er vel 5-6km i luftlinje), mens routeren står i vindu, som viser nord. Må prøve å sette den så den går øst eventuelt, har ingen vinduer som går sør. Men alikevel. Jeg fikk beskjed om at jeg kan kjøpe en ekstern antenne. Det er jo utrolig kjedelig, men vil få det jeg betaler for. Har noen tips om hvor jeg kan finne dette, eventuelt koble opp selv? Hvor høyt burde den kobles (dersom den må henge på veggen), eller er det nok med en kraftig antenne som bare står ut av vinduet? Behøver litt tips og hjelp, hehe. Takk ! Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 (endret) Jeg står litt fast her.. Er det ikke bare å henge den opp på en vegg, mot sør i steden for å sette den i et vindu som vender i motsatt retning ? Endret 18. februar 2011 av SpecialForce Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 (endret) http://www.ice.no/privat/bredband-dekning-og-signal.aspx Dekning og hastighet vil variere stort fra sted til sted, og man bør ha en klar formening om hvor man skal bruke tjenesten før man går til anskaffelse av et mobilt bredbånd. Det er kun i umiddelbar nærhet av mastene man kan forvente hastigheter oppimot det teorien skulle tilsi Endret 18. februar 2011 av Slettet+3165 Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 (endret) Det der er en selvfølge ja.. Greia er at noen ikke forstår det. Men tror det er slik at ICE er forhandler av de antennene som nevnes her. Med den vil overføringshastigheten forbedres betraktelig.<br><br>Dette sitatet her sier mye som trådstarter trenger å forstå:<br> Fri sikt til ICE sendere er i utgangspunktet det optimale Enten man har D-35 modem for trådløst internett eller et D-50 USB modem bør man alltid plassere dette der det er fri sikt til våre sendere. Da er det naturlig at du som kunde spør oss' date=' og mange gjør nettopp det, i hvilken retning er deres antenne? Dette svaret får du i vårt dekningskart på ice.no eller ved å snakke med kundeservice. En plassering av et modem på sørsiden av ei hytte på fjellet når modemet er på nordsiden kan føre til store forskjeller i kvalitet på tjenesten. Alle som har prøvd å stille inn en parabolantenne noen gang, har opplevd dette. Det er ofte et spesielt sted i stua eller soverommet der signalet er best. Videre er det slik at betongvegger og stålkonstruksjoner ofte bidrar til vanskelige forhold. Forsøk alltid å unngå disse. Mange av våre kunder opplever også at en nedsenket persienne i et vindu gjør store utslag i signalet. Igjen, fri sikt gjennom et vindu er å foretrekke.[/quote']<br> Endret 18. februar 2011 av SpecialForce Lenke til kommentar
K N Skrevet 18. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2011 Jeg har ikke noe vindu på sørsiden, og da vil det jo ikke gå like bra som den er på nordsiden. Fikk beskjed om at ICE var best mtp at jeg bor der jeg bor. Syns det er kjipt at man ikke kan se hvor sterkt signal man har til tilkoblingspunktet til modemet for å få best mulig signal slik at man kan sjekke hvor den burde stå. Mulig at jeg kjøper meg en antenne som jeg strekker slik at den står sørover Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå