Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Problemer med cd-rom


Anbefalte innlegg

Etter å satt sammen ny pc har jeg til å nå ikke hatt noen problemer.

 

Men da jeg vil installere Battlefield Bad Company 2, så nekter cd-romen å lese dvd'en og jeg får dermed ikke installert spillet.

 

Dette gjelder kun for dette spillet, alle andre disker leses med en gang!

Noen som har noen ide om hva som kan være problemet? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tippe at DVDen er skadet dersom den leser andre DVDer.

 

Forskjellige modeller vil nemmelig kunne ha forskjellige evner til å korrigere for feil osv.

Det er ihvertfall verdt å sjekke etter dysiske feil, riper og smuss - sistnevntek na du selvfølgleig bare rense av med et rent lofritt tørkle, men husk tommelfingerregelen om at du skal tørke fra senter og ut og ikke i sirkler.

 

Hvis ingenting fungerer burde det gå greit å bruke et minibilde fra nettet eller noe sånt. Jeg kjøpte bin BF:BC2 key på nettet uten CD og klarte meg fint på det - og jeg tror ikke det var noen crack eller noe sånt involvert (det er en stund siden jeg sist installert det). Det er mulig at den ikke har standard disksjekk og at du bare enkelt nok mounte den i daemontools på maskinen etter du har laget et image på en av de andre maskinene.

 

EDIT: etter å ha undersøkt littegrann på nettet så tror jeg du skal kunne installere normalt fra et mountet ISO bilde så lenge du har keyen din, så da har du kanskje ihvertfall en workaround på problemet.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

BFBC2 kan såvidt jeg vet aktiveres, og spilles uten at man behøver å disken i. Gjelder da selvfølgelig versjonen som kommer på DVD.

 

Såfremt den fungerer på andre maskiner kan du strengt tatt bare kopiere innholdet på disken over på en minnepinne etc. (evt. lage en avbildning) og dermed installere spillet som vanlig på maskinen din. Etter inst. huker du av for "Online verification" eller noe sånt. Du får da bare anledning til å installere spillet 10 ganger, men det burde ikke være noe problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...