smoke Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Sitter på gjerdet og skal bytte bank jeg kjøper\selger aksjer via. Har fortiden Skandiabanken, men skal bytte til Netfonds pga deres Investeringskonto. Spørsmålet er hva som skjer med aksjene jeg alerede har? Må jeg skatte noe ekstra\noe i det hele tatt når jeg flytter dem over til denne nye kontoen? Lenke til kommentar
a_strann Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Hei! Jeg overførte selv mine verdipapirer fra tidligere bank, til netfonds, uten noe som helst problem! Du fyller bare ut en flyttefullmakt og sender til Netfonds, så ordner de resten Det påløper ingen skatt eller gebyrer ved overføring av verdipapir. Lenke til kommentar
smoke Skrevet 17. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2011 og skatteregler etter salg, blir som på "den nye kontoen" ikke den gamle? Eg ikke noe skatt ved kjøp\salg bare ved utak? Lenke til kommentar
a_strann Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Hvis du oppretter en Investeringskonto hos Netfonds, så ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå