due92 Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Jeg trenger flere syn på hva som er best, et eller to skriftspråk. Skal vi ha to skriftspråk, både nynorsk og bokmål slik vi har det i dag? Eller hadde det vært bedre om de smeltet sammen, og det ble et skriftspråk, kalt samnorsk? Hva mener dere? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Det holder med norsk (bokmål). 2 Lenke til kommentar
Grambo Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Det holder med norsk (bokmål). yup, bokmål. vekk med nynorsk. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Jeg mener vi bør ha et skriftspråk. Enten nynorsk, bokmål eller samnorsk. Tror kanskje jeg holder en knapp på samnorsk. Da kan alle bli fornøyde. Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Det skal i alle fall ikke bare være bokmål som blir igjen. Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Det holder med norsk (bokmål). Nynorsk er norsk. Bokmål er dansk. 2 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Nynorsk er ett språk oppfunnet/konstruert av Ivar Aasen. Lenke til kommentar
Grambo Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 hummm.. dansk... god idé... kanskje vi alle skulle lære dansk? et skritt nærere et verdens-språk. Lenke til kommentar
WhiteFire Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Det holder med norsk (bokmål). Nynorsk er norsk. Bokmål er dansk. Det argumentet er utgått på dato. Store deler av østlandet har et talemål som ligger nært opp til bokmål. Lenke til kommentar
mosleth Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Nynorsk er ett språk oppfunnet/konstruert av Ivar Aasen. Nei, Ivar Aasen utarbeidde landsmålet, som seinare utvikla seg til det som idag heiter nynorsk. Aasen sjølv skreiv veldig ulikt den nynorsken du kjenner til idag. Eg forstår forresten ikkje heilt kva denne påstanden skulle argumentera for. Var det at Aasen er kul? :3 Lenke til kommentar
KKake Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 hummm.. dansk... god idé... kanskje vi alle skulle lære dansk? et skritt nærere et verdens-språk. Den dagen jeg må lære dansk, den dagen hopper jeg fra Oslo Plaza. Finnes det noe verre språk? 1 Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Det holder med ett - Bokmål. 1 Lenke til kommentar
Grambo Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 hummm.. dansk... god idé... kanskje vi alle skulle lære dansk? et skritt nærere et verdens-språk. Den dagen jeg må lære dansk, den dagen hopper jeg fra Oslo Plaza. Finnes det noe verre språk? heller dansk enn nynorsk. foretrekker bokmål, da... Lenke til kommentar
KKake Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Du bor i Norge, hvorfor vil du heller lære dansk enn nynorsk? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Ett, og det blir bokmål. Lenke til kommentar
Grambo Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 heller engelsk som eneste skriftspråk om alternativet er nynorsk. 2 Lenke til kommentar
mosleth Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 heller engelsk som eneste skriftspråk om alternativet er nynorsk. Kvifor? Sånn, for all del, skriv all engelsken du bare vil, men eg er oppriktig nysgjerrig på grunngjevinga di for det. Lenke til kommentar
nolongeravailable Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 (endret) -snip- Endret 26. april 2016 av coyote93 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå