Razorwind Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Gikk igjennom handlingsplanene mine i tilfelle zombieutbrudd i dag, og fant ut at jeg er heller dårlig utstyrt på jobben for å forsvare meg mot disse hjernespisende vesenene når de kommer. Siden jeg sitter på en vanlig kontorplass, vil ting som øks, slegge og lignende ta seg dårlig ut, så jeg lurte på om noen hadde forslag til vanlige kontorgjenstander som kan komme til nytte dersom zombier klarer å ta seg inn? Ta gjerne med litt om din egen plan ved zombie utbrudd også, selv har jeg både barrikader og rømningsveier i orden, samt kartlagt steder i nærheten som egner seg til forsvar mot zombier. Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Det beste er nok å stikke av. Du blir tross alt sliten, det blir ikke de, og har de først kommet seg gjennom barrikadene dine så er det nytteløst å kjempe. Slagvåpen kan være bra få zombier. Men tenk om du må svinge ei slegge, prøve å treffe et mål på størrelse med en fotball som beveger seg, kanskje flere titalls ganger. Det er klart at du da ikke har en sjanse i havet. Og det å svinge en slik gjenstand innendørs byr på egne problemer. Et kontorlokale er sjeldent tomt for møbler og slik. Du må ha plass til å svinge. Sverd byr på enda større problemer - du kan jo prøve å kappe hodet av en gris og se hvor greit det går. Kjedelig om zombien stikker av med sverdet ditt fordi du klarte å sette det fast i ryggraden hans. Nei, hagle i nærkamp og rifle med kikkertsikte på avstand. Ikke no automatgreier, det holder med noe som ligner en M1-Garand for eksempel. Min plan? Reise til fjells, langt borte fra sivilisasjonen, helst i meget ulendt terreng. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Evt, sette seg på sykkelen og sykle til månen. Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Har en Carl Gustav AT på lur i tilfelle det kommer zombier Lenke til kommentar
aklla Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 HK416 og MP5, antagelig en del AG3`er også... Har ikke det på selve kontoret, men lett tilgjengelig. Er ikke dette vanlig å ha tilgjengelig? 4 Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Jo, tror det bare er trådstarter som er rar. Lenke til kommentar
O3K Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Tror jeg ville ha lokalisert min nærmeste Whiteboard-rensespray hvis jeg befant meg i et kontorlokale. Så ville jeg ha gått til nærmeste møterom med projektor, funnet projektorlerretet og revet av lerretet, så hadde jeg iallefall hadd et langt rør å forsvare meg med. Eventuelt også tatt ibruk et brannslokkingsapparat for å blinde de udøde. Her leker vi ikke kontor. 1 Lenke til kommentar
Kvassbert Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Her hos meg er det en lavalampe. Jeg tenker jeg knuser den og heller guffet oppi der i en kaffekanne jeg har stående. Slik vil jeg kunne bruke glassrestene fra lampa til å stikke zombiene med. Tenk knust flaske. Greiene fra inni lavalampa er sikkert etsende, og det kan jeg helle i trynet deres. Dette er typisk nærkampstrategi. Nær det gjelder å lage barrikade er det en seng jeg kan bruke til å barriakdere døra med. Dette kan forsterkes med en del ledning jeg har liggende her. Hmm. Tror jeg ville vært ganske ille ute egentlig. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Greiene fra inni lavalampa er sikkert etsende, og det kan jeg helle i trynet deres. Olje og voks? Lenke til kommentar
Kvassbert Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Tja, hvis det er olje er det brennbart. Burn, zombies! Burn! Lenke til kommentar
DagensDag Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Brannslokker? Den er tung og i nødstilfelle kan du sprute røyk eller skum rett i fjeset på de hjernedøde. Mitt første valg. EDIT: Så nå at det allerede var foreslått. Fortsatt et godt våpen. Som en sa over så er det vanskelig å slåss mot et stort antall fiender og du bør heller da konsentrere på å komme seg unna. Hva med ei tralle? En sånn som har masse papir eller annet stablet oppå seg? En sånn kan få god fart og blokkere veien for resten som ikke ble truffet. Noe tungt som kan kastes ganske hardt føler jeg kan gjøre nytten mot en, men mot flere så er det bare bortkasta krefter. Endret 29. mai 2011 av DagensDag Lenke til kommentar
Mikaeru Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Hvis det blir zombieutbrudd så skrur jeg av alt lyset på rommet mitt, legger meg på gulvet og legger 375-liters akvariet opp ned over meg. Har selvfølgelig lagd masse god mat, har med dopapir og Nintendo DS. Og der ligger jeg og gamer til zombiene er utsulta. av våpen har jeg ikke mye å velge mellom. Tror det beste jeg kan fleske opp er husnøkkel, dåps-lysestake, fiskestang og en stor passer. Lenke til kommentar
Kellu Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) Med tanke på at eg bur på bygda og at jobben min innebærer høyspent linjer i skauen, så vil eg ikke tru at zombier på arbeidsplassen er noe problem. Men hvis de nå sku ha dokka opp der, så har vi da motorsag, øks, slegger og alle mulige verktøy. Øks er jo veldig idielt, både lett og forholdsvis kort. Hjemme har eg da alltids hagla, hvor eg da har rundt 60 patroner atm. Så min plan hadde vært å tatt med hagla, stokke til nærmeste brøytestatsjon, stjele en brøytebil (forhåpentligvis med plog på) for deretter å kjøre til et eventuelt sikkert sted langt fra folk. Trikse er vel å holde seg i bevegelse hele tiden. Er du først omringa så kommer du deg nok aldri ut! Endret 2. juni 2011 av Kellu Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Skjønner jeg har vært heldig med jobben. Har alltid spett, spagreip, spader, potethakke, vinkelkutter, meislemaskin, slegge, sag, motorsag, kniv, slager, hammer, betongsag osv i nærheten. I tillegg er jeg som oftest i nærheten av en bil, som kan være greit om jeg heller føler for å stikke av. I dag gikk jeg også til innkjøp av store mengder insektsspray. Kanskje zombier ikke tåler plantevernsmidler? Er det i så fall noen som vet hva jeg burde prøve? Roundup? MCPA? Reglone? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Ta med et gæver og legg det under pulten på jobben. Kommer det en mistenksom fyr og spiser noen skyter du han. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå