nanoO Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Jeg har lyst til å lakke om bilen min fra rød til gul. Den har litt rust over og i hjulbuene bak, ellers er den ganske strøken. Spørsmålet er, hvis jeg skal gjøre dette selv, hvordan kan jeg best mulig gjøre det? Da tenker jeg på rustfjerning, fjerning av lakk, type på ny lakk (billakk, bengalakk?) og hvordan jeg skal legge på lakken. Gjerne med priser. Jeg har jo mest lyst til å få det gjort proft, men det er veldig dyrt så det hadde vært fint med andre måter også Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Les denne. Nylakkert bil til 300 kr. Lenke til kommentar
Christian93 Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) Lakkering uten lakkboks kan fort bli en fiasko. Støv og annen dritt legger seg utrolig lett på lakken når den er fersk, og kommer det store nok støvkorn på lakkflaten er omlakkering eneste mulighet hvis man vil ha det fint. Vil annbefale deg og ta lakkeringen til et verksted for å få det proft gjort. Husk at helt sikkert skal selge bilen din en vakker dag, og det er ikke mange som vil ha ei bil som er "amatør" lakkert. På verksted må du regne med en minstepris på mellom 15.000-20.000 for hellakkering. Sikkert en god del mer ettersom rust også må fjernes. Endret 4. mai 2011 av Christian93 Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Dersom du har mye tid, og din tid ikke koster penger er det helt klart billigst å gjøre det selv. Jeg lakkerte selv min 1986 Nissan Cherry GTT (R.I.P) ved hjelp av rulle. Benyttet meg av quick-lakk, type svart. Jeg brukte ca en uke på jobben, inkl demontering av diverse lister, pussing, sparkling, maskering osv. Vil anbefale deg å demontere det som kan demonteres, for da blir sluttresultatet best. Anbefaler også at det blir gjort i en garasje, helst i temperaturer mellom 15 og 25 grader. Tips: Bruk nok lakk på rullen når du påfører. Dersom du er grådig med lakken vil det bli en synlig tekstur, altså noe ruglete. Jeg hadde bilen ca 1 år etter lakkeringen... deretter bar det rett til skroting. Med andre ord er dette en metode man bruker på en bil som i utgangspunktet ikke er verdt mye penger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå