Gå til innhold

Klokking av i7 950 på Sabertooth X58, med H50 kjøling.

Anbefalte innlegg

Heisann! Tenkte å lage en "logg" med min fremgang med overklokking med mitt nye system!

Etter mange-mange år med stock hastigheter på baken, så kom ånden litt tilbake. Kjøpte meg nylig et 1366 oppsett, da mitt gamle oppsett med Q6600 merkelig nok gav meg noen random BSOD's og ødelagte minnebrikker.

Følgende er nå pent plassert i et Lian Li V1100 kabinett:

CPU: i7 950

HK: Sabertooth X58

RAM: Corsair Vengeance 2x4GB (9-9-9-24) 1600mhz (kommer en 4GB straks, så vi får kjørt triple-channel)

PSU: Corsair HX620W

GPU: Geforce 8800GTX (skal byttes ut!)

Kjølingen består av en Corsair H50 vannkjøling på CPU, og luft resten. H50 drar luft inn utenfra kabinettet per idag. Kun 1x vifte på radiatoren. Har ellers 1x vifte som drar inn luft i front av kabinetttet, og 1x vifte som drar luft ut i siden av kabinettet.

Har ikke funnet meg noe CPU benchmarkprogram enda, da jeg må oppdatere meg med dagens benchmark-stuff. Noen tips?

Kjørte uansett en Prime95, med CPU på 3,3ghz, og fikk klemt tempen opp til 81grader med Coretemp. Dette syntes jeg var ganske heftig, til å ha en så lav klokk, så mulig jeg må justere litt med kjølinga. Mulig det hadde blitt høyere etterhvert også, da jeg ikke stresset mer enn kanskje 5min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...