Gå til innhold

[Løst] Nummerering av overskrifter

KoKo_

Anbefalte innlegg

Hei, jeg sliter med å koble sammen nummerering av overskrifer i Word (Office 10). Jeg mener at jeg gjør det riktig, men det mener ikke word.

Det jeg ønsker er at mine overskrifter skal nummereres og kobles sammen riktig. Overskrift 1 er på nivå 1, overskirft 2 er på nivå 2, osv...

1. Innledning (overskrift 1)

1.1 Underpunkt (overskrift 2)

1.2 Underpunkt (overskrift 2)

2. Testmetode (overskrift 1)

2.1 Bilder av oppsett (overskirft 2)

2.2 Instrumentasjon (overskirft 2)

2.2.1 Kalibrering (overskrift 3)

2.2.2 Utstyr (overskrift 3)

3. Resultater (Overskrift 1)

3.1 (osv. osv. osv.)

Det jeg får er :

1. Innledning (overskrift 1)

1.1 Underpunkt (overskrift 2)

1.2 Underpunkt (overskrift 2)

2. Testmetode (overskrift 1)

1.3 Bilder av oppsett (overskirft 2)

1.4 Instrumentasjon (overskirft 2)

1.1.1 Kalibrering (overskrift 3)

1.1.2 Utstyr (overskrift 3)

3. Resultater (Overskrift 1)

1.5 (osv. osv. osv.)

Jeg får altså ikke koblet nummereringen til hverandre, slik at de henger sammen.

Setter stor pris på tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen over 20 sider, men jo, jeg bruker innholdsfortegnelse. Jeg mente at du skulle skrive numrene i overskriftene selv. Da blir det riktig når du produserer innholdsfortegnelsen.

Så om du må flette inn en overskrift midt inne i rapporten, så må man editere hele resten av dokumentet manuelt. Din metode brukte jeg på videregående, fungerer dårlig på større prosjekter.

Men jeg fant det ut nå! :) Office 10 er ikke alltid så veldig intuitivt.

Lenke til kommentar

Det har du helt rett i at er et brysomt problem, så fortell gjerne hvordan du fikk det til, ettersom jeg snart skal begynne på masteroppgaven som blir noe mer brysom å endre slikt på enn de små tekstene jeg foreløpig har vært borte i.

Det finst kan hende andre måtar, men (den ulogiske) måten eg fann var fleirnivå-listeverktøyet i Insert-fana, sjå skjermskot nederst. Flytt tekstmarkøren til ei kapitteloverskrift, og velg t.d den lista som er markert med gult.

OT, men:

Real men use LaTeX

QFT.

post-21406-0-77317700-1297939577_thumb.png

Lenke til kommentar

Jeg måtte inn i listebibliotek og bruke en type liste som henviser til overskriftene. Jeg brukte bare den generelle lista, mens jeg lette overalt for å finne noen settinger som ordnet henvisningene. Og deretter koble til nummerering til overskriftene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...