KoKo_ Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Hei, jeg sliter med å koble sammen nummerering av overskrifer i Word (Office 10). Jeg mener at jeg gjør det riktig, men det mener ikke word. Det jeg ønsker er at mine overskrifter skal nummereres og kobles sammen riktig. Overskrift 1 er på nivå 1, overskirft 2 er på nivå 2, osv... 1. Innledning (overskrift 1) 1.1 Underpunkt (overskrift 2) 1.2 Underpunkt (overskrift 2) 2. Testmetode (overskrift 1) 2.1 Bilder av oppsett (overskirft 2) 2.2 Instrumentasjon (overskirft 2) 2.2.1 Kalibrering (overskrift 3) 2.2.2 Utstyr (overskrift 3) 3. Resultater (Overskrift 1) 3.1 (osv. osv. osv.) Det jeg får er : 1. Innledning (overskrift 1) 1.1 Underpunkt (overskrift 2) 1.2 Underpunkt (overskrift 2) 2. Testmetode (overskrift 1) 1.3 Bilder av oppsett (overskirft 2) 1.4 Instrumentasjon (overskirft 2) 1.1.1 Kalibrering (overskrift 3) 1.1.2 Utstyr (overskrift 3) 3. Resultater (Overskrift 1) 1.5 (osv. osv. osv.) Jeg får altså ikke koblet nummereringen til hverandre, slik at de henger sammen. Setter stor pris på tips! Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Skriv tallene selv. Fungerer mye bedre og du er i kontroll over teksten din. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 17. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2011 Skriv tallene selv. Fungerer mye bedre og du er i kontroll over teksten din. Skjønner at du ikke har skrevet større rapporter i ditt liv, og sikkert aldri brukt innholdsfortegnelse? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Ingen over 20 sider, men jo, jeg bruker innholdsfortegnelse. Jeg mente at du skulle skrive numrene i overskriftene selv. Da blir det riktig når du produserer innholdsfortegnelsen. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 17. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2011 Ingen over 20 sider, men jo, jeg bruker innholdsfortegnelse. Jeg mente at du skulle skrive numrene i overskriftene selv. Da blir det riktig når du produserer innholdsfortegnelsen. Så om du må flette inn en overskrift midt inne i rapporten, så må man editere hele resten av dokumentet manuelt. Din metode brukte jeg på videregående, fungerer dårlig på større prosjekter. Men jeg fant det ut nå! Office 10 er ikke alltid så veldig intuitivt. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Det har du helt rett i at er et brysomt problem, så fortell gjerne hvordan du fikk det til, ettersom jeg snart skal begynne på masteroppgaven som blir noe mer brysom å endre slikt på enn de små tekstene jeg foreløpig har vært borte i. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 I Openoffice er det i hvert fall i Verktøy -> Disposisjonsnumerering at dette settes og det fungerte upåklagelig. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Det har du helt rett i at er et brysomt problem, så fortell gjerne hvordan du fikk det til, ettersom jeg snart skal begynne på masteroppgaven som blir noe mer brysom å endre slikt på enn de små tekstene jeg foreløpig har vært borte i. Det finst kan hende andre måtar, men (den ulogiske) måten eg fann var fleirnivå-listeverktøyet i Insert-fana, sjå skjermskot nederst. Flytt tekstmarkøren til ei kapitteloverskrift, og velg t.d den lista som er markert med gult. OT, men: Real men use LaTeX QFT. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 17. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2011 Jeg måtte inn i listebibliotek og bruke en type liste som henviser til overskriftene. Jeg brukte bare den generelle lista, mens jeg lette overalt for å finne noen settinger som ordnet henvisningene. Og deretter koble til nummerering til overskriftene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå