AnonymDiskusjon Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Hallo, litt bakgrunnsinfo hører med! Jeg og min tidligere kjæreste fikk jevnlige soppinfkeksjoner, og det førte til at jeg i perioder fikk strammere forhud, og noen ganger gikk det ikke an å strekke tilbake, og ofte sprakk det opp. Vi fikk reseptbelagte medisiner for dette flere ganger. Det var, mildt sagt, jævlig vondt å get down to business når dette foregikk. Etter at vi sluttet å se hverandre har jeg, sammen med min fastlege, funnet ut at dette er på grunn av min diabetes. Når jeg går med høyt blodsukker over lengre tid får jeg økt sukkernivå i urinen, og dette skaper et veldig godt miljø for bakterier og sopp under forhuden. Noe som gjør at jeg fortsatt sliter med dette, ganske ofte. Nå er det kanskje på sitt verste, og jeg vurderer omskjæring. Jeg skal snakke med fastlegen min om dette, men akkurat nå er jeg litt rådvill og trenger erfaringer. Pros/cons jeg finner for og mot omskjæring er fra ildsjeler som enten VIRKELIG er for eller imot omskjæring. Hva med litt nøytrale syn? Jeg sliter med å finne dette, Jeg er klar over debattene rundt nedsatt følsomhet, og dette er kanskje det største motargumentet til folk. Men dette er så langt den eneste mulige ulempen jeg kan finne. Økt renslighet, ingen vondt lukt og, spesielt for meg, ingen flere problemer med stram forhud er jo bare store pluss. Jeg tror ikke jeg kommer til å savne den lille hudfliken, rent visuelt sett. Jeg har også forhørt meg med venninner som syntes det ser "penere" ut, i den grad en pikk kan kalles pen. Dette er jo omskjæring av medisinske årsaker, så det vil bli dekket. Men jeg vurderer å gjøre det på en privat klinikk på grunn av ventetid. Jeg er takknemmelig for alt av tilbakemeldinger, erfaringer og informasjon. Fra både folk som har vært omskjært hele livet, som ikke er omskjært, eller de som er blitt omskjært i voksen/ungdommelig alder. Alt fra seksuelle erfaringer, følsomhet, renslighet +++. Har noen erfaringer med private klinikker, eventuelt hvilke private klinikker, kanskje priser/ventetider også, så tas disse også gjerne imot. Anonym, 22 år Lenke til kommentar
Lekr Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Jeg måtte igjennom det her for å i det hele tatt være i stand til å ha sex, og jeg ser egentlig ikke noen store ulemper. Man skal få nedsatt følsomhet, men jeg føler nok i massevis. Jeg går ut ifra at jeg ikke ville holdt like lenge om jeg ikke ble operert, nå har jeg ganske god kontroll. En stor fordel er at det er mer hygienisk. Det setter alle pris på. Jeg har ikke fått noen negative tilbakemeldinger fra jenter, kun positive. Men antar at det er smak og behag der som med andre ting. Du får ikke hatt sex de første ukene, akkurat hvor mange uker får du nesten finne fram til selv. Alt er ganske udigg en stund, og jeg kunne knapt gå til å begynne med Jeg husker fortsatt at jeg skulle krysse en bilvei, men brukte så mye lengre tid enn en bilist trodde at jeg ville bruke, så jeg var ikke veldig langt fra å bli påkjørt. Man skal være i minst mulig aktivitet. Blir ganske følsomt når man gnisser mot klærne, men går ikke veldig lang tid før det er null stress. Ble operert privat i Oslo, var der to ganger. Først for å snakke med han som skulle operere, andre gangen for operasjonen. Hadde naturligvis vært hos fastlegen først. Samlet mener jeg at alt kom på under tusen kroner, men det begynner å bli noen år siden, så jeg skal ikke si det for sikkert. Fra jeg var hos fastlegen til jeg ble operert tror jeg det gikk 2-3 mnd eller noe. Jeg var våken hele tiden, fikk lokalbedøvelse. Må være det merkeligste jeg har opplevd, og hadde litt noia til å begynne med. Endret 17. februar 2011 av Lekr Lenke til kommentar
vidor Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Omskjæring kan du jo ta hvis vil ha fordelene med den, men jeg ville nok fokusert mer på kostholdet for å stabilisere diabetesen som er det egentlige problemet. Hvis du er villig til å legge om kostholdet ditt så blir du sannsynligvis kvitt problemet, samt at kroppen din begynner å fungere mye bedre og du minimerer følgeproblemene som alltid følger diabetes. Ved høyt blodsukker så karameliserer og stiver opp hele kroppen samtidig som du sier får en oppblomstring av mikroorganismer som ikke bare befinner seg lokalisert i kjønnsområdet. Når du tar insulin så kan man godt ende opp med å presse inn mer sukker i celler som i utgangspunktet ikke vil ha mer sukker, og det er ikke noe bra det heller, men om du har en svikt i betacellene i pankreas så stiller jo problemet seg annerledes. Mange har en velfungerende pankreas, men den klarer i ikke å holde følge med en for stor kropp. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2011 @Lekr. Føler du noe ubehag når du ikke har forhuden som beskytter penishodet fra å gnu mot klær ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå