yrian90 Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Hei, har et oppsett her som jeg gjerne ville få vurdert hos dere. Jeg har ikke noen slags erfaring med databygging, men kan vel også betale noen for å gjøre det i nærheten. Lurer også på om jeg kan låne windows 7 CDen for å laste ned selve windows og plotte inn min egen serial? Stusset også på om jeg skulle ta en western caviar blue 600gb 7200rpm istedenfor scorpio, den er ca 110kr billigere.. KOMPONENTER: ASUS P7P55D-E LX, Socket-1156 ATX, P55, DDR3, 1xPCIe(2.0)x16, GbLAN, SATA 6Gb/s, USB 3.0 Corsair CX 600W PSU ATX 12V V2.3, Standard. 2x 6+2pin PCIe, 6x SATA, 120mm Vifte Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9 Kit w/2x 4GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, 1.5V, Vengeance Heatspreader, 240 pin Western Digital Scorpio® Black 320GB 7200RPM, SATA, 2,5" internal, 16MB Intel Core™ i7 Quad Processor i7-2600 3,4GHz, Socket LGA1155, 8MB, Boxed Samsung DVD±RW burner, SH-S223C 22x DVD, DVDRAM, SATA, Black, Bulk XFX Radeon HD 6950 2GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDMI, 2xmini-DisplayPort, 800MHz Cooler Master HAF 922 Midi Tower Sort Vifter: 1x 200mm Front, 1x 200mm Topp, 1x 120mm Bak, Rød LEDs Av/På På forhånd, takk! Lenke til kommentar
skygod Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Først:du sier ikke hva du skal bruke maskinen til..,men det første som slår meg er at prosessoren passer ikke til hovedkortet og harddisken du har valgt har ikke noe spesiellt å gjøre i en stasjonærmaskin. skal du beholde hovedkortet, gå for en I7-860,skal du beholde prosessor bytt hovedkort til P8 serie. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) helt enig med: skygod Skal du først ha en 2,5" harddisk i en stasjonær og syns SSD disk er for dyrt. Seagate Momentus XT 7200.1 500GB 4 GB SSD kunne jeg klart å forstå. Riktig er den harddisken god på bærbare maskiner, og ikke helt rettet mot stasjonære. Selv har jeg den fordi, jeg bruker linux som gir maskinen en lite løft når SSD blir fort dyrt å ha i 256 GB. Men uansett er man langt unna Western Digital VelociRaptor 10 000 RPM Hitachi Deskstar 7K3000.B 3TB SATA2 64MB 7200RPM 6.0Gb/s 0S03208 er nok nærmest der. Laptop harddisker (Unntak av SSD) er generielt både dyrere og tregere en vanlig 3,5" harddisker. Riktignok er Hybrid disker litt raskere en de fleste 3,5" når det kommer til responstid, som 4 GB SSD delen kommer til gode. Dessverre finnes ikke hva jeg vet 3,5" hybrid harddisker ennå, selv om det kunne vært en drøm for folk som trenger stor lagringspass til lav pris, enkelte WD black harddisker har vel 64 MB Cache om jeg ikke husker feil, men alikevell er det langt unna 4 GB SSD. Angående windows lisensering, er det ikke bare å installere windows på hvilken som helst CD\Lisensnøkkel. Jeg antar du har kjøpt ferdig pc? Da du har lisensnøkken klistret på maskinen? I tilegg har du recovery DVD eller recovery partisjon? Da er det nok OEM lisens, som betyr at man ikke kan bytte hovedkort, med mindre tidligere hovedkort er defekt og det er bytte til en ny av samme type. Så det finnes neppe snarveier her, er enig at det er kjedelig å kjøpe ny lisens, har du vista kanskje du skal kjøpe windows 7 OEM lisens? Eller kanskje du finner en oppgraderinglisens billig? Er usikker på om det er brudd på lisensen det, men ja vertfall en mere lovlig måte. Selv om recovery imaget ikke stemmer, kan du sikkert formatere harddisken etter installasjon. Endret 17. februar 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
yrian90 Skrevet 17. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2011 Skal bruke denne pcen hovedsaklig til gaming, kan dere anbefale noen komponenter? er ute etter i7, 6950 radeon, og en harddisk som ikke koster skjorta av meg. Sorry for dårlig info, men hadde satt meget stor pris hvis dere kunne sende meg link til noen komponenter som jeg kan ha istedenfor disse Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=486145 PC i deler - Intel Core i7 950 6GB DDR3, X58 chipset, HD 6950 2GB DX11, 1TB, DVD±R/RW Nå er denne pakken ikke så ille, men ja harddisken og i7 950 er jo ikke den beste invisteringen så sant du klarer deg uten Trichannel (6 ram brikker oppsett). Som du sikkert er klart over, det tar tid for oss frivillige, å sette opp et PC oppsett, til deg, så forum er mest å dele erfaringer. Siden om vi sier et oppsett, kan det være at du senere sier, at du vil ha EFI bios, da må vi lage et nytt oppsett etc. De fleste seriøse butikkene, har et skreddesyd oppsett, slik at du kan ta kontakt med komplett, multicom, netshop og si hva du ønsker, så kan de hjelpe deg bedre. Der kan du f.eks si, "Du ønsker Core i7 2600k" (OBS:Du ønsker hovedkort uten Sata 300 porter) (Hovedkortet skal minst ha 4 sata 600 portet) "Hvis du da sier at du ønsker også "Trichannel støtte" også får nettbutikkene et problem å finne et oppsett. Også hvis du sier, du vil ha hovedkort med støtte for (3x PCI-E 16x V2) der både SLI og crossfire er støttet. Men husk at nettbutikkene prøver å selge deg pakker, så sjekk rådene du får, siden selgerne neppe er feilfrie. Prisguide er en fin måte å sjekke prisene. Ellers kan man gjøre en google søk hvis du vil velge alt selv. Hvis du ønsker å velge hovedkort selv, f.eks ASUS, er det bare å søke etter f.eks "ASUS P5LQ Pro cpu support" der finnes du liste over hvilken prosessorer som støttes, hvilken ram brikker som er testet burde virke, hvilken bios versjon etc du trenger. Endret 17. februar 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 LMH1. jeg må nok arrestere deg når du sier: "så sant du klarer deg uten Trichannel (6 ram brikker oppsett)". TriChannel oppsett er enten med 3 eller 6 RAM brikker, man må IKKE ha 6 RAM brikker for å kjøre TriChannel. Så på et hovedkort som støtter TriChannel minne, kan man faktisk greie seg med 3 x 1GB RAM brikker. Den Komplett PC pakken kommer med 3 x 2GB RAM brikker og vil derfor kunne kjøre Trichannel uten problemer. Pakken er ellers ganske bra, det eneste jeg ikke liker med den er Gigabyte GA-X58A-UD3R hovedkortet som visst det er en del som har problemer med. Når det er sagt så har det hovedkortet støtte for både SLI og Crossfire. Alle hovedkort med X58 brikkesett skal i teorien støtte SLI/Crossfire. Jeg for min del hadde nok satset på et Aus hovedkort, men det er vel mest på grunn av at jeg har alltid brukt Asus. Og muligens fordi madamen hadde et Gigabyte hovedkort i sin PC og det var bare problemer med det Gigabyte hovedkortet. Så er det jo spørsmål om du yrian90 har det travelt med å skaffe deg denne gaming PCen eller du kan tenke deg å vente til det kommer nye hovedkort med oppdaterte Sandy Bridge brikkesett. Så vidt jeg vet vil de første nye hovedkortet for 1155 sokkel komme i april eller der omkring. Lenke til kommentar
yrian90 Skrevet 17. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2011 har ikke noe spesielt travelt, kamn godt vente men skal sjekke litt ut og sette meg ordentlig inn i det, tror det er det aller beste. takk! Lenke til kommentar
yrian90 Skrevet 17. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2011 Ville disse delene ha passet sammen?? Corsair CX 600W PSU ATX 12V V2.3, Standard. 2x 6+2pin PCIe, 6x SATA, 120mm Vifte XFX Radeon HD 6950 2GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDMI, 2xmini-DisplayPort, 800MHz Intel Core™ i7 Quad Processor i7-2600 3,4GHz, Socket LGA1155, 8MB, Boxed Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9 Kit w/2x 4GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, 1.5V, Vengeance Heatspreader, 240 pin ASUS M4A89GTD PRO/USB3, Socket-AM3 ATX, AMD890GX+SB850, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, VGA, DVI, HDMI, SATA 6Gb/s, USB 3.0 Cooler Master HAF 922 Midi Tower Sort Vifter: 1x 200mm Front, 1x 200mm Topp, 1x 120mm Bak, Rød LEDs Av/På SamsungSamsung SpinPoint F3 500GB7200RPM, SATA 3.0 Gbps, 3,5", 16MB Cache, 8.9ms Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Det meste passer sammen, unntatt prossessor og hovedkort. Du har valgt en LGA1155 CPU som IKKE passer på et hovedkort med AM3 sokkel. Enten må du bytte CPU til en AMD eller vente til det kommer hovedkort med 1155 sokkel, lite trolig at dette blir før april, men man vet aldri. Hvis du bytter ut Intel Core™ i7 Quad Processor i7-2600 med en AMD Phenom II X6 1055T så går det litt bedre. Hovedkortet er greitt nok det, men du bør sjekke at minnet går sammen med hovedkort. Edit. Har sjekket litt og det minnet står ikke på QVL listen til det hovedkortet. Mulig minnet vil virke bare fint, men det kan også skape problemer. Endret 17. februar 2011 av Chavalito Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå