FBI21 Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Greit, dette var vanskelig. Særemne. Hva? Av bøker er det eneste jeg leser(leste), Harry Potter. Kunne sammenlikne filmene med bøkene, men er en stund siden jeg leste, og orker ikke lese på nytt, iallefall ikke da det er tidsfrist. Jeg vet jeg burde ta noe jeg allerede vet noe om, men hva? Sammenlikne to eller flere ting er en mulighet, men hva? Noe som er interessant. Jeg vet ikke hvem sensor er, så vet ikke hva som interesserer han/henne. Noen som har vært i en liknende situasjon? Står helt fast.. Vil finne ut HVA jeg vil gjøre, så jeg faktisk kan begynne å jobbe med det. Har rundt 6-8 uker, men veldig greit å komme igang. Skal vare 10 minutter såvidt jeg husker. Det eneste jeg kommer på, er: Analysere film (kameravinkler osv), sammenlikne flere filmer med noe lik handling, husker ikke mer. Men ... HVA!? Å ta en hel film, vil ta langt over 10 min å fremføre. Jeg antar ett godt særemne viser at du har kunnskap og hva enn du prater om, og at du presenterer det på en bra måte, men.. :S Det som kan gi meg 6'er, er å blande inn masse drit fra gamledager som vi har gjennomgått i timene. Men det er for min del ganske uaktuellt, da jeg ikke har noen større interesse for det, eller har noe å sammenlikne det med. Tenkte også på serien "24". Men, hva kan sies om det? Jack er helten og redder verden 1 gang per sesong. Kamerabruk kan være en ting, hvordan de 2-3 ganger i en episode viser flere ting som skjer samtidig mens klokka går sekund for sekund. Men, er usikker. Damn dette er vanskelig! Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Hvis du vil ha et bokforslag, så kunne du ta noen særemneklassikere. Doppler og Naiv Super av Erlend Loe. De er korte, lettleste og veldig morsomme... Og for å gjøre det bedre så er de skrevet særemne om XXXX antall ganger slik at du antagelig finner flust med tips om dem på google... Lenke til kommentar
FBI21 Skrevet 16. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2011 Skal helst være noe som interesserer meg, og de gjør ikke. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Har du sett på dem? Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Vær glad du ikke har skriftlig Lenke til kommentar
FBI21 Skrevet 17. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2011 Jeg kan velge det også, men tror jeg holder meg langt unna det ja. Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Det er ikke så ille (særemne generelt) når du tenker litt over det. Finn et tema som intereserer deg, eller du tror du kommer til å gjøre det bra i. Eksempel: Hvordan skildrer filmene "Livet er Herlig" og "Gutten i stripete pysjamas" forholdene i konstentrasjonsleirene under andre verdenskrig? Helt random, men et greit eksempel. Endret 17. februar 2011 av Bosna Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå