--CAINe-- Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Har nettopp solgt den gamle Samsung LE40B620 tven min og er på jakt etter en ny tv... Har tenkt på 46" da jeg sitter 3-3,5m ifra tven... Maks pris: 10000,- <- Eller billigere! TVen skal brukes som skjerm for datamaskin og som film skjerm så den bør ha 100hz eller mer! Gode farger skader heller ikke! ^^ Noen tips? Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Tidene har blitt bedre når det kommer til pris... Hva med denne? http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/tv/tv-fra-40-tommer-og-storre/LE46C755XXE/samsung-46-lcd-tv-le46c755 Lenke til kommentar
--CAINe-- Skrevet 16. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2011 (endret) Takk for raskt svar! Men den er forsåvidt ikke LED og det har vist stor betydning for 3D bilder etc(Trenger ikke 3D, men 200Hz frister jo! ^^. LED har også bedre bilde?!? http://www.led-tvbuyingguide.com/ledtv/3dled-vs-3dplasma.html <- Ser ut som Plasma er best til 3D og deretter LED og sist LCD skal vi tro den siden! http://led-tvbuyingguide.com/ledtv/edge-light-vs-local-dimming.html <- Hadde sikkert vært fint med local dimming, men det koster jo også en del... Endret 16. februar 2011 av --CAINe-- Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Produsentene er ikke helt ærlige når det kommer til LED og billedkvalitet. Hvis LED lampene er montert bak panelet er bildet helt klart bedre enn en vanlig baklyst lcd skjerm. Da dimmes lysene helt ned i de mørkeste områdene av bildet. Noe som øker kontrasten enormt. De konvoluttflate tv-ene man finner på markedet i dag har såkalt "Edge Led". Det vil si at små lamper er plasert rundt sidene på panelet og speiles inn over hele flaten. Med andre virker de mer eller mindre på samme måte som en baklyst lcd, men tv-en kan designes ekstremt flat. Personlig tror jeg 3D blir et blaff. At folk skal sitte hjemme i sofaen med store briller og stappe i seg potetgull. Næh... Ikke i lengden. I tillegg tipper jeg flere og flere kommer til å få dundrende hodepine av det. Ser man tilbake har 3D hatt et par oppturer tideligere. Den første bølgen kom på 50tallet og den andre på slutten av 70 og frem til tidelig 80tall. Begge gangene har filmskapere kastet seg over og publikum har løpt man av huse... En liten stund... Hvis du allikevel ønsker en 3D tv så leder vel Panasonic løpet med sine plasmaskjermer. Endret 17. februar 2011 av LORD G10 Lenke til kommentar
--CAINe-- Skrevet 18. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2011 (endret) Takk for svar igjen... Finnes det noen lcd skjermer der ute med led lys bak skjermen(Såkalt full led) som koster maks 10000,- i 46" som er anbefalt? Ser at Philips har iallefall 1 i 5 serien... Men denne er på vei ut står det på prisguiden til teknofil... EDIT: Litt mer tekst... ^^ Endret 18. februar 2011 av --CAINe-- Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Philips er ikke det merket jeg kjenner best til, men de lager gode tv-er. Prismessig er de også bra. Ambielight er veldig smart og det blir mer behagelig for øynene å se på skjermen. Samtidig gir det en illusjon av at sortnivået faktisk er dypere enn det er. Ta en tur i butikken å sjekk dem ut. Lenke til kommentar
--CAINe-- Skrevet 21. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) Ringte komplett og det viste seg at det var en egde led allikevel... Så da får en vel ikke Back/full led til under 10000,- Så da står valget mellom: Samsung UE46C6005 LG 47LE530N LG 47LE730 Demo Philips 46PFL5605H Har egentlig kjøpt en LG 42LE530N, men denne ble litt for liten på den avstanden jeg sitter på! Og Elkjop har jo 30 dagers returrett! Endret 21. februar 2011 av --CAINe-- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå