Gå til innhold

[Løst] Hvordan installere kalde katoder? Hjelp!

Anbefalte innlegg

Heisann! Har nylig kjøpt et sett med Revoltec kalde katoder og har ingen peiling på hvordan jeg setter det opp. Alle guidene jeg har lest tar all kabling / plugging som en selvfølge, viser ikke i detalj og / eller har annet type sett med annen installering.

Jeg har prøvd mange forskjellige måter å plugge den på men får aldri lys. Jeg har rett å slett ikke peiling på hva ledningene gjør og hvor de skal. Hvis noen kunne ta seg tid til å prøve å forklare hvor hver enkelt ledning skal i detalj og evt. vise bilder / video av det hadde jeg satte STOR pris på det. Jeg kan også komme med bilder hvis det trengs.

Description:

Covered inverter

4 pin molex connector

PCI slot switch on / off

Double sided tape for easy mounting

Dimensions 2x 300mm 12mm

PC specs i sig nedenunder.

Setter pris på ethvert innlegg og håper på hjelp så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At guidene tar plugging og kabling som en selvfølge er fordi det skal være ganske idiotsikkert, hvis det ikke funger er jeg redd katodesettet ditt er DOA

DOA? Vel, da må vel jeg være en idiot da. Alle må jo lære èn plass. Men at de tar bare for seg " Du legger bare røret inni, plugger inn, trykker hær å vips! " ... Er ikke det enda mer selvsiende og " idiotsikkert" da?

Uansett, som sagt... Idiosikkert eller ikke, jeg får det ikke til.

Lenke til kommentar

Har du koblet til PCI slot switch on / off (av/på bryter som settes der skjermkortet festes i kabinettet) + molex 4 pin for strøm som du sikkert finner på strømforsyning PSU (hvit flat kontakt med 2 eller 4 stk ledninger)?

Fint om du kan forklare hva du har gjort frem til nå. Bilder er bra vettu :)

Er innholdet lik denne:

post-210502-0-28508900-1297953871_thumb.jpg

Endret av jetzbullet
Lenke til kommentar

Har du koblet til PCI slot switch on / off (av/på bryter som settes der skjermkortet festes i kabinettet) + molex 4 pin for strøm som du sikkert finner på strømforsyning PSU (hvit flat kontakt med 2 eller 4 stk ledninger)?

Fint om du kan forklare hva du har gjort frem til nå. Bilder er bra vettu :)

Er innholdet lik denne:

Her er et bilde av alt jeg trur fulgte med i settet.

post-220598-0-93251800-1297956440_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Slå av pcn.

Koble de 2stk røde kabler i hver sin kontakt på AV/PÅ bryter(den flate/lange sølvfarget dings med strømbryter).

Koble molex 4pin (hvit flat kobling med 4 ledninger inn i en av de du har på stømforsyningen(PSU),slå på pcn. Trykk så på AV/PÅ-bryter til lysrørene(den flate/lange sølvfarget dings med strømbryter). :)

Disse er 4 pin molex kobling han/henne:

post-210502-0-80022000-1297958432_thumb.jpg

post-210502-0-53168200-1297958649_thumb.jpg

Endret av jetzbullet
Lenke til kommentar

Slå av pcn.

Koble de 2stk røde kabler i hver sin kontakt på AV/PÅ bryter(den flate/lange sølvfarget dings med strømbryter).

Koble molex 4pin (hvit flat kobling med 4 ledninger inn i en av de du har på stømforsyningen(PSU),slå på pcn. Trykk så på AV/PÅ-bryter til lysrørene(den flate/lange sølvfarget dings med strømbryter). :)

Disse er 4 pin molex kobling han/henne:

Aha. Takker for hjelpen :) Desverre passer ikke 4 pin molexx inn i strømforsyningen min. ( Corsair HX 850w ) sist jeg sjekket. Er det noe jeg kan gjøre med det?

Lenke til kommentar

Ikke i selve Psu,men en slik kabel med molex-kobling som kommer ut av den.

Fullt navn på din psu takk :)

Sorry var litt kjapp der.. du har en modulær psu..du må ha en egen molex-kabel som settes i den.

Eller sata-strøm til molex.Ikke helt som bilde for det er bare ett eksempel.

Du trenger sikkert en han-sata til han-molex kabel.

post-210502-0-32836000-1297962244_thumb.jpg

Endret av jetzbullet
Lenke til kommentar

Sorry var litt kjapp der.. du har en modulær psu..du må ha en egen molex-kabel som settes i den.

Eneste ledning jeg fant som kom med min modulære strømforsyning som så ut til å passe var denne. Jeg mener jeg har brukt den før da jeg skulle plugge de opp for første gang, men det kan hende jeg plugget noe feil.

post-220598-0-28541300-1297965190_thumb.jpg

Endret av Haygon
Lenke til kommentar

Hmmm. var litt merklig det ja!

De molex koblingene på lysrørene..er de like som de fra psu?

Da trenger du en sånn:

Jeg vet ikke hva du mener når du spør om " de er lik" ... Fysisk sett ser det ut til at de SKAL passe spør du meg. Mener at jeg fikk de til å passe tidligere og, men nå når jeg prøvde hadde jeg problemer me å få de sammen ( Skjerte fingeren litt idet jeg prøvde :p ) ... Kanskje hvis jeg evt. bruker en god del makt får jeg tvingt de sammen men jeg vet ikke om dette er normalt?

Hvis det er noe jeg mangler, hvor får jeg evt. kjøpt det sett bortifra nett? Har ventet lenge på bestillinger her og der og er litt lei av netbutikker egentlig :yes:

also, hva me den andre enden av molex ledningen til katodesettet? Den med hull i seg i stedet for pinner?

EDIT: Hm, prøvde noe som så ut som en annen av samme ledningen fra posen med modulære ledninger og her ser det ut til at molexen passer bittelitt bedre. :yes:

Endret av Haygon
Lenke til kommentar

Virker den nå?

Var vel ikke helt klar der nei. Når jeg skriver "pin" ,så mener jeg han eller hun på kabel..Ikke molex.

Molex passer som du sikkert ser bare en vei!

Da må du ha han pin mot hun pin på kablene..ja det er forvirrende,men hvis du ser etter er det logisk :thumbup

Viktig at du ser at disse "pins" treffer hverandre,de kan være litt vinglete og må taes med litt makt.

Kansje jeg forklarer dette tungt? hvis så håper jeg det er andre her som kan forklare det enklere.

Endret av jetzbullet
Lenke til kommentar

Virker den nå?

Var vel ikke helt klar der nei. Når jeg skriver "pin" ,så mener jeg han eller hun på kabel..Ikke molex.

Molex passer som du sikkert ser bare en vei!

Da må du ha han pin mot hun pin på kablene..ja det er forvirrende,men hvis du ser etter er det logisk :thumbup

Viktig at du ser at disse "pins" treffer hverandre,de kan være litt vinglete og må taes med litt makt.

Kansje jeg forklarer dette tungt? hvis så håper jeg det er andre her som kan forklare det enklere.

Neida! Du forklarer helt fint du :thumbup:

Nå har jeg fått bekreftet at den funker når alt er plugget inn og har begynt å montere. Har prøvd å montert i en god stund nå og har desverre møt på et par problemer. Det ser ut til at kabinettet mitt er for høyt og taket er for langt vekk ifra kraftforsyningen og at ledningene rett og slett er for korte selv tatt i betratkning kabinettets mange praktiske løsninger. Det er kanskje mulig på en eller annen måte men det vil bli ganske upraktisk og / eller veldig stygt. Dvs at den henger rett ned fra taket midt i kabinettet eller noe i den duren. Det som er irriterende er at ÈN power-switch ledning ( liten rød ledning) er kortere en den andre... Det er altså den som er synderen.

Jeg vet ikke hvilken idiot som designet dette settet, men han har ikke gjort bra nok jobb med å ta i betrakning at det er folk med full-tower kabinett som kanskje har lyst på noen katoder og!

Uansett har jeg et lite spørsmål.

Går det ann at jeg klipper vekk den hvite ledningen som fører til en av lysrørene slik at jeg får bare ETT lysrør? Det kan kanskje føre til at monteringen blir bittelitt enklere og at jeg ikke får et altfor sterkt lys inne i kabinettet.

Takker! Håper på svar så snart som mulig :p

Lenke til kommentar

Da ville jeg heller benyttet angrerett.

Men tror det går greit å ta av av/på bryter fra den pci sølv-dings,men da blir brytern inne i kabinettet..men du får litt lengre kabel,hvis du skjønner :)

Men teknisk sett, hvis jeg klipper av bare ett lysrør, vil det andre fortsatt fungere?

Lenke til kommentar

Da har jeg ENDELIG installert lyset! ( Klippet av ett lysrør )

Det lyser bra og ikke for sterkt eller for svakt! Fargen er grei, akkurat som forventet.

Stor takk til alle i tråden og spesielt Jetzbullet som tok seg tid til å hjelpe meg og forklare alt! :thumbup:

Lenke til kommentar

Eneste ledning jeg fant som kom med min modulære strømforsyning som så ut til å passe var denne. Jeg mener jeg har brukt den før da jeg skulle plugge de opp for første gang, men det kan hende jeg plugget noe feil.

post-220598-0-28541300-1297965190_thumb.jpg

Må bare spørre deg.. hvordan tok du det bilde..look no hands! :thumbup: :thumbup:

God helg..Fortjener ett bilde av rigg takk :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...