Gå til innhold

Skjermkortvifte, skurrer/skraper, vært sånn lenge

Vodka

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med en skjermkortvifte. For å gjøre det litt kort:

Det begynte sommeren 2009, da skjermkortvifta begynte å skurre/skrape. Lyden kom og gikk hele tiden. F.eks hvis lyden hadde vært der i 2 min, kunne jeg trampe forsiktig i gulvet og lyden ble borte. Samme har vært nå, men idag ble lyden permanent.

Pcen ble bygd og kjøpt hos komplett høsten 2008. Skjermkortet er et HD 4850.

Evt noe jeg kan gjøre? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gjør som phlake nevner, hvis ikke dette hjelper kontakt butikken du kjøpte det fra, du har vel 3 års garanti fra produsent og 5 års reklamasjon..

edit: litt sein med å trykke på send, bruk trykkluft og blås rundt vifta mens du holder på selve vifa ( hvis den snurrer for fort rundt vil lagrene bli ødelagt), du trenger ikke demontere skjermkortet fra hk...

Endret av kaasa92
Lenke til kommentar

hørt om utskiller og trykkreduksjonsventil (trenger ikke peise på med full på pistolen heller) eller ? :thumbup:

Å jada. tror nok jeg vet mer om kompressorer og trykkluft enn det mange her i forumet gjør. Dette er noe jeg arbeider med til daglig og har gjort det i snart 30 år, så tror jeg kan si at jeg vet litt om slikt. :innocent:

Neida, ikke nødvendig på peise på for fullt med pistolen. Og du skal ikke stole på at vannutskiller og slikt virker som det skal, det er noe jeg har lært. Det beste er når trykkluften kjøres gjennom tørkefilter etc.

007CD, helt knall det der du. Problemet blir jo å finne igjen alle smådelene og lime dem på igjen etter å ha blåst kortet med 70 bars trykk. :dribble:

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Også må man heller ikke glemme den fine "musikken" man får, når man slipper løs 70 bars trykk :p

Etter behandlingen har du jo fikset deg ett pent skjermkort i byggesett også, praktisk :D

Men fra spøk, til revolver.

Er flere som har klart det med "husholdnings kompressor" da inkludert fadern min da hans bærbare maskin gikk full av støv.

Personlig har jeg kun brukt "plukke" metoden, altså fjernet støvet med hender og papir / klut etter en demontering av utstyret, fjerner i allefall det absolutt verste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...