oskaf93 Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Hei Jeg har kjøpt helt ny prosessor AMD Phenom II X6 1095T på et ASUS M4A785TD-V EVO (Socket-AM3)og windows 7 64bit Men pcen registrerer ikke den nye prosessoren, kommer bare opp: AMD Processor unknown 900 MHz. CPU-Z den viser; Name: AMD Phenom II X6 1095T Specification: AMD Processor model unknown Hva skal eg gjøre for å få den til å funke? Lenke til kommentar
gaasart Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Huska du å oppdatere til sist tilgjengelige bios-versjon før du satt i ny prosessor? Lenke til kommentar
Charlo Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Huska du å oppdatere til sist tilgjengelige bios-versjon før du satt i ny prosessor? what ? Han må jo sette i prossesoren i det NYE hovedkortet for i det hele tatt å starte pcen ? Lenke til kommentar
gaasart Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Huska du å oppdatere til sist tilgjengelige bios-versjon før du satt i ny prosessor? what ? Han må jo sette i prossesoren i det NYE hovedkortet for i det hele tatt å starte pcen ? Øøøøh..? Forsto det sånn at det var ny prosessor på eksisterende hovedkort. Selv om jeg tok feil virker det likevel som at han FÅR start på maskina mtp. referansen til CPU-Z. Det at prosessoren ikke gjenkjennes av systemet høres for meg ut som manglende cpu-support, og da gjerne utdatert BIOS. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Oppdater BIOS! Dette må gjøres religiøst i disse dager. Faktisk like ofte som du oppdaterer drivere grunnet småfiks og andre nødvendige oppdateringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå