Gå til innhold

Etterlyser en som nylig har kjøpt Galaxy S I9000 på Elkjøp

Anbefalte innlegg

Hei, jeg føler meg veldig snytt av elkjøp da jeg kjøpte en Samsung Galaxy S I9000 for 4895 kr 5. februar når du kan få den for ca 3895 på nett, Collect@Store hos samme butikk.

Elkjøp nekta å refundere beløpet da de ikke har 30 dagers garanti på mobil (grunnet manglende returrett) MEN kunne jeg bevise at den kostet det på kjøpstidspunktet ville de refundere mellomlegget.

Er det noen som har kjøpt Galaxy S for under 4000 hos elkjøp før 5. februar? ville vært utrolig snilt hvis dere kunne sendt meg kopi av en kvittering slik at jeg kunne mosa kundebehandlingen deres.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke elkjøp kun prisgaranti på fysiske butikker? Det hjelper ikke å få frem kvittering på de som har bestilt fra internettet sammenlignet med din "fysiske" kvittering. Men om du går til andre fysiske butikker og ser at det er billigere, da kan du få mellomlegget.

Er desverre dårlig observert fra din side da du kjøpte mobilen. Det hjelper heller ikke å spørre etter kvittering før den tiden du tok kjøpet.

Endret av Ky_kun
Lenke til kommentar

Har ikke elkjøp kun prisgaranti på fysiske butikker? Det hjelper ikke å få frem kvittering på de som har bestilt fra internettet sammenlignet med din "fysiske" kvittering. Men om du går til andre fysiske butikker og ser at det er billigere, da kan du få mellomlegget.

Er desverre dårlig observert fra din side da du kjøpte mobilen. Det hjelper heller ikke å spørre etter kvittering før den tiden du tok kjøpet.

Selvsagt dårlig orientert da det var et impulskjøp, hvis jeg bare hadde sett på nettet først så hadde jo alt vært greit men synes Elkjøp absolutt burde opplyst om denne enorme prisforskjellen.

Det var Elkjøp selv som sa at hvis jeg kunne dokumentere at den kostet under 4000 på deres nettbutikk da jeg kjøpte telefonen så skulle jeg få mellomlegget.

Hvis telefonen er kjøpt hos Elkjøp under navn så er det lett å fremskaffe kvittering enten over telefon eller over skranke. Lover "finnerlønn" hvis det funker :-)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

helt helt topp, bedre bevis kan ikke fremskaffes. Har også hentet ned google sin cache av uke 04. Da bør det være sikret, he he, prøver meg på elkjøp imorgen :-)

Bare for å strø litt salt i såret:

KJøpte SGS på timesalg Elkjøp nett her om dagen for 2995,- uten abo. :thumbup:

Levert med 2.2. Oppgrderte via Kies til 2.2.1

Fantastisk mobil !!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Elkjøp har ikke prisgaranti, kun 30 dager returrett. Dersom du finner det samme billigere ila 30 dager, får du ofte valget å få utbetalt mellomlegget, men det gjelder altså ikke mobiltelefoner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Du tar feil.

Da foreslår jeg at du finner en link som sier at Elkjøp har prisgaranti. Jeg har aldri sett dette hverken på elkjop.no eller i reklamen som kommer i postkassen.

En annen ting er at du kan være heldig treffe en forståelsesfull person som gir deg noe som oppfattes som prisgaranti, men dette er ikke offisiell Elkjøp-policy. Jeg har opplevd dette selv, men har også gått ut fra Elkjøp for å handle et annet sted fordi Elkjøp ikke ville møte prisen hos en konkurrent.

Lenke til kommentar

Du tar feil.

Da foreslår jeg at du finner en link som sier at Elkjøp har prisgaranti. Jeg har aldri sett dette hverken på elkjop.no eller i reklamen som kommer i postkassen.

En annen ting er at du kan være heldig treffe en forståelsesfull person som gir deg noe som oppfattes som prisgaranti, men dette er ikke offisiell Elkjøp-policy. Jeg har opplevd dette selv, men har også gått ut fra Elkjøp for å handle et annet sted fordi Elkjøp ikke ville møte prisen hos en konkurrent.

Man finner ikke noe regler om prisgaranti hos elkjop.no. Og hvorfor legger ikke du fram noe som sier imot min påstand? Om jeg skulle legge ut en link, her. Neimen, her sier jo trådstarter at han kunne få mellomlegget fra elkjøp dersom han kunne dokumentere det, altså lik prisgaranti. Her kommer jeg også med min historie om prisgaranti med x10 mini pro, som kom rundt sommertiden ifjor.

Kjøpte jo også pc høytaler forrige uke med prisgaranti. Takket være dette trådet fikk jeg prisgaranti for denne kontra 899kr på elkjøps butikk.

Prisgarantiopplegget er en skjult egenskap som de har som kundene kan benytte det dersom de vet om det. De vil HELST selge produktene dyrere enn planlagt.

EDIT: http://www.dinside.no/821696/jo-elkjop-har-prisgaranti

2 år gammel, men gjelder fortsatt.

Vi har ikke prisgaranti, men 30 dager åpent kjøp. Lovverket stiller strenge krav til hvordan man markedsfører en slik prisgaranti, og derfor har vi valgt å ikke kommunisere det ut til kunden slik vi gjorde før. Vi har altså utelatt ordet prisgaranti i markedsføringen vår, sier Brekke.

Han understreker at alle kunder som møter opp i Elkjøps butikker, likevel vil oppleve at butikkene strekker seg langt for å møte konkurrenter på pris.

Derfor finner du ikke noe om prisgaranti på elkjop.no

Endret av Ky_kun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...