Gå til innhold

Shopping i New York

Anbefalte innlegg

Skal til New York om ei ukes tid, og når jeg først er der tenkte jeg å utnytte den lave dollarkursen til å friske opp garderoben litt.

Det jeg i grunn lurer på er om dere har noen erfaringer om plasser jeg kan gjøre gode handler? Har blitt anbefalt å ta turen til et "Mall" i utkanten av byen, men siden vi skal bo på midt på mannhatten(like ved ESB), ser jeg det enklest å ta noe i nærheten.

Noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Si litt om hva du er ute etter og hvilken prisklasse du ønsker å legge deg i.

Generelt er det å anbefale å unngå svenske merker som J. Lindeberg, Acne og Filippa K, da de gjerne er dyrere i USA enn i Norge.

Tipset du fikk var nok om Woodbury, og det tar cirka en time med bil. Det finnes også busser som går opp dit, og jeg har selv vært på et par sånne outlet malls i USA. Du finner gjerne veldig gode tilbud, og som oftest har de mye bra størrelsesmessig også. Det er jo ikke alt som er like flott, og noe er et par sesonger gammelt, men du finner også mange fine plagg som er verdt å ha i skapet. Jeg ville anbefalt turen opp dit, har en kompis som dro dit, og han fikk med seg veldig mye bra hjem igjen.

Lenke til kommentar

Har pr. i dag en relativt smal garderobe, og ønsker i grunn en utvidelse, uten at jeg går personlig konkurs. Derfor er det vel bedre med flere billige "kupp", sammenlignet med 2-3 dyre kjøp. Det vil også si at jeg er på utkikk etter litt av hvert, der hovedmålet er å få mest mulig kvalitet pr. betalte dollar. Får jeg ei brukbar bukse til 500kr og ei helt fantastisk ei til 1600kr kjøper jeg heller den til 500,- og bruker 1100,- på andre ting, hvis dere skjønner. Mulig dere som er mer inne i moteverden ikke skjønner meg helt på den, men det er i hvert fall sånn jeg gjør det.

Var nok Woodbury det var snakk om. Får utnytte en regnværsdag til å ta turen oppover!

Lenke til kommentar

Det som er så flott med sånne outlet malls er at buksen som kostet 1600 og var fantastisk plutselig koster 500 kroner, og begynner man virkelig å snakke om mye for pengene.

Er også kjelt å vite litt hva slags stil du er ute etter, og til hvilke anledninger. Er det primært hverdagsklær, og har du dresskode på jobben? Hva slags klær går du med til vanlig? Er det hettegensere eller skjorter med en v-hals over?

Lenke til kommentar

Er stort sett snakk om hverdags- og helgeklær. Kjører mest mulig i retning en preppy stil, og helst uten de mest sprikende fargekombinasjonene. Liker meg best i kombinasjoner mellom svart, hvitt, grått, mørkeblått osv. Siden det nærmer seg vår og sommer, er det vel naturlig å se på klær litt etter den årstiden.

Blir bare mer og mer gira på stikke til Outlet Mall'en!

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg hadde jeg egentlig bare handlet den dagen jeg var på outlet'en. Når du sier selv at du liker en preppy stil, men fremdeles har en smal garderobe er det nok masseeevis du kan få på outletsenteret til en rimelig penge som vil være av høyere kvalitet enn det du finner til fullpris i byen. Når mamma var i NYC kjøpte hun noen PRL skjorter/piquer til meg, og de kosta vel i overkant av 300,- pr stk og jeg bruker ingen unormal str, så du finner det meste der. Så ville nok satset på å handle på outletet.

Lenke til kommentar

Century 21 var som gullgraving da jeg var der for ett år siden..mye som ikke fantes pent, men det var da ett par gode kjøp å få gjort. Ville også stukket innom Bloomingdales om jeg var deg. Der likte jeg meg, i og med at det var litt mer organisert, selv om det var dyrere der. Også burde du jo ta turen innom noen av de dyrere butikkene, om enn bare for å kikke..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...