Gå til innhold

Vurderer Mac - Trenger hjelp.

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk!

Jeg har tenkt å tørke støv av studioet mitt, og vurderer å kjøpe meg en Mac. Jeg har aldri hatt Mac før, så har ingen anelse! Jeg er ikke ute etter den dyreste, men en som egner seg greit til studiobruk for en nykommer. Jeg tror jeg vil gå for en bærbar (Macbook Pro), eller kanskje en iMac, har ikke helt bestemt meg.

Noen som har en maskin å anbefale, evt vet om noen brukte som ikke er så alt for utdaterte så kan vere å satse på?

Er denne noe å gå for f.eks?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=604597

Takker for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Studio som i lydproduksjon?

Sørg først for å se om alle programmene du bruker fungerer på mac plattformen. Om du bruker ekstern lydkort og annet hardware er det greit å vite at det finnes drivere til slikt.

Ang hva du skal velge av mac kan sikkert noen andre fortelle deg, jeg har prøvd men klarer ikke å bytte fra windows.

Lenke til kommentar

Når? Aldri godt å si. Snart. Kanskje. Eller senere.

Hva som er best vil avhenge av bruk – MacBook Air er for de som er villig til å ta en liten støyt i bytte mot en ekstremt kompakt maskin. I ditt tilfelle vil jeg tro en Pro er tingen (til lydbruk er f.eks. FireWire av og til kjekt).

Lenke til kommentar

I følge mac1.no så kommer den nye MBP ut på torsdag. Så vis du vil ha en MBP så burde du vente til litt etter neste uke.

Vis du vil ha forskjellen på en MB og en MBP:

MBP har, SD-kort leser, Fire wire 800, tastarturet er belyst, kan ha mer RAM (opptil 8GB) og bedre CPU og kan ha SSD disk.

MB mangler dette, men kan ha max 4 GB RAM, ikke muligheter for oppgradering av CPU, opptil en HDD på 500 GB (5400 rpm).

Bortsett fra det så er det bare pris og at MBP er laget i aluminium og MB er laget i polykarbonat (ser ut som plastikk for meg^^)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...