Wiseguy87 Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Hei, Er det noen som vet hva konsekvensene for å overtrede et visum er? Grunnen til jeg spør er at jeg i sommer skal innom Vietnam som del av en lengre reise og skal være der i 16 dager (muligens 17) og siden det står at oss fra Norge kan bli 15 dager visumfritt så vil jeg overtrede denne litt. Tenkte jeg skulle spørre om dette ville gått fint? Ville vært greit å spart de tusen kronene og det å sende vekk passet mitt.. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Om dette hadde vært USA eller Russland hadde jeg definitivt sagt NEI. I Vietnam er det vel neppe verre enn å hoppe ut av landet også inn igjen for å få nye 15 dager. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Hei, Er det noen som vet hva konsekvensene for å overtrede et visum er? Grunnen til jeg spør er at jeg i sommer skal innom Vietnam som del av en lengre reise og skal være der i 16 dager (muligens 17) og siden det står at oss fra Norge kan bli 15 dager visumfritt så vil jeg overtrede denne litt. Tenkte jeg skulle spørre om dette ville gått fint? Ville vært greit å spart de tusen kronene og det å sende vekk passet mitt.. Vet ikke.. Det kan hende de sjekker visumet når du skal ut av landet, så jeg ville ikke følt meg veldig trygg. Lenke til kommentar
LightSabre Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Siden du nevner kommunistregimet Vietnam så ville jeg vært forsiktig med å direkte bryte turistvisumet, vi snakker tross alt om et land der det feks ikke lenger er lov å spille dataspill etter klokken 2200. Jeg vil regne med at det blir oppdaget når du skal stemples ut av landet, men aner ikke om du slipper unna med "alvorsprat", noen dollars under bordet eller mere trøbbel. Det er sikkert ikke noe problem å fornye truistvisumet ved å reise ut og inn igjen, men dette kan vel fort koste mere tid og penger enn å søke om riktig visum i utgangspunktet. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 (endret) Jeg ville ikke tatt risikoen da straffene der nede kan være rimelig strenge... Havner du feks i ett fengsel der er du fucked... n Endret 26. februar 2011 av McHalvorsen Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Jeg ville ikke ha gjort det om jeg var deg. Når du skal ut av Vietnam, så sjekker de passet ditt og stempler deg ut. Tviler på om dollar under bordet hjelper deg noe særlig. Lenke til kommentar
wailer Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 jeg overstod visumet mitt i vietnam i januar, de prover seg paa at du maa betale 100dollar er bare og nekte, jeg betale 5 til slutt. men er du uheldig og motter en drittsekk (som jeg fikk paa grensa ut av tajikistan og satt med en AK mot hode i 5 timer er du fuckt) Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 (endret) Jeg tror nok at enhver person med litt vett hadde godtatt 100dollar enn å krangle med en grensevakt i vietnam. Endret 11. mars 2011 av Tiugama Kaa Lenke til kommentar
William_S Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Jeg tror nok at enhver person med litt vett hadde godtatt 100dollar enn å krangle med en grensevakt i vietnam. Men å overtrede visum er generelt sett ikke noe man burde gjøre og man setter seg jo selv i en vanskelig situasjon. I USA kan man få innreisenekt om man overtreder visumet. De sjekker ikke visumet på vei ut, men man vil få problemer om man skal tilbake. I Russland blir man stuck i byråkratiet for å få et utreisevisum(på et gyldig visum er det automatisk et utreisevisum) og jeg vil tippe at man også får problemer i Norge/Schengen om man gjør noe slikt. Så moralen er ikke overtred visumet og om man vil være lengre enn den visumfrie perioden bør man skaffe et visum på forhånd for slikt. Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Jeg tror nok at enhver person med litt vett hadde godtatt 100dollar enn å krangle med en grensevakt i vietnam. Men å overtrede visum er generelt sett ikke noe man burde gjøre og man setter seg jo selv i en vanskelig situasjon. I USA kan man få innreisenekt om man overtreder visumet. De sjekker ikke visumet på vei ut, men man vil få problemer om man skal tilbake. I Russland blir man stuck i byråkratiet for å få et utreisevisum(på et gyldig visum er det automatisk et utreisevisum) og jeg vil tippe at man også får problemer i Norge/Schengen om man gjør noe slikt. Så moralen er ikke overtred visumet og om man vil være lengre enn den visumfrie perioden bør man skaffe et visum på forhånd for slikt. True. Er vel alltid bedre å søke om forlengelse, om det trengs. Lenke til kommentar
Wiseguy87 Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Ja, tror det ikke er altfor lurt av meg å overtrede visumet Noen som vet om det er mulig å skaffe seg visum inne i Vietnam? Evt. om jeg kan skaffe det i utlandet? Ser jeg har god mulighet å fikse det i Singapore eller Bangkok. Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Er fullt mulig å skaffe seg det gjennom ambassaden i Sverige, link. Gjorde det ifjor før jeg dro til Vietnam, kostet 500,- NOK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå