EGreen Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Hallais, Jeg reiser muligens til USA om noen måneder og har et spørsmål angående det å ta lappen der borte. Slik jeg har forstått det, så kan jeg ta lappen der borte og ha det gyldig i et år her hjemme før jeg må ta oppkjøring på nytt. Men hvis jeg tar oppkjøring der borte, vil jeg bare kunne kjøre biler med automatgir her hjemme frem til jeg tar oppkjøringen på nytt. Så spørsmålet mitt er: Er det mulig å ta lappen der borte med manuell gir, slik at jeg kan kjøre med manuell gir i Norge frem til jeg tar oppkjøringen på nytt? - Takker for alle tilbakemeldinger ! Lenke til kommentar
Hightow3r Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 hvor lenge skal du være i USA? Lenke til kommentar
EGreen Skrevet 16. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2011 hvor lenge skal du være i USA? rundt 7 måneder.. Lenke til kommentar
Hightow3r Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 okei, da spørs det om du kan ta lappen. Før måtte alle utenlandske statsborgere oppholde seg i landet i minst 6 mnd og at de fylte 18 i løpet av de 6mnd for å få lappen i de fleste stater. Nå har dette steget til 1år. Tror det er bare noen få stater der du i din situasjon kan ta lappen nå. Jeg tenkte også å ta lappen som utvekslingselev, men skulle bare være der 10mnd så fikk ikke ta lappen da! Lenke til kommentar
EGreen Skrevet 16. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2011 okei, da spørs det om du kan ta lappen. Før måtte alle utenlandske statsborgere oppholde seg i landet i minst 6 mnd og at de fylte 18 i løpet av de 6mnd for å få lappen i de fleste stater. Nå har dette steget til 1år. Tror det er bare noen få stater der du i din situasjon kan ta lappen nå. Jeg tenkte også å ta lappen som utvekslingselev, men skulle bare være der 10mnd så fikk ikke ta lappen da! hm, har snakket med flere og tror det skal være mulig å ta det dit jeg skal isåfall. Jeg fyller også 18 mens jeg er der borte. Vet du om det er mulig å ta oppkjøringen med manuell gir, da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå