Gå til innhold

applikasjoner på androidtelefon

hoyre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Har kjøpt meg en mobil med android 2.2, og der får jeg på en av "startsidene" oppdateringer på været og nyheter fra de store avisene løpende. Koster dette penger, eventuelt hvordan slås det av?

På forhånd takk!

Dette er det som heter en "widget". Om du holder inne på en vilkårlig plass på "startsidene" som du kaller det kan du legge til flere widget. Holder du inne den widgeten som viser f.eks været, kan du dra den i søppelkassa.

Disse koster ikke penger, bare for datatrafikken du bruker. På market kan du kjøpe eller finne flere widgeter.

Håper dette oppklarer litt.

Lenke til kommentar

Tusen takk for det! Var redd de bare oppdaterte masse, slik at jeg fikk mange mb nedlastet.

Kan veldig lite om Android enda, så er foreløpig veldig noob. Lurer forresten på en ting til på android 2.2: Jeg gikk inn på innstillinger-applikasjoner-kjørende tjenester. Her er det mange forskjellige applikasjoner, som googles meldingstjenester. Bak dem står det en tid, alt etter hvor lenge de har gått. Jeg trykket på stopp på en av de. Hvordan får jeg startet den igjen?

Helt nederst står det Andre: 60 MB(4. pros) Tilgj: 153 MB+97 MB i 14.

Skjønner ikke hva dette betyr?

Lenke til kommentar

Hvilken telefon har du kjøpt deg?

De tjenestene som kjører er a) tjenester telefonen MÅ kjøre for å fungere, eller b) ting som kjører som ikke trenger å kjøre/som du nettopp har stengt ned.

Eks: Åpner du market og avslutter det med hjem knappen vil dette ligge å "kjøre" i bakgrunnen og bruke batteri. Jeg vil anbefale deg å søke etter "task killer" på market og laste ned advanced task killer.

Jeg har satt min til å "drepe" applikasjoner når skjermen går av. På denne måten blir bakgrunnskjøring redusert til et minimum.

Ta gjerne av sånn som automatisk oppdatering og automatisk synk. Slå også av wifi når du forlater huset, da denne skanner etter nye wifi og suger batteri.

Lenke til kommentar

Tusen takk for det! Var redd de bare oppdaterte masse, slik at jeg fikk mange mb nedlastet.

Kan veldig lite om Android enda, så er foreløpig veldig noob. Lurer forresten på en ting til på android 2.2: Jeg gikk inn på innstillinger-applikasjoner-kjørende tjenester. Her er det mange forskjellige applikasjoner, som googles meldingstjenester. Bak dem står det en tid, alt etter hvor lenge de har gått. Jeg trykket på stopp på en av de. Hvordan får jeg startet den igjen?

Helt nederst står det Andre: 60 MB(4. pros) Tilgj: 153 MB+97 MB i 14.

Skjønner ikke hva dette betyr?

Jeg sliter litt med disse problemene, som sagt, og jeg lurer på om jeg skal gjøre noe med det?

Lenke til kommentar
Jeg vil anbefale deg å søke etter "task killer" på market og laste ned advanced task killer.

Og jeg vil anbefale å holde deg laaangt unna alt av task killers. De gjør langt mere skade enn nytte, og de fungerer overhodet ikke på 2.2.

FAQ: Why You Shouldn't Be Using a Task Killer with Android

Froyo update kills Android task killer apps

2.2 update killed advanced task killer!

Hmm, takker for info.. Jeg har bare videreført vanen fra 2.1 og der fikk jeg langt bedre telefon ved bruk av task killer. Jeg har nå slettet task killer på telefonen min og vil prøve uten noen dager for å se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...