Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Isolering av utebod prosjekt^^

Anbefalte innlegg

Har en utebod som er ca. 5,5m2 jeg tenkte jeg skulle isolere og kle igjen. Sette inn justerbar ventil i veggen + vifte for avtrekk på motsatt vegg. (For utlufting ved lakking og maling. Og røyking:P)

Skal ha arbeidsbenk og fryser og litt mere der inne så hadde vært kjekt og hatt den isolert. Samtidig som skal være plass for noen av mine hobbyer. Har idag taklys og bryter og en stikkontakt der inne. Tanken var og sette inn bevegelses sensor og sette opp ekstra stikk over arbeidsbenk. Også båre en kabel ut til stikk til utendørsbruk som skal ha 2 polet bryter på innsiden av veggen.

I dag er det bordkledning og papp på utsiden av ytterveggene og så stenderverk på insiden. Regner med at pappen er vindsperre. Så er vell nok og bare isolere, plaste og legge på plater på veggene. Skal også trekke noen kabelrør og sette opp bokser sjult i veggen siden resten av anlegget i boden er trukket i rør og satt opp bokser som det er i dag også. Bare så det er sakt, jeg er elektrikker.

Er vell også bare og legge isolasjon mellom takstolene og plaste og sette på plater i taket. Tenkte og ordne meg en hjemmelaget loftsluke og legge noe rupanel på loftet slik at jeg kan oppbevare noe på bodens mørkloft.

Gulvet blir som det er i dag med dekke av betong.

Noen som har noen innspill her hvordan jeg på andre måter kan utføre dette og har noen flere ideer til hva jeg kan ha der inne. Boden blir oppvarmet med en panelovn som jeg også skal sette inn.

Jeg skal pusse opp gangen inne i huset vårt og montere varmekabel og legge fliser i gangen etter hvert og gjøre litt mere utenfor huset (brosten osv.) Men synes denne boden var et fint prosjekt bare for og øve seg litt som hobby snekker :yes:

Endret av Zx45
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

Da var det kjøpt inn sponplater, og isolasjon til boden. K-rør og veggbokser og brytere, stikkontakter osv.^^ Legger ut noen bilder i løpet av helgen etterhvert som jeg kommer igang. Kan også legge ut noen bilder av når jeg legger et lite gulv på loftet^^ for og få alt rotet ut av boden :p

Lenke til kommentar

Da var det kjøpt inn sponplater, og isolasjon til boden. K-rør og veggbokser og brytere, stikkontakter osv.^^ Legger ut noen bilder i løpet av helgen etterhvert som jeg kommer igang. Kan også legge ut noen bilder av når jeg legger et lite gulv på loftet^^ for og få alt rotet ut av boden :p

Bruk for guds skyld skikkelig K-Rør. Ikkje bruk noko sånn Chlas Ohlsson skit. Da e veldig lite hyggelig å høre at trekkefjæra danser INNI veggen.

Lenke til kommentar

Da har jeg kledd på meg arbeidstøyet og er på tur opp på loftet. Her er hva jeg har planlagt og gjøre fram til neste helg:

Huset:

- løfte opp isolasjonen på loftet over stuen og trekke om og sette inn en multiboks i taket i stuen for tak lys og montere opp en dimmer og enpolt bryter der den gamle bryteren står idag som styrer en stikkontakt over vinduet. slik at jeg kan få tak lys med dimming i stuen. (Tak lys kjøpes inn og monteres i løpet av sommeren.)

- Bygge opp og legge et gulv på en liten del av loftet for oppbevaring av ting og tang.

Utebod:

Trekke rør og kabler skjult i veggen. (nei har ikke kjøpt rørene på Chlas Ohlsson men hos grossisten for det firmaet jeg jobber i:P Tror merket er pipelife om jeg ikke huser feil:P Veggbokser er elko med utforingsring.

- Montere avtrekksvifte og ventil.

- Montere stikk utvendig med 2 polt brudd på innsiden.

- Sette opp 3 stikk til arbeidsbenk og fryser.

- Montere bevegelses sensor for lys.

- Isolere vegger og tak.

- Dampsperre.

- Plater på vegg og tak.

- Fuge sprekker osv med tek 7. eller lignende. Blir ikke lister eller maling på veggene :p

- Montere varmeovn.

- bygge ved binge.

-bygge hyller og arbeidsbenk.

Må også legge opp kurs til varmepumpe jeg har bestilt :)

Endret av RuneLA
Lenke til kommentar

Nå har jeg fått ferdig loftet og inne i huset. Har også begynt på uteboden. Her er noen bilder:

DSC00363.jpg

Begynner med og lekte opp fra isolasjonen på loftet.

DSC00366.jpg

Nesten ferdig. Litt dårlig lys.

DSC00370.jpg

Da var jeg stolt eier av et rotloft :p

DSC00374.jpg

Skiftes ut med

DSC00372.jpg

Boden:

DSC00369.jpg

Prøvde og rydde litt ut:P

DSC00367.jpg

DSC00376.jpg

DSC00375.jpg

DSC00377.jpg

DSC00379.jpg

DSC00378.jpg

DSC00380.jpg

DSC00382.jpg

DSC00383.jpg

DSC00386.jpg

DSC00387.jpg

DSC00389.jpg

DSC00388.jpg

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...