Gå til innhold

Hviken av disse harddiskene eller annen billig?

GtHoo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For den prisen kan du like godt kjøpe Samsung F4 2TB

Den harddisken har en rotasjonshastighet på 5400rpm, mot WD-harddiskens 7200rpm. Sistnevnte vil derfor yte bedre og tilhører i tillegg WDs velkjente Black series - kjent for å være blant de beste (tror jeg). Samsung F3 virker også som et godt kjøp, hørt mye godt om den selv om jeg ikke har noen erfaring med Samsung harddisker selv. Har alltid brukt WD. Kan være lurt å se på noen reviews og benchmarks dersom du er ute etter mest mulig for pengene (Husk: Det er ikke alltid lagringskapasiteten som er den viktigste faktoren, men andre som SATA-type, rpm. lese/skrivehastighet osv.) :thumbup:

EDIT: Selv har jeg en av denne og den virker helt topp. Den har 64MB cache og er energibesparende samt støysvak.

GB

Endret av Genius-Boy
Lenke til kommentar

Samsung F4 er faktisk veldig rask, stille og billig! Hva mere trenger man til lagring? For å se hvor mye "bedre" WD black er, så er det bare spørre slaven din Google :)

Jeg har selv en hel gjeng med samsung f4 i raid, og er veldig fornøyd. Et sted i "raid for dummies og viderekommende" tråden så har jeg lagt ut single resultater av disken og raidoppsett resultater. Har 12 stk samsung f1, men de nye f4 2tb diskene overtar for f1 diskene i diverse servere. De er faktisk så gode :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...