Gå til innhold

Musikkåret 2011 - forventninger!

Kakofoni

Anbefalte innlegg

Jeg synes det hadde vært kult med en slik tråd. Her kan vi snakke om hva vi gleder oss til utover nyåret, og hvilke forventninger som har innfridd og ikke. Dere får skrive så løst og fast dere bare vil om plater, prosjekter, låter, whatever.

Fleet Foxes - Helplessness Blues

Siden de ga ut ei dritbra plate i 08 ser jeg dritmye frem til denne her. Den skal visst være "mindre pop og mer groove", og flørte med psykedelia. Vanskelig å si om jeg liker approachen men time will tell. ute 3. mai

The Avalanches??????????

Folk har begynt å tvile på statusen til The Avalanches' andreplate. Noe de har rett i, for folka har jo en slik vanvittig, altomfattende PR-forståelse. However, ting tyder på at plata er ferdig, og bandet begynner å gjøre seg kjent med internettfenomenet. Forhåpentligvis vil vi se nyheten om et nytt Avalanches-album, noe som ville få hodet mitt til å eksplodere, ettersom Since I Left You er en av de aller beste platene fra forrige tiår. Here's to hoping!

120 Days

Sier de skal komme ut med ny plate i Mars, pluss konserter i sommer. De har offentliggjort en feit låt fra nyeplata som heter "Dale Disco" og jeg gleder meg i hvert fall.

http://soundcloud.com/up-front-artists/dale-disco-120-days

Også, mer nærliggende: Radioheads neste plate "The King of Limbs" kommer ut nå på lørdag. Kanskje vår tids aller største band - hvordan kan det ikke være spennende?

220px-The_king_of_limbs.jpg

Go ahead :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Allerede innfridd forventningene:

Bright Eyes - The People`s Keys

...And You Will Know Us By The Trail Of Death - Tao of The Dead

Mest forventinger til nye album fra:

Beady Eye

Thinkerbell

Radiohead

Glasvegas

Kanye West & Jay-Z

Beirut

Fleet Foxes

Queens of The Stone Age

Alice In Chains(ble plutselig fan av dem igjen etter Roskilde konserten i fjor)

Rage Against The Machines(?)

Tool(?)

Litt mindre forventinger til:

Korn

Noah and the Whale

Me And My Army(Bandprosjektet til Kleerup, indie-pop)

Dropkick Murphys

Gil Scott-Heron & Jamie XX

The Naked And Famous

Cornershop

The Strokes(Første singlen var veldig meeeeeh)

Elbow

Lykke Li

Lukestar

Foo Fighters

Bigbang

Lenke til kommentar

Bra tråd!

Ser også veldig frem til nytt Fleet Foxes album, forrige var mildt sagt jævelig bra. Som du skriver blir det også veldig spennende med noe nytt fra Radiohead.

Burzum-Fallen

Slippes syvende Mars. Synes Belus var en av fjordårets beste skiver så har mildt sagt høye forventninger. Har smughørt en låt og den er helt topp. Varg har enda tilgode å skuffe

Antichrist-Origin

Norske Antichrist slipper debut EPen sin nå snart. Mye i samme gate som Danger og Justice. Er hittil en låt ute:

http://soundcloud.com/antichrist-2/laura-palmer

Kan også nevne noen andre utgivelser jeg har stor tro på:

Earth - Angels of Darkness, Demons of Light I

Blood Ceremony - Living With the Ancients

One Tail, One Head

Negative Plane - Stained Glass Revelations (allerede utgitt, men venter fortsatt på vinylen)

Necros Christos

Lykke Li - I Follow Rivers

Celestial Bloodshed

Sikkert en hel haug jeg har glemt, men det er dette jeg kommer på i farta som ikke er nevnt allerede

Lenke til kommentar

Har ikke fått med meg så mye av det som skal komme i 2011,

Ser fram til ny Rise Against-plate. Appeal To Reason var temmelig god. Klarer nok ikke å overgå mesterverket Revolutions per Minute, men det skal uansett hardt gjøres.

Defeater kommer også med nytt materiale, kan bli fett.

Også The Strokes. Også Against Me!

Og selvfølgelig Death Cab for Cutie, som slipper "Codes and Keys" i mai.

Endret av Tomeito
Lenke til kommentar

Beirut

Shiiiit, det var jeg ikke klar over. Det kan bli veldig spennende. Var selv ikke så alt for keen på March of The Zapotec / Realpeople Holland, men det var tross alt bare en dobbel-EP.

Og The People's Key er jeg ganske fornøyd med. Liker at det er mer rock igjen, men plata treffer meg ikke på samme måte som for eksempel Wide Awake, men Bright Eyes har også en tendens til å et voksende inntrykk, så jeg ser ikke bort fra at jeg kommer til å like denne plata veldig bra.

Ei plate som er veldig veldig i ilden for tiden er James Blake - s/t

220px-James_Blake_Cover.jpg

Det er ikke sånt jeg ville trodd jeg hadde likt, og med det første så hørtes utrolig kjedelig ut, men der er så mange herlige nyanser i det minimalistiske "dub-soul" soundscapet at det er veldig deilig å høre på. Og ganske annerledes. Problemet er bare at Blake kommer til å sette i gang en bevegelse av copycats, og det er jeg mer skeptisk til.

Endret av Kakofoni
Lenke til kommentar

James Blake har jeg også glemt litt. Den plata likte jeg, men hadde ikke forventinger til plata eller hørt om artisten før jeg sjekka ut plata. Bortsett fra at jeg hørt covern hans av en sang fra Feist.

Forresten veit jeg ikke om Jamie Woon kommer med album, men det virker slik siden han har fått litt dekkning i blant annet Pitchfork, Lydverket og sånt den siste. Men ser også fram til han, noe likheter med Blake og egentlig.

http://www.youtube.com/watch?v=EL0pTo9Z_XU

Lenke til kommentar

Ting jeg ser fram til:

• At OFWGKTA virkelig tar av. Nytt album fra Tyler, The Creator, Hodgy Beats og resten av gjengen.
  • ColdWorld kommer med nytt album. Melancholie^2 var helt nydelig!
  • Raekwon sitt nye album. Låtene som har blitt sluppet hittil lover ganske godt. Wu-Tang er tilbake!
  • Wintersun - Time. Ikke at jeg er verdens største fan av Wintersun, men nå forventer jeg virkelig et bra resultat.
  • Devin Townsend - Ghost og Deconstruction. Regner absolutt med at Devin Townsend ikke skuffer (noe han aldri har gjort tidligere).
  • Queens of the Stone Age
  • GZA/Genius - Liquid Swords 2. Nå er jeg ikke helt sikker på at plata kommer det året her, men det er lov å håpe!
  • Noe nytt fra Neige, Sigh og Klabautamann.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fleet Foxes-plata har lekket ut på nettet. Ikke verdens beste leak, med 128kbps og litt kluss med førstesporet innimellom, men for den som ikke kan dy seg er den mer enn bra nok. Veldig deilig plate, mye mer spenstig enn før. De viser at de også kan være kule!

En annen kul plate jeg har kommet over er Bibio - Mind Bokeh. Deilig, funky eksperimentell elektronisk dansetunes med litt folk og mye rart.

Endret av Kakofoni
Lenke til kommentar

Den ene skiva jeg virkelig venter på er Sigh "In Somniphobia". Tror det blir nok et mesterverk, og Mirai beskriver skiva som en "nightmarish Imaginary Sonicscape". Skiva kommer mest sannsynelig i November, og nok en gang er det Eliran Kantor som står for coverart, noe som gjør at jeg forventer like fet coverart som på Scenes From Hell.

Det er, så vidt jeg har skjønt i allefall, også duket for en split med et eller eller annet band i Mai. Spennende! Regner med at det var Sigh han snakket om.

Ser man bort ifra dette har jeg en lang, lang liste med utgivelser jeg venter på. Tror 2011 blir tidenes musikkår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...