Fuel Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Følgende problem oppstår hos en kammerat av meg: Når han startet opp maskina og bios setupen har startet så bgynner han som normalt og søke etter primary master, sec. slave, men der kommer han heller ikke lenger. Etter man venter 1 min. så kommer det opp en beskjed: " Sec Master HDD Errpr, Pri Slave Drive - ATAPI Incompitable, Press F1 to Resume. Hva er galt, og hvordan fikser jeg det?! Kommer ikke inn i biosen heller, iom. at den må gjennomføre autodetection av harddisker og cdrom før jeg kan gå inn i bios og dette blir ikke fullført. Lenke til kommentar
Fuel Skrevet 8. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2003 hmm, er ikke helt sikker siden han ikke er her nå, men han hadde amd xp 1500 eller 1800 ( han var ikke helt sikker)....arg! snakker med han i natt...skal poste det da Lenke til kommentar
KAS Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Sjekka jumpere? Hvordan er oppsett på harddisk/cd mht master/slave på IDE kanalene? Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Sikker på at IDE kabelene funker bra? Ikke noe kutt på dem eller noe sånt noe, som kan gjøre at de ikke fungerer bra? Lenke til kommentar
Fuel Skrevet 8. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2003 Sikker på at IDE kabelene funker bra? Ikke noe kutt på dem eller noe sånt noe, som kan gjøre at de ikke fungerer bra? han sier han dratt ut alle cd-rom og dikser og får samme feilmeldinga Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Jeg har en følelse at vennen din roter litt her.. først spør han om hva pcen hans består av.. hva slags hardisk, hvor mye ram, hvilket OS, osv.. prøv å plugg ut alle ekstra hardisker du har.. la den som kjører Windows sitte i og ta jumperen på master.. hvis det ikke fungerer så kan du alltids prøve cable select. og har han nettopp bygget pcen? eller har han hatt pcen lenge også har problemet nettopp kommet? jeg har en følelse at han har litt feil Hardisker.. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 sett en vifte på hdene du kan hjelpe hjalp meg Lenke til kommentar
KAS Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 sett en vifte på hdene dukan hjelpe hjalp meg heh... han sier han dratt ut alle cd-rom og dikser og får samme feilmeldinga Så jeg tror ikke det kommer først. Ikke kommer de inn i BIOS heller, så da må det vel en reset CMOS til, evt dra ut batteriet en stund. Hvordan oppstod problemet egentlig? Høres litt rart ut at disse feilmeldingene plutselig har dukket opp... Lenke til kommentar
Fuel Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 er bare og stenge tråden..han som skal ha hjelp...vill ikke ha hjelp Lenke til kommentar
Amatøren Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Tror det bare er det at han var så flink til å fikse pc'n sin at han ikke trengte hjelp. Er jævli flink til sånt han kammeraten din. Tror alt funker fint nå ja! Lenke til kommentar
Fuel Skrevet 15. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2003 "kas" var her i dag og fiksa problemet.....er bare det at den fyren er såååååå giddaløs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå