Nautica Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Hva er poenget med hvit versjon? Skal vist være at de ikke blir like varme som sorte versjoner i sollys, kan hende at linse-elementene forandrer posisjon ørlite når varmen utvider et sort objektiv. 1 Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Hva er poenget med hvit versjon? Skal vist være at de ikke blir like varme som sorte versjoner i sollys, kan hende at linse-elementene forandrer posisjon ørlite når varmen utvider et sort objektiv. Aha! Lenke til kommentar
ventle Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 (endret) Men er det bare meg eller tar canon bedre sportsbilder enn nikon, sunes canon sinde bilder blir ganske mye skarpere Det er nok bare deg. Endret 19. mars 2011 av ventle Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Men er det bare meg eller tar canon bedre sportsbilder enn nikon, sunes canon sinde bilder blir ganske mye skarpere Kan du vise 2 like bilder tatt med tilsvarende proffobjektiver fra Nikon og Canon hvor Canon er skarpere ? Dæven nå er jeg spendt. Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Men er det bare meg eller tar canon bedre sportsbilder enn nikon, sunes canon sinde bilder blir ganske mye skarpere Kan du vise 2 like bilder tatt med tilsvarende proffobjektiver fra Nikon og Canon hvor Canon er skarpere ? Dæven nå er jeg spendt. Jeg tipper han tenker på JPEG rett ut av kamera. Der har jeg hørt at Canon er bedre på fabrikkinnstillingene. Men om man skyter i RAW og etterbehandler skal virkelig ikke Canon ha noen stor fordel. Lenke til kommentar
ZedoRk Skrevet 19. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2011 Sant det tenkte bilder som ikke har blitt etterbehandlet Lenke til kommentar
ventle Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Her er ett par sportsbilder tatt med Nikon-kamera. Ikke etterbehandlet utover at de er tatt i raw og eksportert til jpeg (ingen oppskarping). Syns du de mangler noe på skarphet (i fokusplanet) eller har noen andre svakheter som antyder at de ble produsert med redskap som ikke egner seg for sportsfoto? Lenke til kommentar
ZedoRk Skrevet 20. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2011 Sorry da at jeg sier at nikon ikke tar like skarpe bilder, men jeg sier at for eksempel et billig nikon kamera tar mer "blurry" blider enn et canon kamera. Nå gidder jeg faen ikke å diskutere mer 1 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 (endret) Helt i orden at du påstår det ut av kontekst i en tilfeldig tråd, men så får du også tåle at mange andre her inne har den oppfatningen at du tar grundig feil. Canon og Nikon har like god optikk, like gode sensorer og like gode hus. På de middels modellene har Nikon et minst like godt (om ikke bedre) autofokussystem. Så - forskjeller blir nok først og fremst innstillinger på kameraet og først og fremst bruken av dette. Men - selvfølgelig - Nikon-brukere er ofte teite vattnisser*) som burde kjøpe et årntli' merke, så der kan du ha et poeng. Men - skal man være seriøs - når det gjelder entusiast-kompaktkamera - der er Canon opptil flere hestehoder foran Nikon. *) R-O-F-L!! Ordboka på Desire kjente ikke igjen "vattnisser" og foreslo "satanister"!! Fullt så ille er det nok ikke, men så morsomt! :D Endret 20. mars 2011 av Trondster Lenke til kommentar
ventle Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Denne tråden begynner å ta seg opp føler for å plukke frem ett par bilder fra oktoberfesten, tatt med ett billig Nikon-kamera (1200 kroner) og "uoriginal" optikk (nærmere bestemt Pentax). Disse er litt oppskarpet, men syns ikke de er så blurry at det er verdt å skifte merke for mvh teit vattnisse Lenke til kommentar
ZedoRk Skrevet 20. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2011 Sorry da, kommer litt ann på opptikk også da Kommer det forresten noen nye nikon DSLR hus snart?? Lenke til kommentar
ZedoRk Skrevet 20. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2011 Skulle hatt et backup kamera og tenkte med en gang på d300s, men så tenkte jeg: "Den ble jo lansert i 2009(begynner å bli gammel)" Og da lurte jeg på med en gang om det virkelig kommer noen d800, tror dere det eller tror dere det er bare oppskryt fra de japanske folka? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Kommer sikkert en arvtager til både D3s og D300s i løpet av året. D7000 er jo rimelig fersk og med unntak av litt dårligere ergonomi og skuddtakt er den like god som eller bedre enn D300s på alle områder. Hvis det kommer en D800 kommer den sikkert ikke før etter D4 for å ikke konkurrere med D3s. Lenke til kommentar
ZedoRk Skrevet 21. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2011 Er ganske fersk på photoshop og prøver å lage et fisheye bilde. vet hvordan man gjør det men, etter jeg har tatt på spherize så når jeg skal ta den marquee ellerno så er det bare sånn hand tool:/ HJELLLLLPPPPP!! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Denne tråden begynner å ta seg opp føler for å plukke frem ett par bilder fra oktoberfesten, tatt med ett billig Nikon-kamera (1200 kroner) og "uoriginal" optikk (nærmere bestemt Pentax). Disse er litt oppskarpet, men syns ikke de er så blurry at det er verdt å skifte merke for Var det du som ikke hadde konverter og holdt objektivet løst foran kamera? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Ja, det stemmer. Syns du jeg burde anbefale trådstarter å gå for det fremfor å bytte merke? mye rare avsporinger av trådstarter her forresten... Lenke til kommentar
ZedoRk Skrevet 21. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2011 Vet jeg har gå litt VELDIG off topic ganske mange steder men jeg gidder ikke ha så jævla mange "mine innlegg" Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 (endret) Ja, det stemmer. Syns du jeg burde anbefale trådstarter å gå for det fremfor å bytte merke? Jeg har på følelsen av at trådstarter ikke er helt klar for den enda. mye rare avsporinger av trådstarter her forresten... Enten så er trådstarter lat og orker ikke å lage nye tråder for hver gang h*n lurer på noe, eller så bør h*n spandere på seg et par bøker og lære seg å bruke det utstyret h*n har Vet jeg har gå litt VELDIG off topic ganske mange steder men jeg gidder ikke ha så jævla mange "mine innlegg" Nettopp! Men det egentlig smartest i lengden å lage egne tråder - da er det større sjanse for å få noen svar. Endret 21. mars 2011 av tomsi42 Lenke til kommentar
ZedoRk Skrevet 21. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2011 Sa ikke jeg sulle bytte til canon heller da men Lenke til kommentar
ZedoRk Skrevet 21. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2011 Er bare 14 da så men har kikket på noen bilder fra canon og nikon og syntes de var LITT skarpere bare, ikke hiss dere opp ;D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå