Gå til innhold

Bruke Sigma for Nikon på Canon?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men er det bare meg eller tar canon bedre sportsbilder enn nikon, sunes canon sinde bilder blir ganske mye skarpere

Kan du vise 2 like bilder tatt med tilsvarende proffobjektiver fra Nikon og Canon hvor Canon er skarpere ?

Dæven nå er jeg spendt.

Lenke til kommentar

Men er det bare meg eller tar canon bedre sportsbilder enn nikon, sunes canon sinde bilder blir ganske mye skarpere

Kan du vise 2 like bilder tatt med tilsvarende proffobjektiver fra Nikon og Canon hvor Canon er skarpere ?

Dæven nå er jeg spendt.

Jeg tipper han tenker på JPEG rett ut av kamera. :) Der har jeg hørt at Canon er bedre på fabrikkinnstillingene. Men om man skyter i RAW og etterbehandler skal virkelig ikke Canon ha noen stor fordel.

Lenke til kommentar

Her er ett par sportsbilder tatt med Nikon-kamera. Ikke etterbehandlet utover at de er tatt i raw og eksportert til jpeg (ingen oppskarping). Syns du de mangler noe på skarphet (i fokusplanet) eller har noen andre svakheter som antyder at de ble produsert med redskap som ikke egner seg for sportsfoto?

1195784688_Wrpy2-600x600.jpg

1195782996_SPjqB-600x600.jpg

1195783513_8dwZW-600x600.jpg

Lenke til kommentar

Helt i orden at du påstår det ut av kontekst i en tilfeldig tråd, men så får du også tåle at mange andre her inne har den oppfatningen at du tar grundig feil. Canon og Nikon har like god optikk, like gode sensorer og like gode hus. På de middels modellene har Nikon et minst like godt (om ikke bedre) autofokussystem. Så - forskjeller blir nok først og fremst innstillinger på kameraet og først og fremst bruken av dette.

Men - selvfølgelig - Nikon-brukere er ofte teite vattnisser*) som burde kjøpe et årntli' merke, så der kan du ha et poeng.

Men - skal man være seriøs - når det gjelder entusiast-kompaktkamera - der er Canon opptil flere hestehoder foran Nikon.

*) R-O-F-L!! Ordboka på Desire kjente ikke igjen "vattnisser" og foreslo "satanister"!! Fullt så ille er det nok ikke, men så morsomt! :D :D :fun:

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Denne tråden begynner å ta seg opp :D

føler for å plukke frem ett par bilder fra oktoberfesten, tatt med ett billig Nikon-kamera (1200 kroner) og "uoriginal" optikk (nærmere bestemt Pentax). Disse er litt oppskarpet, men syns ikke de er så blurry at det er verdt å skifte merke for ;)

1061658563_mDaot-599x599.jpg

1061658857_P3tAe-599x599.jpg

1039939766_2wpb4-599x599.jpg

mvh

teit vattnisse ;)

Lenke til kommentar

Skulle hatt et backup kamera og tenkte med en gang på d300s, men så tenkte jeg: "Den ble jo lansert i 2009(begynner å bli gammel)"

Og da lurte jeg på med en gang om det virkelig kommer noen d800, tror dere det eller tror dere det er bare oppskryt fra de japanske folka?

Lenke til kommentar

Kommer sikkert en arvtager til både D3s og D300s i løpet av året. D7000 er jo rimelig fersk og med unntak av litt dårligere ergonomi og skuddtakt er den like god som eller bedre enn D300s på alle områder.

Hvis det kommer en D800 kommer den sikkert ikke før etter D4 for å ikke konkurrere med D3s.

Lenke til kommentar

Er ganske fersk på photoshop og prøver å lage et fisheye bilde. vet hvordan man gjør det men, etter jeg har tatt på spherize så når jeg skal ta den marquee ellerno så er det bare sånn hand tool:/ HJELLLLLPPPPP!!

Lenke til kommentar

Denne tråden begynner å ta seg opp :D

føler for å plukke frem ett par bilder fra oktoberfesten, tatt med ett billig Nikon-kamera (1200 kroner) og "uoriginal" optikk (nærmere bestemt Pentax). Disse er litt oppskarpet, men syns ikke de er så blurry at det er verdt å skifte merke for ;)

Var det du som ikke hadde konverter og holdt objektivet løst foran kamera?

Lenke til kommentar

Ja, det stemmer. Syns du jeg burde anbefale trådstarter å gå for det fremfor å bytte merke? :fun:

Jeg har på følelsen av at trådstarter ikke er helt klar for den enda.

mye rare avsporinger av trådstarter her forresten...

Enten så er trådstarter lat og orker ikke å lage nye tråder for hver gang h*n lurer på noe, eller så bør h*n spandere på seg et par bøker og lære seg å bruke det utstyret h*n har ;)

Vet jeg har gå litt VELDIG off topic ganske mange steder men jeg gidder ikke ha så jævla mange "mine innlegg"

Nettopp! Men det egentlig smartest i lengden å lage egne tråder - da er det større sjanse for å få noen svar.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...