Gå til innhold

Bruke Sigma for Nikon på Canon?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt of topic her.

Har nikon med sigma 70-200mm og vurdere å bytte til Canon.

Det jeg lurer på er kan jeg bruke sigma'n til canon kamera med en konverter ellerno, er ikke så inne i det så ikke bli sinna fordi jeg ikke vet det :p

Mvh Killbox

Tror jeg hadde solgt den å kjøpt en med canonfatning, det bruker å ligge brukte slike på foto.no

Lenke til kommentar

For alle praktiske formål: nei. Glem det. Det fungerer teknisk sett med converter, men du skal bruke manuell blender, det blir knot med lysmåling og nedblending , autofokus fungerer ikke etc.

Selg heller objektivet og kjøp et med riktig fatning. :)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Kan egentlig bare se vitsen i Nikon glass på Canon hus hvis det er spesielle Nikon glass som ikke Canon har noe lignende av pr dags dato, eks AF-S 14-24, eventuelt Zeiss glass med Nikon fatning.

I dette tilfellet tror jeg at jeg ville solgt 70-200 og fått ett glass som passer Canon fatningen, 70-200'en er også en brennvidde jeg ville ha foretrukket AF.

Du trenger ikke nødvendigvis å kjøpe Canon 70-200 f/2,8, hadde selv en 70-200 f/4 IS, og er det eneste jeg savner fra Canon utstyret jeg i min tide eide :)

Kan legge til at hvis du er bosatt på Sørlandet, så har jeg liggende en konverter du kan låne i tilfelle du ønsker å teste ut glasset på ett Canon hus :)

Endret av hertugen
Lenke til kommentar

hvorfor de bare ble solgt i Japan, eller hvorfor de er dyrere?

1) vet ikke

2) fordi de er produsert i få eksemplarer og ettertraktet blant samlere og folk som liker å skille seg ut

Okey, jeg ser den, viste ikke om de var laget med mer nøyaktige toleranser.

Jeg ville tolket det som en verdiforringelse ettersom hvite objektiver ligner på Canon :!:

Lenke til kommentar

Nikon har faktisk laget hvit (eller rettere sagt lysegrå) versjon av en rekke teleobjektiver:

70-200 VR:

565364458_3023a667b1.jpg

AF-S 300mm 1:4D, AF-S 80-200mm 1:2.8D, AF-S 300mm 1:2.8D

nikon_grey.jpg

AF-S 300mm 1:2.8D II:

n300w_resize.jpg

AF-S 400mm 1:2.8D:

44646.jpg

...og så har vel de fleste sett denne, selv om det ikke er samme gråfarge :D

2226-quater2.jpg

Endret av ventle
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...