Rawri Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 (endret) Edit: Vel, no va d nån år sia d her. Men her va spille vi endt opp med, ble aldri nå fungerende highscore men men:http://www.student.hint.no/~100468/Om nån skull kom over dn her posten igjen, litt dumt å bumpe 2 år + gammel post.Hei,--Edit: Ikke sikker på om det ble riktig plassert, kanskje bedre om det hadde vært på Web-design, HTML, CSS og JavaScript delen.--Driver og lager ett lite "avoid game" som det kalles, der man skal unngå objektiver og fiender for og komme fram til et mål.dette ved bruk av en liten dott du styrer ved hjelp av "drag and drop".-Har hittil bare latt denne dotten bli styrt av musen siden jeg ikke har klart og funnet et logisk skript for og få denne "dotten" til og aktivere neste frame når jeg treffer mål.Altså kort forklart: Jeg trenger hjelp til et script som kan gjøre at et objekt som treffer et annet objekt fører meg videre til neste "frame/happening".Har prøvd mye forskjellig, men det blir bare leking med skripts.men har ikke mye erfaring så får ikke noe til og stemme. Søkt omkring på nettet men uten noen eksakte svar.Eksempel: One Object Hits Another It Goes To Another Frame.Takk på forhånd. Endret 7. september 2013 av Rurpåtur Lenke til kommentar
molty Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 var treff:Boolean = dotten.hitTestObject(MÅLET); // returnerer en true verdi om den treffer. Har ikke lært noe særlig om dette, ettersom jeg går IT 2 i andre klasse og dette ikke er pensum for oss. Men regner med at den koden der oppe skal fungere i AS3 - Molty Lenke til kommentar
Prid Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Actionscript 2.0 onClipEvent(enterFrame){ if(this.hitTest(_root.målet)){ nextFrame(); // eller gotoAndPlay(2): // eller gotoAndStop(2); } } Plasser denne koden på dotten. Hvis dotten treffer målet eller hva målet har som navn, så vil den utføre de kodene under, her, gå til neste Frame, eller gå til å spille Frame 2, eller gå til og stoppe Frame 2! Håper det hjelper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå