Gå til innhold

Svart skjerm under oppstart

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en stasjonær pc som ikke fungerer. Det som er problemet er at skjemen er helt svart under oppstart, det eneste man kan se er den svarte _(understreken) blinke oppe i venstre hjørne. Har prøvd å skru pc'en av av og på flere ganger, men det samme skjer hver gang.

Noen som har noen ide på hva jeg kan gjøre for å komme inn på pc'en slik at jeg kan få fikset dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Situasjonen er altså at når du skrur på pc'n, er det KUN den hvite _(understreken) som blinker oppe i venstre hjørne. Du får ingen 'logo' fra hovedkortet e.l i oppstarten - den går rett i svart?

Prøv og fjern strømledningen bak pc'n. Trykk inn powerknappen for å 'tømme' spenningen. Fjern alle tilkoblinger til eksterne enheter (skriver etc.). La kun mus,tastatur og skjermkabel være tilkoblet. Koble til strømledningen og se om det skjer noe når du prøver å starte pc'n.

Lenke til kommentar

Prøvde det med å "tømme" spenningen, uten at det hjalp noe. Det som kommer opp når jeg skrur på pc'n er et skjermbilde ifra American Megathrends(regner med at dette er ifra hovedkortet) hvor det står AMIBIOS.

Deretter står det:

Press DEL to run Setup

Press F8 for BBS POPUP

Press ALT+F" to execute Asus EZ Flash

Dette er der i maks 2 sek før den sorte skjermen med den blinkende understreken kommer opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...