Gå til innhold

høyttaler på en pc inni kabinnettet hvordan for jeg ut den?

Anbefalte innlegg

dere tror sikkert at jeg er dum nå men jeg har fått meg ny pc i dag, ganske bra, 2,8 GHZ, G-force 4 kort å greier, det står et MSI kort som det også står i de fleste Fujitsu Siemens PC`ene som leveres i disse tider. en ting lurer jeg på å det er at: det står en speaker i alle kabinettene når man kjøper ny pc eller kabinett gennerelt. denne speakeren liker ikke jeg så jeg kunne tenke meg å fjerna denne dvs. at jeg ikke hører den beep lyden i oppstarten, men når jeg åpna pc`en å så inni så var det ikke noen speaker der, eller det var det men jeg så den ikke. det var merkelig tenkte jeg for jeg hørte den godt. så jeg lurer på om noen andre vet hvor den speakeren står. det er en Fujitsu Siemens pc som sagt.

Håper på mange svar. PS: hvis jeg skal høre på den beepe lyden hver gang jeg skal starte pc`en min så tror jeg at jeg blir gal, så jeg håper at noen har noen glupe ideer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bare røkker ut ledningen som det står speaker på fra hk. Hvilket kabinett har du ?

Hva er galt med ett lite pip i oppstarten, vare jo 1/2 sekund, og indikerer at alt funker eller ikke funker. Hadde det vært ett konstant pip så hadde jeg kjønt det.

Men som sagt, så er det bare å røkke ut ledningen som det står speaker på. Bruker som regel å stå hva den enkelte kabel er til. Du finner dem som regel nederst på hk.

Lenke til kommentar

For min del er POST (power on self test) lyden en av de fineste lydene jeg kan høre fra pcen min, da vet jeg at ting for det meste funker. Ellers er pc-speakeren kjærkommen når man skal spille litt eldre spill som f.eks Jones in the Fast Lane :smile: Forøvrig er manualen til pcen et tips for å finne pcspeaker, evt send en mail til support (kan være verdt et forsøk ihvertfall..)

Lenke til kommentar
For min del er POST (power on self test) lyden en av de fineste lydene jeg kan høre fra pcen min, da vet jeg at ting for det meste funker. Ellers er pc-speakeren kjærkommen når man skal spille litt eldre spill som f.eks Jones in the Fast Lane  :smile: Forøvrig er manualen til pcen et tips for å finne pcspeaker, evt send en mail til support (kan være verdt et forsøk ihvertfall..)

Jeg er saa enig, det er en kjerkommen lyd, hvis jeg ikke horer bipen fra maskinen min saa begynner jeg nesten aa lure gitt...

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar
For min del er POST (power on self test) lyden en av de fineste lydene jeg kan høre fra pcen min, da vet jeg at ting for det meste funker. Ellers er pc-speakeren kjærkommen når man skal spille litt eldre spill som f.eks Jones in the Fast Lane :smile: Forøvrig er manualen til pcen et tips for å finne pcspeaker, evt send en mail til support (kan være verdt et forsøk ihvertfall..)

Jeg er saa enig, det er en kjerkommen lyd, hvis jeg ikke horer bipen fra maskinen min saa begynner jeg nesten aa lure gitt...

Er såå enig jeg også :yes:

Men jeg kan være enig at den lyden kan være irriterende på noen pcer. På min egen hjemmebydge pc er lyden slik at den ikke er plagsom, men på fatter'n sin FujitsuSiemens Amilo D pc lyden sinnsykt høy og meget irriterende. I bios går det ann å slå den av, noe jeg har gjort. Regner med at det går fint på din stasjonære FS pc også.

Lenke til kommentar

Jepp, den lille lydn som kommer er fin å ha.

Kan tenke meg den blir plagsom visst den kommer på nivå med den som er på fatterns pc, i fra 1996, når den tellelr opp rammen, som ikke går ann å avbryte.. så bråker den. Men dette går heldigvis å skru av i BIOS :)

Lenke til kommentar

Er såå enig jeg også :yes:

Men jeg kan være enig at den lyden kan være irriterende på noen pcer. På min egen hjemmebydge pc er lyden slik at den ikke er plagsom, men på fatter'n sin FujitsuSiemens Amilo D pc lyden sinnsykt høy og meget irriterende. I bios går det ann å slå den av, noe jeg har gjort. Regner med at det går fint på din stasjonære FS pc også.

Er også enig. kjekt og vite om pc'en funker når du slår den på :lol:

Lenke til kommentar
spiller jones in the fast line du og ja! det ruler. jeg og mac satt med det i 3 t for ikke så lenge siden. skulle vert jones 3D.

har du fått det til å virke på nyere pc-er?

Jones funker fint på min pc. AthlonXP 1600 med winXP. For å få det til å kjøre må man disable directDraw. Skriv dxdiag i run, velg deretter display og trykk på disable directDraw. Kjører fint, men kanskje litt fort :D nb husk å enable directDraw etter man er ferdig med jones, ellers kan man få problemer med andre spill (dette funker også med mye annet abandonware)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...